Toon posts:

Digitale camera's, vreten stroom?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn batterijen van mijn sony dsc-p20 zij nu alweer op. In het boekje staat ook dat je er maar een half uurtje mee kan doen.

Komt dit veel voor bij digitale camera's?

Verwijderd

haha ja dat is het grootste probleem nog van digicams vreten veel stroom

vandaar dat ik er 1 met accu wil die gaan wat zuiniger met energie om

en ja op lange termijn ook goedkoper kost minder batterijen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:20
Half uur? Das wel heeeeeel extreem. Moet je maar 1 nemen met accu.

Maar je bevindingen kloppen wel :7

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz kloteh echt, dat vind ik nergens in de revies van al die camera's. Maargoed.

Nu moet ik dus weer een accu van sony kopen voor 70 euro, en volgens mij is dat alleen de accu, en niet eens de oplader :s

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 16:58 schreef ddc het volgende:
Half uur? Das wel heeeeeel extreem. Moet je maar 1 nemen met accu.

Maar je bevindingen kloppen wel :7
Met lcd schermpje aan, zonder kan ik er een uur mee doen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:20
Kap eens met dat schoppen :(

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Ik deed ongeveer een 3 uur met mijn bijgeleverde Duracell Ultra. Ik heb daarom nu ook 1800mA AA accu's gekocht.
Die doen het zo'n 20 uur. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 18:43 schreef mycosis het volgende:
Ik deed ongeveer een 3 uur met mijn bijgeleverde Duracell Ultra. Ik heb daarom nu ook 1800mA AA accu's gekocht.
Die doen het zo'n 20 uur. 8-)
Heehee, kun je wat meer details geven.

Ik heb een sony dsc p20, daar moeten twee batterijen in. Of een accu, maar die accu is mij te duur.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn Ixus V doet het ongeveer anderhalf uur en iets onder de honderd foto's met een volle batterij.

Verwijderd

als je gewone batterijen in een sony camera gebruikt, zijn ze inderdaad na 3 foto's leeg!

in zo'n sony camera moet je ook gewoon de sony accu's gebruiken! dat zijn lithium accu's die extreem lang meegaan
ik geef toe dat het niet de goedkoopste zijn, maar goed zijn ze wel :)

je kan ook gewoon NimH batterijen kopen en die gebruiken!!
www.gppowerbank.nl

Verwijderd

Topicstarter
gaan die NimH batterijen dan ook redelijk lang mee? :)

En wat zijn de kosten van deze batterijen:

GP PowerBank 3
4 x 1800 mAh NiMH penlites (AA)

Dit totale setje bijvoorbeeld? :)

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 18:55 schreef aardappelhoofd het volgende:
gaan die NimH batterijen dan ook redelijk lang mee? :)
mijn GP powerbank (II) batterijen doen het heel goed! mijn camera 'loopt' dan wel op 4 batterijen... maar met 2 GP powerbank III's zal het ook wel goed gaan! in tegenstelling met het gebruik van gewone batterijen zit ik nooit meer zonder energie.. (als ik niet vergeet om steeds de batterijen uit de camera te halen en ze op te laden)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz dat is al een redelijke opluchting, en de prijs van die dingen? (jaja ik ben een echte Nederlander :p)

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

www.defotopagina.nl

goedkoop en leveren netjes en snel...

in totaal was ik voor een GP powerbankIII + in totaal 8 1800mAH 50 euro kwijt geloof ik, maar die dingen zijn eigenlijk een verplichting voor een digicam vind ik...

¯\_(ツ)_/¯

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-03 21:04

Klippy

Still Game

Gewone batterijen gaan niet echt lang mee in m'n'FinePix1300.

Na een bezoekje aan de HEMA had ik een goedkope lader en 4 1400mAh oplaadbare batterijen.

Foto of 150 denk ik. En dan met LCD aan voor elke foto en rustig ff wat zoeken, en scherpstellen etc.

Valt me wel mee hoe lang ik ermee doe hoor.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 19:49 schreef beschuitfluiter het volgende:
www.defotopagina.nl

goedkoop en leveren netjes en snel...

in totaal was ik voor een GP powerbankIII + in totaal 8 1800mAH 50 euro kwijt geloof ik, maar die dingen zijn eigenlijk een verplichting voor een digicam vind ik...
Ach dat heb ik er ook wel voor over. Dan ga ik morgen maar eens een bezoekje brengen aan een electronica winkel.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 19:53 schreef LiquidSilver het volgende:
Gewone batterijen gaan niet echt lang mee in m'n'FinePix1300.

Na een bezoekje aan de HEMA had ik een goedkope lader en 4 1400mAh oplaadbare batterijen.

