Tijdens het flashen van de bios van mijn Asus CUSL2 moederbord is iets fout gegaan. Als ik mijn pc boot krijg ik geen beeld meer alleen wat vreemde piep tonen. Met andere woorden, ik kan er niks meer mee. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Je bios is nu dus vern*ukt.
Zoek hier even naar hoe je een hot-flash moet uitvoeren (heb je wel een andere PC nodig met hetzelfde moederbord) en anders dan zal je op een andere manier aan een nieuwe bios-chip moeten komen.
Zoek hier even naar hoe je een hot-flash moet uitvoeren (heb je wel een andere PC nodig met hetzelfde moederbord) en anders dan zal je op een andere manier aan een nieuwe bios-chip moeten komen.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Batterijtje er een paar uur uithalen helpt niet?Op vrijdag 22 februari 2002 15:08 schreef Pogostokje het volgende:
Je bios is nu dus vern*ukt.
Heb ik nog nooit iets positiefs over gehoord. Als de flash mislukt dan is er gewoon geen goeie bios meer. Het batterijtje zorgt alleen voor de instellingen van dat bios gebeuren. Die kan je wel wissen, maar als de flash niet goed gegaan is dan hou je een kapot bios over waar ook de instellingen uit verdwenen zijn.Batterijtje er een paar uur uithalen helpt niet?
kijk eens op www.flashbios.org
Forza Mucca!
Mischien heel dom van me, maar ik kan die bioschip niet vinden, kan je die dingen er altijd uithalen? Er is er wel een waarvan ik denk dat ie het is maar volgens mij zit die vast. Ik heb hier nog wel een computer met dezelfde bios, dus als ik die eruit haal en hem daar mee start moet het mischien kunnen??
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=bios+flash&data%5Border%5D=relevance#hitstart]Zoeken op Bios+Flash[/url]
Je zoekactie naar 'bios flash' leverde 1777 resultaten op. Resultaten 1 - 50
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
ja dat dacht ik,.. aangezien je post.Op vrijdag 22 februari 2002 15:44 schreef Simonbuikje het volgende:
Dacht je dat ik daar nog niet gekeken had Demon?
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Shit, die bios chip eruit halen kan niet want die is gesoldeerd, met een bootflop met in de autoexec awdflash bios.awd werkt ook niet
moet ik nu een nieuw moederbord halen?
die kans is groot.. je kan natuurlijk een soldeerbout pakken.. kapot istie toch alOp vrijdag 22 februari 2002 16:00 schreef Simonbuikje het volgende:
Shit, die bios chip eruit halen kan niet want die is gesoldeerd, met een bootflop met in de autoexec awdflash bios.awd werkt ook nietmoet ik nu een nieuw moederbord halen?
Sinlath | Opinions may contain latency
BTW: [topic=87762/1/25]
Bij die gozer lukte het door dus zijn batterij eruit te laten
Had je dat eigenlijk al geprobeerd?
Volgens mij heb je allen nog geprobeerd die chip eruit te halen maar heb je hem nog niet echt gereset ,.. toch
Bij die gozer lukte het door dus zijn batterij eruit te laten
Had je dat eigenlijk al geprobeerd?
Volgens mij heb je allen nog geprobeerd die chip eruit te halen maar heb je hem nog niet echt gereset ,.. toch
Verwijderd
Hi Simonbuikje,
ik heb je verhaal gelezen, en ik kan je nu al vertellen dat ik het zelfde probleem heb! maar dan de ASUS TUSL2-C
Als je net als ik de pc opnieuw opgestart hebt, dan is het niet meer te verhelpen...
Alleen als je de pc niet opnieuw opgestart had, dan kon het nog gerecoverd worden met het gesavede bestand van uw oude bios.
De ENIGE oplossing is een nieuwe bios kopen telfoonisch bij Asus Nederland.
Ben zelf al 4 weken bezig om die chip binnen te krijgen.
Dankzij de Nerderlande Post is er een klootzak geweest die mijn adres niet kon vinden en mij ook niet daarover gebeld hebben. Vervolgens nam ik zelf contact met asus op, werd opnieuw verzonden tot 2x aan toe beloftes gedaan en niet aangekomen, zelfs niet op mijn werk adres! Ze zouden me bellen mochten ze het adres niet vinden.Nu heb ik gisteren een pakket binnen gekregen met de VERKEERDE bios chip.
Nu was ik helemaal laaiend
- ze zouden het vandaag 22-02-02 versturen maar dan via PTT pakketdienst.
Ik moest hier wel 25 Euro voor betalen.
