Kan niet opstarten vanaf floppy

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-04 18:06
Ik heb een HD helemaal geformateerd en wil nu opstarten van floppy.. De floppydrive in deze PC is alleen een floppydrive waar ook speciale diskettes van een paar honderd MB inkunnen, en hij wordt gezien als D schijf ipv A schijf..

Bij het opstarten zoekt de PC automatisch naar de A schijf maar daar vind ie niks, want die bestaat niet.. Zou ik iets in de bios ofzo kunnen veranderen dat ie naar D ipv A zoekt, of waar ik de floppy drive A kan maken?? Heb het zelf niet kunnen vinden...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 22 februari 2002 17:28 schreef devv05 het volgende:
Bij het opstarten zoekt de PC automatisch naar de A schijf maar daar vind ie niks, want die bestaat niet.. Zou ik iets in de bios ofzo kunnen veranderen dat ie naar D ipv A zoekt, of waar ik de floppy drive A kan maken?? Heb het zelf niet kunnen vinden...
Welk mobo heb je... of welk bios :?

In Award-biosjes kan het in zeeeeeer veel gevallen

• .GoO
Op vrijdag 22 februari 2002 17:29 schreef wfvn het volgende:

[..]

Welk mobo heb je... of welk bios :?

In Award-biosjes kan het in zeeeeeer veel gevallen
Tis een award bios idd..

Verwijderd

Gewoon ff in de bios zeggen dat ie eerst moet booten van D
Meestal wordt dit in de Bios aangegeven met LS/ZIP dacht ik.
Dus First Bootdevice = LS/ZIP

• .GoO
Op vrijdag 22 februari 2002 17:42 schreef ferdivdw het volgende:
Gewoon ff in de bios zeggen dat ie eerst moet booten van D
Meestal wordt dit in de Bios aangegeven met LS/ZIP dacht ik.
Dus First Bootdevice = LS/ZIP
First bootdevice kan ik nergens in de bios terugvinden.. wel boot sequence, maar als ik die LS/ZIP zet geeft ie nog steeds Ongeldige systeemdiskette.. Ook D al geprobeert, maar hetzelfde probleem :(

• .GoO
Schopje maar even want het is nog steeds niet gelukt.. Ik heb bij bootsequence al floppy, d, cdrom, en ls/zip geprobeert, maar hij geeft steeds de melding 'Ongeldige systeemdiskette'..

Hoe krijg ik dat ding nou aan de gang, anyone please?

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:33
Zoek 'ns even naar een andere mogelijkheid. Ik heb een LS-Superdisk, bij mijn Asus P3B-F moederbord kan ik in het BIOS aangeven of mijn superdisk als een floppy of als een harde schijf moet worden gezien. Als floppy kreeg de disk letter A toegewezen, als harde schijf kreeg de floppy driveletter D toegewezen. Misschien dat deze optie ook voor jou van toepassing is.

Deze optie moet je ergens zoeken in een extra instellingenmenu van je superdisk, in dit menu kun je ook je UDMA/PIO mode aangeven. Zoek maar even.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je floppy kan ook kapot zijn. gebeurt mij vrij vaak. floppies worden door mij niet als betrouwbaar gezien.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:05
Probeer een andere kabel en drive, misschien kom je tot de zelfde conclusie ... je fdd controller is brak :)

Flickr | Lego collectie

• .GoO
Op zaterdag 23 februari 2002 17:30 schreef TweakersOnly het volgende:
Zoek 'ns even naar een andere mogelijkheid. Ik heb een LS-Superdisk, bij mijn Asus P3B-F moederbord kan ik in het BIOS aangeven of mijn superdisk als een floppy of als een harde schijf moet worden gezien. Als floppy kreeg de disk letter A toegewezen, als harde schijf kreeg de floppy driveletter D toegewezen. Misschien dat deze optie ook voor jou van toepassing is.

Deze optie moet je ergens zoeken in een extra instellingenmenu van je superdisk, in dit menu kun je ook je UDMA/PIO mode aangeven. Zoek maar even.
Kan zijn dat ik het dan over het hoofd heb gezien, maar anders denk ik niet dat er zoiets in het bios bij mij in te stellen is.. Maar ik zal zo nog eventjes kijken..
Op zaterdag 23 februari 2002 18:08 schreef smvs het volgende:
je floppy kan ook kapot zijn. gebeurt mij vrij vaak. floppies worden door mij niet als betrouwbaar gezien.
Nope, als ik dmv master/slave met een andere HD opstart waar wel windows opstaat doet ie het perfect...
Pagina: 1