Slash ipv Plesk wie kent dit?

Pagina: 1
Acties:

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:41

ThaDude

Hang Loose

Topicstarter
Wij gaan als internet bedrijf een dedicated server nemen.
Nu komen wij bij hosting providers Slash tegen dit lijkt op een afgeleide van PLESK.
Kan iemand mij vertellen hoe dit bevalt (iemand die dit ook heeft draaien) Verder of het echt supermakkelijk is :) Of dat PLESK beter is en we dat beter kunnen nemen.

Ben zelf wezen zoeken binnen GoT en google en kwam ook geen slash tegen.. wel bij aanbieders maar niet de makers ofzo.
Iemand die dit weet voor de volledige specificaties

Alvast bedankt

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Verwijderd

Waar vind ik de slash webpage?

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Topicstarter
Precies :D Waar vind je Slah?

ik kan je wel een voorbeeld laten zien, van anderen
https://demo.servelinux.com:8443/login.php3

username is admin en pass is setup

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Verwijderd

hier vind je de homepage van Slash :D
het is gewoon hun eigen plesk-lookalike en zal wel gewoon bij hun servers geleverd worden.

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Topicstarter
HUH is dat "de" pagina van slash? Deze had ik al bekeken...
Maar had niet het idee dat dat hem was zeg maar..

Maar niemand hier ervaringen mee? tov plesk en gewoon werkende :?

Verwijderd

Als ik op die pagina kijk, zie ik gewoon plesk met een aangepaste lay-out.

Je kan in plesk alles aanpassen, en dat is precies wat ze hier gedaan hebben.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 17:12
Als je geen verstand hebt van het OS waar je server op gaat draaien (in jou geval Linux) is Plesk heel erg handig en uitgebreid. Echter als je meer verstand van Linux hebt dan is het minder handig want Plesk gooit alles overhoop. Zo te zien is Slash gewoon Plesk met een andere interface zoals al opgemerkt werd.

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 09:10 schreef The Source het volgende:
Als je geen verstand hebt van het OS waar je server op gaat draaien (in jou geval Linux) is Plesk heel erg handig en uitgebreid. Echter als je meer verstand van Linux hebt dan is het minder handig want Plesk gooit alles overhoop. Zo te zien is Slash gewoon Plesk met een andere interface zoals al opgemerkt werd.
Ik ben enige tijd geleden begonnen met linux. Heb het redelijk onder controle... :)
Heb al apache gewerkt virtuele domeinnamen enzo.. en BIND ook. Heb dus wel wat kennis.

Plesk maakt de machine dus trager? Want als die alles door elkaar gooit....

Wat is dus nu verstandig? scheelt mij 45 € per maand.
Dacht zelf dat het mij best wat tijd scheelde die interface. Maar als het een zooitje wordt... :'(

• HGM
  • Niet online

HGM

Op maandag 25 februari 2002 10:21 schreef ThaDude het volgende:
Ik ben enige tijd geleden begonnen met linux. Heb het redelijk onder controle... :)
Heb al apache gewerkt virtuele domeinnamen enzo.. en BIND ook. Heb dus wel wat kennis.
Ookal draai je een ControlPanel dan nog is het IMO noodzakelijk dat je een degelijke kennis hebt, maar dat moet je zelf maar beslissen.
Plesk maakt de machine dus trager? Want als die alles door elkaar gooit....
Trager heb ik nergens gelezen, het wordt iig minder overzichtelijk.
Wat is dus nu verstandig? scheelt mij 45 € per maand.
Dacht zelf dat het mij best wat tijd scheelde die interface. Maar als het een zooitje wordt... :'(
De vraag is: waarvoor zou je het controlpanhel nodig hebben, zodat je klanten zelf eea kunnen aanpassen of zodat jij zelf je domeintjes ed makkelijk kunt beheren??

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 10:24 schreef HGM het volgende:
De vraag is: waarvoor zou je het controlpanhel nodig hebben, zodat je klanten zelf eea kunnen aanpassen of zodat jij zelf je domeintjes ed makkelijk kunt beheren??
Ik vind het wel een stukje service naar klanten idd. Denk dat het wel vriendelijk is als klanten zelf wat aan kunnen passen/ aan kunnen maken. Uiteraard kan/wil elke klant dit niet. Maar voor sommige een uitkomst :)

We beginnen al met zo'n 20 accounts (hebben we nu ergens anders ondergebracht) deze moet ik wel allemaal onderhouden...

Ik vind het best wel moeilijke keuze eigenlijk. Dit had ik anders verwacht.

Volgens mij kan je Slash/Plesk ook nog naar eigen wensen aanpassen toch? dan bedoel ik niet alleen die banner boven maar ook eigenlijk de gehele layout. Iemand hier ervaringen mee?

• HGM
  • Niet online

HGM

Op maandag 25 februari 2002 10:34 schreef ThaDude het volgende:

[..]

Ik vind het wel een stukje service naar klanten idd. Denk dat het wel vriendelijk is als klanten zelf wat aan kunnen passen/ aan kunnen maken. Uiteraard kan/wil elke klant dit niet. Maar voor sommige een uitkomst :)

Ik vind het best wel moeilijke keuze eigenlijk. Dit had ik anders verwacht.
Keuze is toch niet zo moeilijk, of je wilt deze 'service' leveren of niet.

Of je Plesk/Slash moet kiezen, tja je kan natuurlijk ook altijd zelf iets maken dan heb je totale controle. Het aanpassen van het design is natuurlijk wel het kleinste probleem lijkt me zo. :?
Pagina: 1