[boot/ftp-install] Ontbrekende NIC-module (laptop)

Pagina: 1
Acties:

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 16:40
Ik heb me de afgelopen 24 uur zere ogen gezocht op GoT, Google en diverse andere fora. Veel dezelfde vragen gevonden op diverse plekken, maar telkens zonder antwoord.

Ik heb een Dynalink L100CLV 10/100 Mbit Realtek 8139 Cardbus kaartje, en wil via FTP-installatie Linux installeren. Eerste keuzes waren RedHat en Mandrake, maar de bootdiskettes herkenden m'n kaart niet, ofwel herkenden 'm, maar hadden geen passende module. Installatie via CD om zo m'n kaartje later configureren met een set drivers is helaas geen optie, want m'n CD-drive is kaduuk.

Ik ben nog niet zo'n held wat Linux betreft. Heb een aantal distributies al dan niet helemaal succesvol werkend gekregen en heb de meeste tijd Debian uitgeprobeerd. Ik ben helaas nog niet zover om zelf een bootdisk te maken met de module en pogingen van anderen (van wat ik heb gelezen) waren ook onsuccesvol.

M'n vraag is of er iemand is die dit kaartje heeft en met welke distributie dan ook, het zover heeft gekregen dat hij/zij een FTP-installatie met succes heeft kunnen afronden.

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Als alternatieve optie kun je een installatie vanaf een dos partitie proberen. Je moet dan dus wel de installatiebestanden op je laptop zien te krijgen.

Heb je een laplink kabel, dan is dat geen probleem.
Dos-partitie aanmaken, met ll3.exe (klein programmaatje dat onder dos werkt) de bestanden overzetten. En installeren maar.

Zoals je ziet, het verdient niet de schoonheidsprijs, maar mocht je er echt niet meer uitkomen dan is dit een aanvaardbaar alternatief.

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 16:40
Laplink kabel heb ik niet, maar ik kan het hele zooitje wel downloaden met Windows. Al zal 't een krappe zaak worden. Ik ga er in ieder geval mee aan de slag, maar ben nog erg benieuwd naar een echt antwoord. Bedankt voor je reactie in ieder geval.

*hopende dat er iemand ook een L100CLV heeft*