Toon posts:

Pioneer dvd + Lite on brander ?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,...

Ik heb hier een pc staan met een Pioneer DVD (105SZ) erin en een Lite On brander. Ik gebruik om te branden Nero 5.5

Als ik nu van cd naar cd wil backuppen ;) dan loopt de leesbuffer leeg en de pioneer spint niet op. Hij brandt um wel helemaal, t duurt alleen een half uur.

Nu heb ik al een andere DVD speler geprobeerd (Lite On) en een CD-speler (ASUS) en die doen t allebij wel goed (5 min.).

Ik heb uiteraard iedere keer hetzelfde cd-tje gebruikt :*
(heb dr nu een stuk of 10 :Y)

kunnen jullie me helpen met dit probleem ?

Heb trouwens net ff een andere pioneer gebruikt (106S/2), maar die werkt dus ook nie :?

• vincentdeboer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05-2025

vincentdeboer

Save water, drink beer !!!

Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met die combinatie. Misschien even een firmwareupdate proberen.
Heb je je dvd wel op een ata66/100 kabel?

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

Verwijderd

andere firmware in je pioneer of andere drivers??

Verwijderd

Topicstarter
Nee, firmeware is t nie... had ik ook al geprobeerd inmiddels. Drivers ?? Heb je drivers nodig voor un dvd speler nodig (?terwijl die normaal herkend wordt door windows?) ???

Ik heb die 106S/2 nog een keer geprobeerd en die doet t nu wel... maar alsnog loopt die buffer wel wat leeg tot 62%, dit is natuurlijk niet zo errug, maar ik vind t een beetje vreemd dat ie bij die andere... hmm... de cdrom speler die ik heb geprobeerd was 52x en die lite on DVD is 16x DVD / 48x CD. De pioneer is 40x... als t goed is maakt dit niet uit natuurlijk :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb um op een gewone (UDMA 33) kabel aangesloten, want die DVD dingen zijn geen UDMA 66/100/133 ... voor zo ver ik weet ...

• vincentdeboer

vincentdeboer

Ik kreeg in de bios altijd een foutmelding dat de 80pin conductor miste. Toen heb ik mijn ata33 vervangen en gaf hij geen foutmeldingen meer. Ik heb ook ergens op een pioneer instructie (vraag me niet waar)gelezen dat de DVD op ata66 moet. De brander kan rustig op ata33.
Heb je nog wat met DMA of met slave en mastersettings geprobeerd?

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

• vincentdeboer

vincentdeboer

ik bedoel ata33 vervangen voor ata66 kabel.
Welk systeem heb je dit setje op lopen? (geen sig.)

• vincentdeboer

vincentdeboer

Als je ze op dezelfde kabel hebt lopen zorg dan dat de brander master is en de DVD slave.
Ik geef toe het is wat simpel, maar misschien heb je er niet aan gedacht. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerlijk gezegd nog geen UDMA 66 kabel ...
jawel toch wel... Ik heb al eens een keer de HDD en de pioneer aan elkaar geknoopt maar dat werkte ook nie.

De reden waarom jij die melding kreeg, zal gekomen zijn doordat je die pioneer op een UDMA 66/100/133 poort hebt gehangen. (denk ik).

Master/Slave settings maken ook geen drol uit.

Heb nu dus een Pioneer 106S/2 dr in gestopt en hij doet t nu wel, maar alsnog loopt die buffer een beetje leeg (62%).
Terwijl de lite on dvd dinges een volle buffer had en de ASUS CDrom ook. :? Rare apparaten die compies :+

Verwijderd

Ik zorg er meestal voor dat de DVD-brander in zijn eentje op de kabel is aangesloten als master verder niets er aan, als je de ruimte heb. Ik heb gemerkt dat dit het beste werkt daarom koop ik meestal een mbo met raid ondersteuning heb ik mijn HD's op raid en de andere ide poorten lekker vij voor de CD's etc.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ej, Searchen is prima, maar je hoeft echt geen oude topics uit de sloot halen :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.