Is het mogelijk door een eenvoudige schakeling mijn line-in van mijn sub geschikt te maken voor een speaker-in? Zodat ik hem aan de 2e speaker aansluiting van mijn versterker kan hangen.
Het signaalniveau is veel te hoog voor line-in, dus met een spanningsdeler zou het moeten lukken. Je kunt trouwens beter de line-out van je versterker nemen, dan pik je de vervorming van de eindversterker niet mee.
Maar ik heb geen pre-out o.i.d. Ik kan dan het volume niet regelen. Hoe gaat zo'n spanningsdeler er uitzien dan. Is dat gewoon een weerstands-netwerkje?
Je kan hem ook openschroeven en twee terminals aansluiten direct op de speaker, dus gewoon na het versterkercircuit in de sub. Let wel even op impedantie.
Wat voor sub is het ?
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Sub is een zelfbouw met een dubbelspoels-speaker 10" en een 2 x 80 watt ILP versterker (geloof ik). Aansluiten direkt op speaker kan natuurlijk, maar da's zonde van de versterker (ook omdat mijn hoofd-versteker niet zo'n beest is )
je hebt er speciale apparaatjes voor, worden verkocht bij automaterialenzaken (omdat veel autoradio's geen line out hebben)
je kan het ook zelf doen, gewoon met een weerstand in serie. moet je alleen wel even rekenen wat voor een.
stel de ingangsgevoeligheid is 200 mV, bij 20 kohm, de versterkte uitgang is 10 volt ofzo (ik noem maar wat), dan heb je een weerstand nodig van:
.2/20000=0.00001
9.8/.00001=980000 ohm.
980 kohm dus.
omdat de stroom die er loopt heel laag is (.00001 A) kan je dit gewoon parallel zetten met je andere speakers
je kan het ook zelf doen, gewoon met een weerstand in serie. moet je alleen wel even rekenen wat voor een.
stel de ingangsgevoeligheid is 200 mV, bij 20 kohm, de versterkte uitgang is 10 volt ofzo (ik noem maar wat), dan heb je een weerstand nodig van:
.2/20000=0.00001
9.8/.00001=980000 ohm.
980 kohm dus.
omdat de stroom die er loopt heel laag is (.00001 A) kan je dit gewoon parallel zetten met je andere speakers
Bedankt Aatos. Morgen maar eens naar de electroboer voor wat weerstandjes. Maakt het type weerstand nog uit denk je? en moet ik voor de plus en de min allebei de helft van de uitgerekende waarde hebben?
type maakt niks uit, de belasting is zo ontzettend laag. wat je het beste kan doen is een potmeter van 4.7 megaohm halen, dan kan je zelf het afstellen hoe gevoelig je je sub wil hebben. en dan hoef je ook niet alles te gaan meten.Op vrijdag 22 februari 2002 17:51 schreef blissard het volgende:
Bedankt Aatos. Morgen maar eens naar de electroboer voor wat weerstandjes. Maakt het type weerstand nog uit denk je? en moet ik voor de plus en de min allebei de helft van de uitgerekende waarde hebben?
je hoeft er maar 1 te hebben, maakt niet waar je hem ertussen zet.
Pagina: 1