Foto of 150 denk ik. En dan met LCD aan voor elke foto en rustig ff wat zoeken, en scherpstellen etc.

Valt me wel mee hoe lang ik ermee doe hoor.
Sja ik ga nu dus ook voor de betere capaciteit batterijen.

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

http://www.tweakers.net/pricewatch/18205

Ik heb ze gewoon bij de goedkoopste gekocht. (die had ook de 1800...)

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zouden de mensen met de GP 1800's hier es willen kijken?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ja het ligt er heel sterk aan wat je er precies mee doet...

mijn canon s30 is ook binnen een half uur op als je continue de zoom gebruik, foto's schiet en meteen download naar de pc...

wanneer je echter op pad gaat, kun je met lcd aan zo'n 150 foto's maken....

trouwens...de flitser zuipt meer batterijen dan het lcd-schermpje...een keer flits is ongeveer hetzelfde als 2 minuten lcd-scherm aan (bij canon s30/s40 tenminste)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 16:55 schreef aardappelhoofd het volgende:
Mijn batterijen van mijn sony dsc-p20 zij nu alweer op. In het boekje staat ook dat je er maar een half uurtje mee kan doen.

Komt dit veel voor bij digitale camera's?
Bij dpreview.com checken ze ook het batterijleven. Ik vind dit heel belangrijk, samen met de omvang van het apparaatje.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Olympus 3020, 3030, 3040 schijnen redelijk energie zuinig te zijn.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Mijn batterijen gingen in het begin ook als een gek erdoor heen. Toen ik een externe memorykaartlezer had gekocht ging het een stuk beter -> USB vreet stroom!

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 18:40 schreef aardappelhoofd het volgende:
up
Schop niet zo.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 22:57
Op zondag 24 februari 2002 07:07 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Schop niet zo.
iriteer niet zo....., je weet toch wel dat met zon naam er nooit veel goeds van kan komen :P :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:51

chem

Reist de wereld rond

m'n Sony P1 doet het ~ 1 uur, en een foto haalt daar bijna 1 minuut af... dus ca. 60 foto's, maar dat hangt ook af van de grootte van de foto.

LCD uit zal vast helpen, maar ik maak veel foto's 's nachts dus dan zie je niet of het wat gaat worden...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 14:24 schreef chem het volgende:
m'n Sony P1 doet het ~ 1 uur, en een foto haalt daar bijna 1 minuut af... dus ca. 60 foto's, maar dat hangt ook af van de grootte van de foto.

LCD uit zal vast helpen, maar ik maak veel foto's 's nachts dus dan zie je niet of het wat gaat worden...
Zelfde geld voor mij, ik heb dus ook een Sony P1.
Alleen nu vraag ik me af of Sony ook accu's heeft met een langer gebruik?
Of is er maar 1 soort accu? :?

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Zo te horen heb ik best wel geluk met m'n Finepix 2600, de batterijen gaan in dat ding zo'n 5 uur mee!
Als ik dan 's ergens foto's ga maken neem ik gewoon 3x2 batterijen mee, en ik kan gerust schieten :)

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:42

Tarin

Just plain weird.

Mijn Oly c-2040ZOOM houdt het op zich best lang uit, ik ga nog eens uitzoeken hoe lang precies, da's wel handig voor vakantie.
Waarschijnlijk heb ik daar nl niet de kans het ding op te laden.
Hoe is de verhouding kruidvat AA batterijtjes | Varta 1500mAh NiMH? Anders neem ik er daar wel een zooi van mee, €2,-- voor 4 is wel te doen, dan kan ik wel een pakje of 10 meenemen :)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 20:37
volgens mij is het allen de lcd die stroom freet!!!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Op maandag 25 februari 2002 10:22 schreef jackel7007 het volgende:
volgens mij is het allen de lcd die stroom freet!!!
De LCD verbruikt inderdaad een hoop stroom, maar digicams zijn sowieso niet echt lief voor batterijen.
Maar dat is ook afhankelijk van de camera, zoals je in die topic ziet. De ene cam houdt het 5 keer zo lang uit als de andere.

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Lijstjuh over het gebruik van de Camedia C2040z :

Capture Mode, w/LCD 590 mA
Capture Mode, no LCD <10 mA
Half-pressed shutter w/LCD 600 mA
Half-pressed w/o LCD 340 mA
Memory Write (transient) 570 mA
Flash Recharge (transient) 1100 mA
Image Playback 400 mA

Vooral zonder de LCD aan is deze *extreem* zuinig (je kunt hem gerust de hele dag op std-by laten staan), en ik hoop dat het op vakantie redelijk haalbaar is om gewoon door de zoeker foto's te maken zonder LCD (helaas geen belichtingsinfo in de zoeker) en aan het eind van de dag met LCD de foto's te gaan sorteren, schrappen, enzovoorts. Dan moet je wel een vakantietje kunnen doen met 4 setjes GP's denk ik.

