UTP of coax gebruiken??

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dandeman58
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 07:39
Ik heb nu een netwerk met 10 pc's met coax kabels (2 kringen). Heeft het voordeel als ik deze ga vervangen voor een UTP netwerk met een hub?? snelheid stabiliteit betrouwbaarheid enz :?

Weet iemand het verschil van de snelheid tussen beide (ligt de snelhied niet aan de netwerk kaart?)

Verwijderd

is utp niet sneller?, stabiliteit is geloof ik geen probleem, dat ligt hoogstens aan het os of nic.
Ik zou utp nemen maar als je coax goed werkt waarom zou je overstappen (mits je snelheid wilt)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
als er in je huidige configuratie een kabel breekt dan zullen een aantal van de pc's niet meer te bereiken zijn.
Als je utp gaat gebruiken zal je dit probleem niet meer hebben!!

Hail to the king baby!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30

Predator

Suffers from split brain

Koop gewoon een 10/100 switch. Ga over na UTP en koop eventueel paar 100mbit nic's voor de pc's die heeft meeste netwerksnelheid vereisen. Dan kan je lekker rustig aan overschakelen naar 100mbit op je gemak.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

voordelen van coax:
ehm... het ligt er al?
lekker knutselen om kabels te fabrieken
heelrijk nostalgisch
gegarandeerd geen te snelle downloads
nieuwe hobby: storingen zoeken.

voordelen van UTP:
-je kan er 100 mbit overheen meppen (als je 100mbit nics hebt, als ze coax poort hebben meestal niet)
-je kan het hele netwerk uitbreiden zonder alle pcs down te moeten gooien.
-als je één pc losknipt door met je fiets over de kabel heen te skelteren, dan gaat niet je hele netwerk plat.
-als je ipv een hub een switch neemt heb je geen last van datacollisions, dan is de bandbreedte per PC de bottleneck.
-met hub of coax is de bandbreedte PER SEGMENT, dus één coaxring of één hub.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
He knetter met UTP ken je ook tot 1000 GBit kijk maar in de voorraad kast naar die intel dooskes :9~

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nadeel van UTP : zekeringetje uit je hub/switch geblazen, daaaag netwerk.

Knutselen kabels is voor beide kabel-typen mogelijk, en voor coax toch een stuk makkelijker.
Qua snelheid maakt het niets uit, tenzij je een switch neemt EN veel gelijktijdig verkeer op je net hebt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 20:27
Op maandag 04 maart 2002 21:14 schreef raymonvdm het volgende:
He knetter met UTP ken je ook tot 1000 GBit kijk maar in de voorraad kast naar die intel dooskes :9~
1000 Gigabit al???
ppfff ik heb zelf 100 /200 mbit server kaartjes maar dit is wel heeel erg snel ...
Pagina: 1