Toon posts:

3dsmax: Wat moet ik nou nemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Die andere topic van mij liep uit in een discussie over moederplanken :) nou weet ik nog steeds niet wat de beste keus is
het mag met moederplank erbij max zo'n 13/1400 gulden kosten

Kan ook iemand mij vertellen of ik er baat bij heb een vette geforce (2) te kopen als ik ga maxxen?

merci bien

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Vanaf max 2.5 is er direct3d ondersteuning. Ga je niets spectaculairs doen, kan je met deze versie prima uit de voeten. Said so, direct3d. Een geforce 2 zal je zeker lekkere diensten bewijzen met max, alleen is de kans niet zo groot, dat je zulke ingewikkelde structuren brouwt met max, dat je een Geforce 2 nodig hebt, om het nog handelbaar te houden. Geen geforce 2 kopen speciaal voor max dus!!

Verwijderd

Ik draai zelf ook 3Dmax en je kunt met je GeForce dat lekker draaien, de OpenGL ICD is goed van nVidia. Niet zoveel hardwarematige ondersteuning als met een Quadro maar toch, als je een scene met veel polygons hebt en e gaat roteren loopt t soepeler met een GeForce dan met bijv een Voodoo kaartje.

Voor t render werk heb je gewoon een sterke processor nodig.

Ik raad je aan een stabiel platform te nemen wat goed onder WinNT/2000 draait en daar die Geforce op te draaien.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

die discussie ging idd een beetje off-topic maar als ik me niet vergis vroeg je of je beter 2 celeron 700's kon nemen of een t.bird 950.

antwoord is simpelweg dat je geen twee celeron 700's kunt nemen omdat de 700 er alleen in celeron 2 versie is en die ondersteunt, itt de celeron 1, geen smp. dus als de keus voor jou beperkt is tot dual-celeron of t.bird 950 zul je toch echt een t.bird moeten nemen.

Verwijderd

Topicstarter
neeneenee :) mijn keus is niet beperkt tot die 2 maar ik vraag me gewoon af wat ik het best kan nemen als ik voorn. fotoflop en 3dsmax

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
As said, voor 3Dsmax heeft een dual-processor systeem toch wel voordelen. Probleem is dat je voor 1300-1400 piek nauwelijks iets kan krijgen...2 x een PIII 700E kost al 1200 gulden.

On the other hand...een Tbird 950 is ook 1100 gulden, en dat heb je dus ook nog geen mobo.

Oplossingen:
AMD Thunderbird 900 + Abit KT7 (samen ongeveer 1300 pieken)
2 x Intel Pentium III 650E + MSI 694D (samen ongeveer 1500 pieken)

Wel even opletten, er zijn ook PIII's die geen SMP aankunnen.
Gezien het feit dat je tijdens normaal gebruik het verschil tussen 650 en 900 MHz nauwelijks merkt (ik merk het in ieder geval alleen aan m'n RC5-client) zou ik toch voor het dual-systeem gaan. SSE kicked ass in fotosjop en dual kicked ass in 3dsmax

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

daniel, om preciezer te zijn: alle p3's kunnen in principe smp aan maar intel garandeert een goede werking alleen maar van stepping cB0 (en hoger) en dan nog alleen als je twee cpu's van dezelfde stepping gebruikt.
gebruik je andere steppings of verschillende steppings door elkaar dan is het maar afwachten of het goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan natuurlijk ook nog even doorsparen voor een echte koele dual cpu oplossing.. zo ontzettend veel geld scheelt dat niet...
Pagina: 1