Mijn batterijen van mijn sony dsc-p20 zij nu alweer op. In het boekje staat ook dat je er maar een half uurtje mee kan doen.
Komt dit veel voor bij digitale camera's?
Verwijderd
Heehee, kun je wat meer details geven.Op vrijdag 22 februari 2002 18:43 schreef mycosis het volgende:
Ik deed ongeveer een 3 uur met mijn bijgeleverde Duracell Ultra. Ik heb daarom nu ook 1800mA AA accu's gekocht.
Die doen het zo'n 20 uur.
Verwijderd
Verwijderd
mijn GP powerbank (II) batterijen doen het heel goed! mijn camera 'loopt' dan wel op 4 batterijen... maar met 2 GP powerbank III's zal het ook wel goed gaan! in tegenstelling met het gebruik van gewone batterijen zit ik nooit meer zonder energie.. (als ik niet vergeet om steeds de batterijen uit de camera te halen en ze op te laden)Op vrijdag 22 februari 2002 18:55 schreef aardappelhoofd het volgende:
gaan die NimH batterijen dan ook redelijk lang mee?
¯\_(ツ)_/¯
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ach dat heb ik er ook wel voor over. Dan ga ik morgen maar eens een bezoekje brengen aan een electronica winkel.Op vrijdag 22 februari 2002 19:49 schreef beschuitfluiter het volgende:
www.defotopagina.nl
goedkoop en leveren netjes en snel...
in totaal was ik voor een GP powerbankIII + in totaal 8 1800mAH 50 euro kwijt geloof ik, maar die dingen zijn eigenlijk een verplichting voor een digicam vind ik...
Sja ik ga nu dus ook voor de betere capaciteit batterijen.Op vrijdag 22 februari 2002 19:53 schreef LiquidSilver het volgende:
Gewone batterijen gaan niet echt lang mee in m'n'FinePix1300.
Na een bezoekje aan de HEMA had ik een goedkope lader en 4 1400mAh oplaadbare batterijen.
Foto of 150 denk ik. En dan met LCD aan voor elke foto en rustig ff wat zoeken, en scherpstellen etc.
Valt me wel mee hoe lang ik ermee doe hoor.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Bij dpreview.com checken ze ook het batterijleven. Ik vind dit heel belangrijk, samen met de omvang van het apparaatje.Op vrijdag 22 februari 2002 16:55 schreef aardappelhoofd het volgende:
Mijn batterijen van mijn sony dsc-p20 zij nu alweer op. In het boekje staat ook dat je er maar een half uurtje mee kan doen.
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Verwijderd
iriteer niet zo....., je weet toch wel dat met zon naam er nooit veel goeds van kan komenOp zondag 24 februari 2002 07:07 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Schop niet zo.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
Zelfde geld voor mij, ik heb dus ook een Sony P1.Op zondag 24 februari 2002 14:24 schreef chem het volgende:
m'n Sony P1 doet het ~ 1 uur, en een foto haalt daar bijna 1 minuut af... dus ca. 60 foto's, maar dat hangt ook af van de grootte van de foto.
LCD uit zal vast helpen, maar ik maak veel foto's 's nachts dus dan zie je niet of het wat gaat worden...
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
De LCD verbruikt inderdaad een hoop stroom, maar digicams zijn sowieso niet echt lief voor batterijen.Op maandag 25 februari 2002 10:22 schreef jackel7007 het volgende:
volgens mij is het allen de lcd die stroom freet!!!
...And the world goes on racing, like the world always will...
Ik zal je vast een teleurstelling besparen: Die GP Powerbanks zijn NiMH batterijen. Die verliezen per week zo'n 20 tot 25% van hun lading, ook als je ze niet gebruikt. Dus een hele vakantie met je batterijen doen gaat dan tegenvallen...Op maandag 25 februari 2002 11:01 schreef Parlor_Inventor het volgende:
Vooral zonder de LCD aan is deze *extreem* zuinig (je kunt hem gerust de hele dag op std-by laten staan), en ik hoop dat het op vakantie redelijk haalbaar is om gewoon door de zoeker foto's te maken zonder LCD (helaas geen belichtingsinfo in de zoeker) en aan het eind van de dag met LCD de foto's te gaan sorteren, schrappen, enzovoorts. Dan moet je wel een vakantietje kunnen doen met 4 setjes GP's denk ik.
Ik ga in ieder geval even voor de gein uitzoeken hoe lang ik met Kruidvatbattarijtjes doe, als dat de moeite waard is neem ik die dus mee (project op Jamaica => geen stroom..)Op maandag 25 februari 2002 12:29 schreef Parlor_Inventor het volgende:
Hmmm... Ik dacht dat de NiMh's dat ook wel onder controle hadden maar dat is dus niet zo... Wat voor batterijen kan ik er dan het beste indrukken? Speciale Lithium-packs die ik alleen maar bij Conrad kan krijgen voor 33 gulden per stuk of Lithium-penlites? Of misschien iets anders?? Alkalines schijnen iig niet super te zijn
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Oplaadbare batterijen zitten STANDAARD op 1,2 volt... En van die alkaline batterijen gaan heel lang mee zonder te ontladen, kijk maar eens op zo'n pakje daar staat meestal wel een "houdbaarheidsdatum" van over een paar jaar in.Op maandag 25 februari 2002 13:31 schreef Parlor_Inventor het volgende:
Mjah, maar hoe zit het met de ontlading? En met de stroom die ze ineens af kunnen geven? Een betere Alkaline is in principe ook 2700 mAh, maar die zitten al gauw onder de 1.2 volt en dan kan je cam er nix meer mee (terwijl je discman er dan nog eeuwen mee kan doen).
Nouja ik laat me wel een keer goed informeren bij een betere fotozaak, daar weten ze precies wat je nodig bent en wat je vooral niet moet kopen (ook de reden dat ik wat meer betaal en dan mijn cam koop bij een echte fotozaak)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq