Aldi-boxen goed voor het volgende doel?

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:57
Voor onze studentenvereniging moeten wij voor het intro-weekend een paar boxen hebben. Nu kunnen we die huren maar ik zag pas een aanbieding bij de Aldi. De boxen moeten voor een man of 70 in een zaaltje een leuk muziekje kunnen voortbrengen. De boxen worden aangesloten op een HIFI versterker en een compu met winamp...
Is dit een goede combinatie?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Je hebt het over Aldi en speakers die 70 man van muziek moeten voorzien ?

:D :D :D :+ :+ :+

Grappemaker :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Denk niet dat dat gaat lukken, 70 man en een hifi versterker en die boxjes ;)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:16
Zou 't niet doen

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:01
Op vrijdag 22 februari 2002 15:23 schreef Aristos het volgende:
Voor onze studentenvereniging moeten wij voor het intro-weekend een paar boxen hebben. Nu kunnen we die huren maar ik zag pas een aanbieding bij de Aldi. De boxen moeten voor een man of 70 in een zaaltje een leuk muziekje kunnen voortbrengen. De boxen worden aangesloten op een HIFI versterker en een compu met winamp...
Is dit een goede combinatie?
Tja aan dat plaatje valt niet echt veel te zien.
Wat zijn de specs van die dingen en wat moeten ze kosten??

* InZane krijgt toch een beetje nare smaak bij het horen van de naam aldi
NOFI

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 20:50
3-Weg luidsprekerboxen

gemaakt van hoogwaardig hout
met afneembaar metalen front
max. muziekbelasting: 200 Watt
frequentiebereik: 25-22.500 Hz
2 bas-, 1 midden en
1 hoge tonen speaker(s)
4-8 Ohm
ca. 22.5 x 74 x 20 cm. (b x h x d)
zwart
incl. aansluitkabels
per twee stuks

per twee stuks
74.99

• fagao
  • Laatst online: 16-08 20:50
Ik heb deze boxen zelf ook. Het geluid is goed genoeg voor een redelijk zolderkamer, maar als je er een grote zaal mee wilt versterken is dit te weinig...

Verwijderd

Ach, misschien kunnen ze wel verschrikkelijk hard, en als je niet te hoge eisen aan het geluid stelt...
In een zaaltje met 70 man is 't ook niet echt stil, dus dan valt het misschien niet eens erg op.

[edit]
O, Fagao zegt net dat dat al tegenvalt, dan kun je het maar beter niet doen...

Verwijderd

Wel aardige boxen voor op je eigenkamer maar in een aardig grote zaal voor 70 man nee

Verwijderd

Wo, ze klinken wel strak. Goedkoop voor wat 't is, of niet?

Ik vroeg me af: Ik heb 2 60w 2-wegboxen van sony, zou dit mijn geluid verbeteren?!
Ze zijn volgens mij neit echt duur en ik heb redelijk goeie ervaring met de goedkope ALDI apperatuur!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:01
Op vrijdag 22 februari 2002 19:54 schreef Dingz0r het volgende:
Wo, ze klinken wel strak. Goedkoop voor wat 't is, of niet?

Ik vroeg me af: Ik heb 2 60w 2-wegboxen van sony, zou dit mijn geluid verbeteren?!
Ze zijn volgens mij neit echt duur en ik heb redelijk goeie ervaring met de goedkope ALDI apperatuur!
Meer watts betekent nog niet beter geluid |:(

Die sony speakers van jou zijn vast beter gok ik.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

hoogwaardig hout? :D
maar het is wel een goeie koop want het kost geen flikker
en er zal wel redelijk geluidje uit komen. maar 70 man haal je niet dan koop er maar 6 en regel 3 hifi versterkers. heb nog een oude versterker staan 170 watt ofzow. die mag je lenen als je um niet sloopt

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 20:04 schreef InZane het volgende:

[..]

