Ik heb een groot probleem. Ik ben bezig met een kixtart script dat kijkt welke versie van Bv Internetexplorer op een workstation is geinstalleerd en daarna, als het nodig is, een update doet. Alleen het probleem is dat je dan in je script moet inloggen als Admin. Hoe krijg ik dit voor elkaar met kixtart ??? of is er een andere tool voor dat je tijdens het opstarten van windows een software update kan doen ...
Het moet kunnen met de Microsoft installer. (msi) Die draait een service met admin rechten. Geef die service de opdracht om de instalatie uit te voeren. Daarvoor moet je dan wel geauthenticeerd zijn en het is een hoop uitzoekwerk maar ik denk dat het wel kan.
Ik heb ooit zelf eens zo'n service geschreven die ongeveer hetzelfde doet. Je kon die service commando's sturen die hij dan als system-user uitvoerde. Maar perfect werkte dat niet altijd. (toevallig wel bij internet explorer)
Maar er zijn ook nog andere tooltjes die hetzelfde doen, als bijvoorbeeld ZEN van Novell. (werkt ook op NT servers)
Trouwens, je gebruikt geen XP, neem ik aan?
Ik heb ooit zelf eens zo'n service geschreven die ongeveer hetzelfde doet. Je kon die service commando's sturen die hij dan als system-user uitvoerde. Maar perfect werkte dat niet altijd. (toevallig wel bij internet explorer)
Maar er zijn ook nog andere tooltjes die hetzelfde doen, als bijvoorbeeld ZEN van Novell. (werkt ook op NT servers)
Trouwens, je gebruikt geen XP, neem ik aan?
Leven is meervoud van lef
Nee is geen win XP het is voor een win2k server met ongeveer 30 cients... En ik als stageloper mag nu uitzoeken hoe het via kixtart of andere tool te automatiseren is zodat je niet iedere pc apart hoeft te doen
Je moet lokaal ff de gebruiker aanmaken met username en domein en die admin rechten geven 
Wij werken hier op m'n werk ook met KiXtart, in een NT4 netwerk. Toen ik dus win2k/XP had geinstalleerd kreeg ik dus de foutmeldingen dat ik Admin rechten moest hebben om die proggies te installen.
Ik heb toen gewoon lokaal een useraccount aangemaakt met mijn login en het domein en gezegd dat ik admin ben
Werkt perfect!
Wij werken hier op m'n werk ook met KiXtart, in een NT4 netwerk. Toen ik dus win2k/XP had geinstalleerd kreeg ik dus de foutmeldingen dat ik Admin rechten moest hebben om die proggies te installen.
Ik heb toen gewoon lokaal een useraccount aangemaakt met mijn login en het domein en gezegd dat ik admin ben
webOS all the way!
Als het 2000 in domain structuur is, kan je ook RIS [remote installation Service] van MS gebruiken.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0