Msn file transfer werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Ok, tweede poging.

Ik heb dat "groteportmappingsverhaal" dus GELEZEN - ik zeg het maar even voor ik daar weer naar verwezen wordt - maar file transfers voor msn messenger werken nog steeds niet.

Ik heb een vier computer netwerk waarvan 1 een win2k server is en drie workstations met win2k professional. Het netwerk draait op TCP/IP in de range 192.168.1.1-4. De server is tevens DNS server.

Op de server draait WinRoute pro 4.1 (met ingebouwde firewall dus). De DHCP van Winroute verstrekt de ip adressen. Ook staat de standaard proxy van winroute aan op poort 3128.
Ik heb de poorten 6891-6900 voor zowel UDP als TCP doorgemapt naar een workstation.

Maar het werkt niet "cannot establish direct connection to user." ICQ werkt wel, alleen nadat ik de poorten dynamisch heb ingesteld. Ook Netmeeting draait met gemapte poort 1720 gewoon.

Dus opnieuw mijn vraag: heeft iemand een idee hoe ik dit file transfer probleem kan verhelpen? Is er misschien een fout in mijn netwerk configuratie? Volgens de WinRoute handleiding moet het namelijk messenger ondersteunen.

Dank (en aub deze keer geen slotje!!!)

Aurë Entuluva!

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Files ontvangen moet geen probleem zijn, files versturen kan inderdaad niet via NAT. Het schijnt wel te kunnen met een socks5 proxy-server, deze zou je naast winroute kunnen draaien eventueel. Ook zijn er geluiden dat het met de nieuwe ICS in WinXP met UPnP ondersteuning wel zou moeten kunnen, of in de toekomst zou moeten kunnen, maar daar weet ik het preciese nog niet van.....

• Feanaro
Ok, heb je dat enig idee waar ik zo'n SOCKS proxy server kan vinden? En conflicteerd dat niet met WinRoute? Dan wil ik dat wel proberen.
Wel vreemd dat het via NAT niet zou kunnen. ICQ kan het per slot van rekenening wel (ok, da's geen MS). En WinXP heb ik gemerkt, doet het ook niet hoor!

Aurë Entuluva!

• Feanaro
Maar zijn er nog andere mensen die ook WinRoute pro 4.1 gebruiken? Ik ben benieuwd naar hun bevindingen.

Aurë Entuluva!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Hiero,

Ondanks dat je MSN van MircoShit niet aan de praat krijgt (door hun belabbert protocol) vind ik winroute een zeer degelijk programma. T schijnt dat Sygate ook goed is dus ik ga niet zitten beweren dat winroute de beste is.

Rampen bak 2004

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 22 februari 2002 18:41 schreef Feanaro het volgende:
Maar zijn er nog andere mensen die ook WinRoute pro 4.1 gebruiken? Ik ben benieuwd naar hun bevindingen.
Winroute is een goed programma, heb het zelf ook vrij lang gebruikt, maar ben toch overgestapt naar Freesco.
en euhh volgens mij zat er in winroute pro een proxy server als ik me niet vergis??

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MSN bestanden sturen en NAT gaat per defenitie NIET. Dit omdat de bestandslink vanuit de andere gebruiker wordt opgebouwd (pull) en niet push, oftewel, de router weet niet wat ie met de request aan moet en laat 'm time-outen.

ICQ werkt precies andersom, deze werkt via push, en paast dus zelf het bestand naar de ontvangende kant.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op vrijdag 22 februari 2002 19:46 schreef erkens het volgende:

[..]

[..]
en euhh volgens mij zat er in winroute pro een proxy server als ik me niet vergis??
ja, die zit er in. maar winroute pro is lastig, denk daar wel aan.