Meer watts betekent nog niet beter geluid |:(

Die sony speakers van jou zijn vast beter gok ik.
Die watts deden 't oook niet zo, maar meer dat ze 3-weg zijn (jep, sorry ik ben noob)

Verwijderd

Nounou, mijn koptelefoon heeft een grotere frequency range... Maar ze lijken me wel aardig hoor, ik zou ze wel willen hebben (veel is beter dan wat ik heb staan :'(), wat misschien helpt is twee andere joekels erbij te zetten (die misschien wat minder goed zijn of oud maar wel lekker hard kunnen) die je inschakelt zodra het wat harder moet. Moet je uiteraard wel wat van die dingen hebben staan ;)

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:39
wat een prijs voor een paar luidsprekers met deze spec's :)
Ik denk, (weet het haast wel zeker) dat je met deze boxen en een redelijk versterker aardig wat herrie voort kunt brengen, in ieder geval voldoende voor een zaaltje met 70 man. Plaats de luidsprekers wel hoog, dan wordt het geluid door de mensen die staan niet zo gedempt. Verwacht echter geen punch van de bass zoals op bv Trance Energy :P, hiervoor heb je toch echt wel andere luidsprekers nodig.
Ik heb een jaar of 8 geleden in een werfkelder in Utrecht een feestje georganiseerd voor 40 man en daar heb ik gedraaid met 2 mission 760i luidsprekers, deze zijn heel erg klein, maar hoog geplaatst hield ik voldoende reserves over om het elkaar verstaanbaar maken moeilijk te maken ;)

/edit

sjezus, wat een zin die laatste ;)
Overigens denk ik niet dat je een versterker van 2x150 watt aan deze speakers moet hangen, 2x50 watt moet voldoende zijn indien de versterker een beetje stabiel is.

/edit

• JvS
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 22 februari 2002 20:18 schreef Dingz0r het volgende:

[..]

Die watts deden 't oook niet zo, maar meer dat ze 3-weg zijn (jep, sorry ik ben noob)
Je weet zelf dat je noob bent en toch zeg je dat ze strak klinken omdat het 3weg is... Sja. Vergelijk het maar met de mensen die alleen maar op de Mhzen letten :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Muggie
  • Laatst online: 16-08 17:33

Muggie

8 pm

Die dingen zien er wel top uit voor mijn kamer, voor dat geld kun je ook haast geen miskoop doen :0

PSN: mug_8pm

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

kan je niet via via wat PA topkastjes lenen? dat moet toch wel te doen zijn. een maat van mij heeft 2 redelijke topkasjes 12 inch woofertje erin enzow. daar komt toch een lekker geluidje uit. ken je niet iemand?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:16
Komop mensen dit is bagger.
Ok er komt geluid uit maar daar is alles mee gezegd.
Huur ff wat spul dat geluidsdruk kan geven, want dat is wat je wilt met 70 man.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op vrijdag 22 februari 2002 21:11 schreef Sjah het volgende:
Komop mensen dit is bagger.
Ok er komt geluid uit maar daar is alles mee gezegd.
Huur ff wat spul dat geluidsdruk kan geven, want dat is wat je wilt met 70 man.
Exactly my point, hij kan beter wat pa spul huren, voor een avondje is dat best betaalbaar.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:43
ik heb deze boxen ook, als tweede set, aan een redelijke sony versterker, op een kamer van 4.5*5.5. van beide boxen heb ik al een woofer opgeblazen, en ik verdenk een van de tweeters ook van niet helemaal meer goed functioneren. en dat is dus als ik in mn eentje muziek luister (toegegeven, ik hou wel van stevige bas :P)

voor het geld zijn deze boxen uitstekend, maar voor een feestje kan je het wel vergeten, tenzij je alleen achtergrondmuziek nodig hebt.

