Toon posts:

[HTML] < / FORM >

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom wordt dat ook gezien als <BR>?... dit vind ik klap klote want het fuckt mijn layout veel op :{ is er een oplossing voor want gebruik meerdere <form></form> enzo's..
code:
1
2
3
4
5
6
7
    $tmp = "<br><center>\r\n";
    $tmp .= "<form method=\"post\" action=\"adminconfig.php\"><input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"config\"></form>\r\n";
    $tmp .= "<form method=\"post\" action=\"admingallery.php\"><input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"gallery\"></form>\r\n";
    $tmp .= "<form method=\"post\" action=\"adminpics.php\"><input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"pics\"></form>\r\n";
    $tmp .= "<form method=\"post\" action=\"adminupload.php\"><input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"upload\"></form>\r\n";
    $tmp .= "<form method=\"post\" action=\"adminlogoff.php\"><input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"logoff\"></form>\r\n";
    $tmp .= "</form></center><br>\r\n";

;(

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Als je ze nou eens in een onzichtbare laag stopt en de linksjes gewoon href="javascript:document.formnaam.submit()" laat aanroepen ben je van eht probleem af.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik begrijp je niet, zou je mischien wat specifieker kunnen zijn en zo jah... zou er dan 1 functie mogelijk zijn voor meerdere forms?..

Tnx :)

Verwijderd

ik denk dat één van de volgende dingen wel gaat werken:
code:
1
2
3
4
5
<form style="margin: 0px;" blabla>

of 

<form style="display: inline;" blabla>

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Yup.. maar werkt niet in NS4

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

waarom zou je post-formulieren gebruiken, als het ook prima met links kan :?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Dennis
  • Laatst online: 12:42
Op vrijdag 22 februari 2002 16:23 schreef Bosmonster het volgende:
Als je ze nou eens in een onzichtbare laag stopt en de linksjes gewoon href="javascript:document.formnaam.submit()" laat aanroepen ben je van eht probleem af.
Hoe maak ik van 1 probleem meerdere problemen :{

• Dennis
Op vrijdag 22 februari 2002 16:41 schreef drm het volgende:
waarom zou je post-formulieren gebruiken, als het ook prima met links kan :?
Misschien wil die graag $HTTP_POST_VARS aanspreken :P

• drm

drm

f0pc0dert

ddc:
Misschien wil die graag $HTTP_POST_VARS aanspreken :P
Als je het met een link doet zal $HTTP_POST_VARS precies even leeg zijn als wanneer je het op deze manier doet :O ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op vrijdag 22 februari 2002 16:43 schreef ddc het volgende:

[..]

Hoe maak ik van 1 probleem meerdere problemen :{
Huh? Werkt toch? Zelfs in NS4 :P En echt ingewikkeld is het nou ook weer niet..

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 16:21 schreef xtentic het volgende:
Waarom wordt dat ook gezien als <BR>?... dit vind ik klap klote want het fuckt mijn layout veel op :{ is er een oplossing voor want gebruik meerdere <form></form> enzo's..
[...]
;(
:X
/me lult weer errug slap ;)

• Dennis
Op vrijdag 22 februari 2002 16:53 schreef drm het volgende:
Als je het met een link doet zal $HTTP_POST_VARS precies even leeg zijn als wanneer je het op deze manier doet :O ;)
Das niet waar. Nu krijg je nog de "submit" = "config/gallery/pics/upload/logoff". :+

• drm

drm

f0pc0dert

Akira: of lul ik nou errug slap? :?
jep >:)

het form-element heeft standaard een bepaalde bottom-margin, en is een block-style element. Net als div. De oplossingen die Cheatah aanreikt zijn het best.
(afgezien van het feit dat ik twijfel of je wel forms moet gebruiken hier, maar goed)

~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 16:57 schreef drm het volgende:

[..]

jep >:)

het form-element heeft standaard een bepaalde bottom-margin, en is een block-style element. Net als div. De oplossingen die Cheatah aanreikt zijn het best.
(afgezien van het feit dat ik twijfel of je wel forms moet gebruiken hier, maar goed)
:X
dan heb ik niks gezegd :)
(maar niet mn post erafhalen bij me profile hoor :+ )

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:52
Ik zet meestal alles in een table en zet mijn FORM tags buiten de table. Dan komt de extra enter er onder, en daar heb ik er nooit zo'n last van.