Nouja ik heb er afgelopen zaterdag iig eentje besteld bij de fotozaak. Ik zie het als fotocamera (niet in eerste plaats als randapparaat voor PC), dus ik koop hem bij de fotozaak. Is iets duurder, maar dan heb ik iig service, een grote beurt na een jaar, enzovoorts....

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Hm.. ik denk dat ik dan weer eens ga oefenen in foto's maken zonder de LCD, hij laat hem daarna toch zien op het schermptje.

En bovendien moet ik weer wennen aan m'n SLR, die neem ik ook mee als ik een goeie verzekering af kan sluiten :9~

• mavink
  • Laatst online: 24-11-2025
Op maandag 25 februari 2002 11:01 schreef Parlor_Inventor het volgende:

Vooral zonder de LCD aan is deze *extreem* zuinig (je kunt hem gerust de hele dag op std-by laten staan), en ik hoop dat het op vakantie redelijk haalbaar is om gewoon door de zoeker foto's te maken zonder LCD (helaas geen belichtingsinfo in de zoeker) en aan het eind van de dag met LCD de foto's te gaan sorteren, schrappen, enzovoorts. Dan moet je wel een vakantietje kunnen doen met 4 setjes GP's denk ik.
Ik zal je vast een teleurstelling besparen: Die GP Powerbanks zijn NiMH batterijen. Die verliezen per week zo'n 20 tot 25% van hun lading, ook als je ze niet gebruikt. Dus een hele vakantie met je batterijen doen gaat dan tegenvallen...

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Hmmm... Ik dacht dat de NiMh's dat ook wel onder controle hadden maar dat is dus niet zo... Wat voor batterijen kan ik er dan het beste indrukken? Speciale Lithium-packs die ik alleen maar bij Conrad kan krijgen voor 33 gulden per stuk of Lithium-penlites? Of misschien iets anders?? Alkalines schijnen iig niet super te zijn

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Op maandag 25 februari 2002 12:29 schreef Parlor_Inventor het volgende:
Hmmm... Ik dacht dat de NiMh's dat ook wel onder controle hadden maar dat is dus niet zo... Wat voor batterijen kan ik er dan het beste indrukken? Speciale Lithium-packs die ik alleen maar bij Conrad kan krijgen voor 33 gulden per stuk of Lithium-penlites? Of misschien iets anders?? Alkalines schijnen iig niet super te zijn
Ik ga in ieder geval even voor de gein uitzoeken hoe lang ik met Kruidvatbattarijtjes doe, als dat de moeite waard is neem ik die dus mee (project op Jamaica => geen stroom..)

• Wirf
  • Laatst online: 08:23

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Mjah, maar hoe zit het met de ontlading? En met de stroom die ze ineens af kunnen geven? Een betere Alkaline is in principe ook 2700 mAh, maar die zitten al gauw onder de 1.2 volt en dan kan je cam er nix meer mee (terwijl je discman er dan nog eeuwen mee kan doen).

Nouja ik laat me wel een keer goed informeren bij een betere fotozaak, daar weten ze precies wat je nodig bent en wat je vooral niet moet kopen (ook de reden dat ik wat meer betaal en dan mijn cam koop bij een echte fotozaak)

• mavink
  • Laatst online: 24-11-2025
Op maandag 25 februari 2002 13:31 schreef Parlor_Inventor het volgende:
Mjah, maar hoe zit het met de ontlading? En met de stroom die ze ineens af kunnen geven? Een betere Alkaline is in principe ook 2700 mAh, maar die zitten al gauw onder de 1.2 volt en dan kan je cam er nix meer mee (terwijl je discman er dan nog eeuwen mee kan doen).

Nouja ik laat me wel een keer goed informeren bij een betere fotozaak, daar weten ze precies wat je nodig bent en wat je vooral niet moet kopen (ook de reden dat ik wat meer betaal en dan mijn cam koop bij een echte fotozaak)
Oplaadbare batterijen zitten STANDAARD op 1,2 volt... En van die alkaline batterijen gaan heel lang mee zonder te ontladen, kijk maar eens op zo'n pakje daar staat meestal wel een "houdbaarheidsdatum" van over een paar jaar in.

• Parlor_Inventor

Parlor_Inventor

Ik bedoel dit grafiekje van de site van gp :

http://www.gppowerbank.nl/body_vraag___antwoord.html#8

en het feit dat enkele cameramerken het gebruik van alkaline batterijen ipv NiMh afraden

Pagina: 1