• jordan2k
  • Laatst online: 16-08 12:52
ik heb me hier zo erg aan ge ergerd en van alles geprobeerd
socks 4/5 server data verkeer via http
httptunnel om data verkeer alemaal via port 80 te laten gaan het werkt alemaal niet.
dynamic portmaping en routed portmaping you name it and i done it.(tenminsten dat denk ik en tja mag ook bijna aanemne dat ik het goed gedaan heb naar zo'n cusus cisco)

als iemand het wel lukt en stap voor stap het kan uitlegen hoe het werkt dan zouden denk ik heel veel mensen blij zijn.

• Feanaro
Nou, ok ik ga wel weer hobby-en van de week, als ik iets vind, hoor je het wel...

Aurë Entuluva!

Verwijderd

forget it, msn direct zal niet gaan als miscrosoft niet zelf een optie inbouwt waarmee je zegt dat msn het externe ip moet gebruiken en welke poorten je wil gebruiken. dit is namelijk de reden dat icq wel werkt. tis heel simpel, als iemand vanuit lan wil sturen naar iemand op inet, krijgt de persoon op inet het lokale ip te zien. aangezien dit een private range is weet msn niet wat te doen = timeout.
als je van internet naar lan probeert werkt het wel, want dan stuurt msn wel naar het juiste ip en de juiste poort. probleem ligt dus in MSN , niet in NAT.

Verwijderd

Dit is idd een lang verhaal, om het kort te maken:

Ik heb het gedaan zoals de mensen van mickeysoft op hun site aangeven, dus met een proxy server en de benodigde instelingen.... en dan werkt het zelf nog niet :(

oplossing: Trillian >:)

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

Bij hardwarematige routers kan de firmware gepatched worden zodat MSN wel files kan versturen, bijvoorbeeld de Vigor 2200E.

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zaterdag 23 februari 2002 09:10 schreef gpex het volgende:
Bij hardwarematige routers kan de firmware gepatched worden zodat MSN wel files kan versturen, bijvoorbeeld de Vigor 2200E.
als hardwarematige routers het kunnen, dan moeten software matige dat toch ook kunnen??? (lijkt mij)

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

Op zaterdag 23 februari 2002 10:50 schreef erkens het volgende:

[..]

als hardwarematige routers het kunnen, dan moeten software matige dat toch ook kunnen??? (lijkt mij)
Je hebt daarin gelijk maar eigenlijk is het helemaal niet de verantwoordelijkheid van de routersoftware-makers (of routerfirmware-makers) om de software cq. firmware aan te passen. De applicatie zelf (MSN in dit geval) moet er gewoon rekening meehouden. Dat Draytek dit probleem zelf oplost is natuurlijk een superservice. :)

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 04:09 schreef Flipke het volgende:
Dit is idd een lang verhaal, om het kort te maken:

Ik heb het gedaan zoals de mensen van mickeysoft op hun site aangeven, dus met een proxy server en de benodigde instelingen.... en dan werkt het zelf nog niet :(

oplossing: Trillian >:)
Ja maar trillian maakt gebruik van de servers van msn

• Feanaro
"Je hebt daarin gelijk maar eigenlijk is het helemaal niet de verantwoordelijkheid van de routersoftware-makers (of routerfirmware-makers) om de software cq. firmware aan te passen. De applicatie zelf (MSN in dit geval) moet er gewoon rekening meehouden."

Dat is wel zo, maar volgens de WinRoute Manual is WinRoute succesvol getest met zowel: icq, AIM, Yahoo ALS MSN messenger. Qua instant messaging EN file transfer.

Dan had ik nog een vraagje over Trillian: Kan dat ook loggen? Ik heb nu nl de messenger PLUS! extension en het voordeel daarvan vind ik dat ie converstations logt, net zoals ICQ.

Aurë Entuluva!

• Feanaro
en zijn er nog mensen die het via een proxy WEL werkend hebben gekregen? Ik ben erg benieuwd...

Aurë Entuluva!

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 16:49 schreef Feanaro het volgende:
Ok, tweede poging.