...

• Dennis
Wordt alleen zo kut met die focus op de submit knop :(
En bovendien, als je meerdere forms hebt wordt het al lastig.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:50

crisp

Devver

Pixelated

Of de <form> tags tussen de <tr>'s plaatsen in een tabel. Hoort niet, werkt wel volgens mij wel. (Persoonlijk zou ik idd CSS gebruiken of de submit dmv een JS scriptje doen).

Intentionally left blank

• Dennis
Op vrijdag 22 februari 2002 18:15 schreef crisp het volgende:
Hoort niet, werkt wel volgens mij wel.
*kuch*

het mag idd niet :(
Dus niet doen hè ;)

Verwijderd

Topicstarter
mja ik begrijp dus wel dat ik beter maar gewoon links kan gaan gebruiken?... al vind ik dat best wel jammer want submit buttons zijn leuker ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ja kan toch gewoon een plaatje van een button gebruiken, of desnoods een tabel met outset borders (kan je onMouseDown de outset wijzigen in inset, heb je hetzelfde effect)..

Intentionally left blank

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tussen </tr> en de volgende <tr> zetten.

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 21:55 schreef Blue-eagle het volgende:
Tussen </tr> en de volgende <tr> zetten.
Dat is echt heel fout.

Maarreuh: <form style="display: inline;"> werkt bij mij gewoon hoor...

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op vrijdag 22 februari 2002 21:43 schreef xtentic het volgende:
mja ik begrijp dus wel dat ik beter maar gewoon links kan gaan gebruiken?... al vind ik dat best wel jammer want submit buttons zijn leuker ;)
Dan gebruik je toch button-inputs met een onclick :?

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 21:48 schreef crisp het volgende:
Ja kan toch gewoon een plaatje van een button gebruiken, of desnoods een tabel met outset borders (kan je onMouseDown de outset wijzigen in inset, heb je hetzelfde effect)..
Sorry ik ben maar HTML noob en maak veel met Frontpage 2.0 :)... zou je dit eens aan deze noob verder kunnen uitleggen :D

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op vrijdag 22 februari 2002 22:48 schreef xtentic het volgende:

[..]

Sorry ik ben maar HTML noob en maak veel met Frontpage 2.0 :)... zou je dit eens aan deze noob verder kunnen uitleggen :D
n00bs waren we ooit allemaal, totdat we tutorials doorgelezen hadden en zelf eea uit gingen proberen.
Wat Annie aangaf is misschien de beste oplossing als je zo graag buttons wilt:
code:
1
<input type="button" onClick="window.location.href='adminconfig.php'" value="config">

Intentionally left blank

Verwijderd

hier een link naar een .js file met onderin een crossbrowser
form submitter, die door alle forms in je pagina heen loopt (als er bijv. 5 apart in een layer/div zitten ,moeten ze elk apart worden afgesloten).

Gewoon ff een lege 'allformsDIV' aanmaken onderin je pagina
, daarin worde een tijdelijk form aangemaakt en dat wordt gesubmit.

P.S. Als je die lelijke brakes weg wilt hebben, zet je form in een table, en zet je <form> tags meteen na en voor de beginnende en afsluitende <table> tags, dan is die brake weg nl.
link naar .js file: forms.js

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 22:56 schreef crisp het volgende:

[..]

n00bs waren we ooit allemaal, totdat we tutorials doorgelezen hadden en zelf eea uit gingen proberen.
Wat Annie aangaf is misschien de beste oplossing als je zo graag buttons wilt:
code:
1
<input type="button" onClick="window.location.href='adminconfig.php'" value="config">
:* TNX! deze werkte perfect, en was erg handig voor het gene dat ik maken wou! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 09:21 schreef partyganger het volgende:
......snip......
Ik heb die js script eens bekeken mja toch maar niets mee gedaan tis mij te moeilijk dus gewoon niet implenteerbaar en helemaal als je naar de size van het 'script' gaat kijken is het al minder leuk om er iets mee te doen.
Pagina: 1