In me server zit een abit pr5r2 mobo met een p100. Ik heb met moeite een handleiding kunnen vinden op internet. Er staat alleen niet in wat de turbo doet en hoe die precies werkt. Op me mobo zit een jumper (jp18) voor turbo. Op "on" zou die op turbo staat. Ik heb er een jumper overheen gezet, en alles werkt. Merk alleen geen verschil. Wat zou turbo moeten doen, en heb ik hem op de juiste manier aangezet?
werkt zeker wel, alleen met bepaalde settings trouwens.
Super bordje overigens, keb hem jaren gehad met een 166MMX op 225.
166@225 met 128MB is een prima Internet of Office PCtje
Oh ja, de turbo, die werkte bij mij al ik me 166 op 225 had staan, zonder de turbo wou die niet op 90Mhz FSB maar max op 83MHZ
Super bordje overigens, keb hem jaren gehad met een 166MMX op 225.
166@225 met 128MB is een prima Internet of Office PCtje
Oh ja, de turbo, die werkte bij mij al ik me 166 op 225 had staan, zonder de turbo wou die niet op 90Mhz FSB maar max op 83MHZ
Red een boom, eet een bever
Hmm..Volgens mij was de turbo bij dat soort systemen niks meer of minder dan het uitschakelen van de cache (waardoor het systeem gewoon baggertraag werd).
Verwijderd
(edit)oeps! heb gepost onder een andere naam (van een vriend van me) Ben marsian (toppic starter) (edit)
heb wel het probleem dat ik er geen cyrix 200+ op kan zetten. Ziet ie als 66mhz. Heb geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen.
heb wel het probleem dat ik er geen cyrix 200+ op kan zetten. Ziet ie als 66mhz. Heb geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen.
heb ergens gelezen dat als ik de multiplyer op 1 kan zetten, hij het wel eens kan doen! maar ik kan nergens de settings voor de dipswitches vinden voor de 1x stand. iemand?
werkt niet op alle mobo's
werkt niet op alle CPU's
bij een P100 schakelt turbo = uit waarschijnlijk terug naar 66MHz of 8MHz ... als het werkt..
werkt niet op alle CPU's
bij een P100 schakelt turbo = uit waarschijnlijk terug naar 66MHz of 8MHz ... als het werkt..
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Cyrex processor loopt op 166 mhz, houd daar rekening mee
Verwijderd
Hallow nerdjes, en noobjes.....Op vrijdag 22 februari 2002 15:32 schreef marsian het volgende:
In me server zit een abit pr5r2 mobo met een p100. Ik heb met moeite een handleiding kunnen vinden op internet. Er staat alleen niet in wat de turbo doet en hoe die precies werkt. Op me mobo zit een jumper (jp18) voor turbo. Op "on" zou die op turbo staat. Ik heb er een jumper overheen gezet, en alles werkt. Merk alleen geen verschil. Wat zou turbo moeten doen, en heb ik hem op de juiste manier aangezet?
Die knop voor turbo geeft geen extra snelheden.....:P
Stand 1 betekent dat je de "default" settings gebruikt van de fabrikant. Stand 2 betekent dat je in de bios je eigen aanpassingen kunt maken voltage, cpu mhz, enz.... tenminste als jou versie van je bios dat ondersteund.
bye bye,
turbot
wie is er nou een n00b??? met je 14 posts!! Beetje verkeerde toon om mee te beginnen!!!
en wat betrefd begroetingen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/309815/1?limit=25
en wat betrefd begroetingen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/309815/1?limit=25
Wat zijn toon betreft heb heb ik me al in twee topics tegenaan gestoten. maar dat even ter zijde.Op zondag 24 februari 2002 11:15 schreef marsian het volgende:
wie is er nou een n00b??? met je 14 posts!! Beetje verkeerde toon om mee te beginnen!!!
Turbo knoppen hebben tegenwoordig geen functie meer. T/m de 486 generatie was het meestal mogelijk met een turboknop de pc terug te klokken zodat je spelletjes en programma's die wat ouder waren en niet berekend op zoveel "power" van je destijds Hightech pc, gewoon kon spelen/langzamer draaien.
Pagina: 1