Ik heb dat "groteportmappingsverhaal" dus GELEZEN - ik zeg het maar even voor ik daar weer naar verwezen wordt - maar file transfers voor msn messenger werken nog steeds niet.

Ik heb een vier computer netwerk waarvan 1 een win2k server is en drie workstations met win2k professional. Het netwerk draait op TCP/IP in de range 192.168.1.1-4. De server is tevens DNS server.

Op de server draait WinRoute pro 4.1 (met ingebouwde firewall dus). De DHCP van Winroute verstrekt de ip adressen. Ook staat de standaard proxy van winroute aan op poort 3128.
Ik heb de poorten 6891-6900 voor zowel UDP als TCP doorgemapt naar een workstation.

Maar het werkt niet "cannot establish direct connection to user." ICQ werkt wel, alleen nadat ik de poorten dynamisch heb ingesteld. Ook Netmeeting draait met gemapte poort 1720 gewoon.

Dus opnieuw mijn vraag: heeft iemand een idee hoe ik dit file transfer probleem kan verhelpen? Is er misschien een fout in mijn netwerk configuratie? Volgens de WinRoute handleiding moet het namelijk messenger ondersteunen.

Dank (en aub deze keer geen slotje!!!)
ik heb dit probleem ook met msn geen gesprek kunnen starten en geen files kunnen versturen wel ontvangen ik heb 2 pc een staat met een usb adsl modem en diet is gedeeld met de 2de pc met de windows internet delen bijde pc hebben win me

• Feanaro
Ik kan wel een gesprek voeren hoor! Ook starten.
TIP: probeer iets anders dan die Internet Connection Sharing van MS, want dat is bagger.

Download bijv Winroute Pro of Lite van www.kerio.com Dat werkt efficient en makkelijk.
(daar moet je voor betalen, maar er zijn altijd wel ergens keys te vinden).

Dan lukken die gesprekken en files ontvangen zeker, alleen het sturen van files wil niet.

Succes!
Ralf

Aurë Entuluva!

• jordan2k
  • Laatst online: 16-08 12:52
kijk ik kan via de standaart in XP ingebakken internet sharing alles doen behalve file trancfer.

ik kan wel gespreken starten applicatie's delen vanuit client. en server.
naar iedereen in mn MSN lijst. aleen file trancfer is een groot probleem. en het gaat niet opgelost worden door een sim-pel proxy progie.

aleen een router zal uitkomst bieden omdat deze alle's rout.
en een server met internet sharing / proxy doet dat neit.
omdat hij het niet snapt door outside IP en Local IP.

want monitor je netwerk maar eens en dan zal je zien dat alles gaat behalve file trancfer omdat dat via meerdere porten gedaan word.
en een proxy gaat dat niet snappe. totdat MS msn aanpast zoals meerdere mensen gezechd hebben.

mocht er toch iemand zijn met veel tijd en kan hier een patch voor schrijven. Dan zou er voor het testen er van veel animo zijn :D

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 19:47 schreef |HunterPro| het volgende:
MSN bestanden sturen en NAT gaat per defenitie NIET. Dit omdat de bestandslink vanuit de andere gebruiker wordt opgebouwd (pull) en niet push, oftewel, de router weet niet wat ie met de request aan moet en laat 'm time-outen.

ICQ werkt precies andersom, deze werkt via push, en paast dus zelf het bestand naar de ontvangende kant.
volgens jouw theorie kun je dan ook geen servers draaien achter nat... want een http-request of wat dan ook voor request komt ook eerst van buitenaf... de 'bezoeker' neemt het initiatief en de server reageert daar op... en dat lukt dus allemaal probleemloos met nat... dus dan zou een 'pull' met msn toch ook moeten werken? of maak ik nou een denkfout....? :?

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
het kan wel met linux, een 2.2 kernel en een kernelmodule die heet ip_masq_mms.o
Pagina: 1