Toon posts:

Apache wil niet installeren!

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik doe de zoveelste poging om Apache onder Linux (Red Hat 7.2) aan de praat te krijgen, maar het lukt me niet. Ik doe eerst:

./configure --enable-module=most --enable-shared=max

Linux is bezig met compileren, alleen krijg ik een error:

Error: could not find any of these C compilers anywhere in your PATH: gcc cc acc c89 :?

Ik snap dat er geen compiler gevonden kan worden, maar hoe krijg ik die wel?? Ben niet erg bekend met Linux (komt hoop ik snel genoeg) Als ik deze compilers toe moet voegen, hoe doe ik dat dan?

Heeft iemand misschien ook een goede URL voor me waar duidelijk beschreven staat hoe ik een apache webserver opzet met PHP en MySQL? Dat alles onder Red Hat 7.2???

Bedankt alvast!

Zimple (8>

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 22 februari 2002 16:02 schreef Zimple het volgende:
Hoi,

Ik doe de zoveelste poging om Apache onder Linux (Red Hat 7.2) aan de praat te krijgen, maar het lukt me niet. Ik doe eerst:
Ik snap dat er geen compiler gevonden kan worden, maar hoe krijg ik die wel?? Ben niet erg bekend met Linux (komt hoop ik snel genoeg) Als ik deze compilers toe moet voegen, hoe doe ik dat dan?
Mjah, je zou natuurlijk je redhat-cd in je cdrom-drive kunnen proppen, de CD kunnen mounte, ne op zoek kunnen gaan naar gcc of een van die andere namen ? :)
Heeft iemand misschien ook een goede URL voor me waar duidelijk beschreven staat hoe ik een apache webserver opzet met PHP en MySQL? Dat alles onder Red Hat 7.2???
Dat zit standaard in RH hoor, zo niet : cd mounten, en de rpm's opzoeken.. ?
code:
1
rpm -i mysql-*.rpm ; rpm -i php-mysql*.rpm

:?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

en als dat niet lukt, probeer installeren via FTP.redhat.com...

Maar ja, ik zou ook denken dat alles wat je nodig hebt op je cd'tje stond???

Verwijderd

Kan natuurlijk zijn dat MySql en PHP op RedHat 7.2 CD2 staat ;)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Deze dingen zijn allemaal al best wel vaak gevraagd... gebruik search alsjeblieft :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Dit topic is gesloten.