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 11:15
Op vrijdag 22 februari 2002 15:32 schreef fagao het volgende:
3-Weg luidsprekerboxen

gemaakt van hoogwaardig hout Mmmmmm...
met afneembaar metalen front Goed voor de reflectie ja...
max. muziekbelasting: 200 Watt PMPO? Wat is de RMS waarde? Dit zegt dus helemaal niets.
frequentiebereik: 25-22.500 Hz -3dB? -6dB? -12dB? Weer zo'n nietszeggende spec.
2 bas-, 1 midden en
1 hoge tonen speaker(s)
4-8 Ohm Lekker duidelijk...
ca. 22.5 x 74 x 20 cm. (b x h x d) Hoe zwaar?
zwart
incl. aansluitkabels geen connectoren op de speaker?
per twee stuks
Kortom Cheapass speakers die je waarschijnlijk na 1 feestje al kunt wegpleuren....

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 12:45
gemaakt van hoogwaardig hout Mmmmmm...
met afneembaar metalen front Goed voor de reflectie ja...
max. muziekbelasting: 200 Watt PMPO? Wat is de RMS waarde? Dit zegt dus helemaal niets.
frequentiebereik: 25-22.500 Hz -3dB? -6dB? -12dB? Weer zo'n nietszeggende spec.
2 bas-, 1 midden en
1 hoge tonen speaker(s)
4-8 Ohm Lekker duidelijk...
ca. 22.5 x 74 x 20 cm. (b x h x d) Hoe zwaar?
zwart
incl. aansluitkabels geen connectoren op de speaker?
per twee stuks

Dit slaat natuurlijk nergens op. Dit zijn normale specs. De aansluitwaarde varieert bijna altijd van 4-8 ohm, alleen de impedantie is vaste ohm. Ik vind dat ze nog redelijk volledig zijn met de specs. Ze verkopen spotgoedkope boxen in een supermarkt. Ik zou verwachten dat er dan helemaal geen specs bij stonden. Sommige audiozaken vermelden nog minder specs op het kaartje voor de box!!

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op zaterdag 23 februari 2002 09:37 schreef JvdBosch het volgende:

[..]

Kortom Cheapass speakers die je waarschijnlijk na 1 feestje al kunt wegpleuren....
na een feestje, kom op. mijn maat heeft er van hetzelfde merk, die kwamen ook van de aldi. die dingen heeft ie nu al zeker 3 jaar en nog geen teken van slijtage te zien. komt echt wel acceptabel geluid uit en vooral voor de prijs.

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 21:07 schreef JvS het volgende:

[..]

Je weet zelf dat je noob bent en toch zeg je dat ze strak klinken omdat het 3weg is... Sja. Vergelijk het maar met de mensen die alleen maar op de Mhzen letten :o
Ik zeg niet dat ze strak klinken, ik vraag juist of de kwaliteit bij 3-weg beter is dan bij 2-weg

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 20:28
De meeste mensen merken de geluidskwaliteit niet eens omdat ze geen echte audioliefhebber zijn ik bedoel dan echt van die audiofreaks wie boxxen a 1500euro het stuk hebben... dit zijn gewoon boxxen voor de standaard muziek luisteraar maaar denk niet dat ze genoeg zijn voor 70man

btw bij elke speaker wie je erbij zet moet je 3dB er op tellen.. bij het totaal aantal dB.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 12:56 schreef Dingz0r het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze strak klinken, ik vraag juist of de kwaliteit bij 3-weg beter is dan bij 2-weg
Dat is dus niet zo 3-weg is niet beter dan 2 weg.
Ik heb 2weg speakers en wil voor geen miljoen een paar van deze 3wegs dr aan hangen :o

Verwijderd

btw bij elke speaker wie je erbij zet moet je 3dB er op tellen.. bij het totaal aantal dB.
Nee dit klopt niet:: bij elke verdubbeling van het aantal speakers 3 dB erbij, maar dan moeten ze wel zo geplaatst worden dat een goede koppeling ontstaat en geen uitdoving door interferentie...
Pagina: 1