Wel van exucces ontvangen van pakketen dienst, en van Asus.
Asus vertelde mij dan mocht dit nog eens gebeuren ze het contract verbreken met die lui. Als argument zeiden ze dat niet elke chaffeur een gsm op zak hadden. (Boelshit)
Ik hoop dat ik vandaag nu wel de juiste krijg, wat een ellende zeg!
Groetjes Michel uit Amersfoort
ik heb je verhaal gelezen, en ik kan je nu al vertellen dat ik het zelfde probleem heb! maar dan de ASUS TUSL2-C
Als je net als ik de pc opnieuw opgestart hebt, dan is het niet meer te verhelpen...
Alleen als je de pc niet opnieuw opgestart had, dan kon het nog gerecoverd worden met het gesavede bestand van uw oude bios.
De ENIGE oplossing is een nieuwe bios kopen telfoonisch bij Asus Nederland.
Ben zelf al 4 weken bezig om die chip binnen te krijgen.
Dankzij de Nerderlande Post is er een klootzak geweest die mijn adres niet kon vinden en mij ook niet daarover gebeld hebben. Vervolgens nam ik zelf contact met asus op, werd opnieuw verzonden tot 2x aan toe beloftes gedaan en niet aangekomen, zelfs niet op mijn werk adres! Ze zouden me bellen mochten ze het adres niet vinden.Nu heb ik gisteren een pakket binnen gekregen met de VERKEERDE bios chip.
Nu was ik helemaal laaiend
Ik moest hier wel 25 Euro voor betalen.
Wel van exucces ontvangen van pakketen dienst, en van Asus.
Asus vertelde mij dan mocht dit nog eens gebeuren ze het contract verbreken met die lui. Als argument zeiden ze dat niet elke chaffeur een gsm op zak hadden. (Boelshit)
Ik hoop dat ik vandaag nu wel de juiste krijg, wat een ellende zeg!
Groetjes Michel uit Amersfoort
Verwijderd
kun je je bios niet cleanen mt een jumpertje kan ik wle heb he namelijk ook al eens gehad.
dan gaat gewoon de stroom ff van de bios af.
Verwijderd
Is niet mogelijk! Zelf niet met oude moederborden.Op vrijdag 22 februari 2002 16:28 schreef redbullwaning het volgende:
kun je je bios niet cleanen mt een jumpertje kan ik wle heb he namelijk ook al eens gehad.
battery resetten is alleen dat je de instellingen reset maar de software niet voor alle duidelijkheid
Wat geprogrammeerd staat is niet meer te weizigen als de pc opnieuw opgestart is.
Laatste oplossing! (alleen voor techneuten)
Het zelfde bios chip vinden, erin zetten en opstarten, daarna in ms-dos gaan. voorzichtig bios eruit halen [werkende pc] verrote bios erin zetten en opnieuw flashen.
Ja maar hij zei:Op vrijdag 22 februari 2002 16:32 schreef nijhuispro het volgende:
[..]
Is niet mogelijk! Zelf niet met oude moederborden.
Wat geprogrammeerd staat is niet meer te weizigen als de pc opnieuw opgestart is.
Laatste oplossing! (alleen voor techneuten)
Het zelfde bios chip vinden, erin zetten en opstarten, daarna in ms-dos gaan. voorzichtig bios eruit halen [werkende pc] verrote bios erin zetten en opnieuw flashen.
Dus wat moet ie dan doen he,..Shit, die bios chip eruit halen kan niet want die is gesoldeerd, met een bootflop met in de autoexec awdflash bios.awd werkt ook niet moet ik nu een nieuw moederbord halen?
Verwijderd
hoe kun je nou je bios fixen door de batterij eruit te halen?? als je de batterij eruit haalt kan je de cmos leeghalen niet de bios
volgens mij kan je het beste met dat mobo naar de winkel gaan en die hebben wel zo'n eeprom writer waarmee ze hem kunnen fixen
volgens mij kan je het beste met dat mobo naar de winkel gaan en die hebben wel zo'n eeprom writer waarmee ze hem kunnen fixen
Hi Michel,
Hartelijk dank voor je berichtje, ik hoef dus niet verder te zoeken. Ik weet ook al wat het probleem is geweest..even gecheckt op een andere computer..
Ik download dus de bios voor de CUSL2 van de Asus site..dit blijkt na onderzoek niet de bios voor de CUSL2 te zijn maar voor de CUSL2-LS. Er komt wel een waarschuwing in beeld maar ik dacht dat dit wel kon, niet erg slim van me maar ik had niet verwacht dat die versie het dus echt niet deed.
Dan moet ik maar eens met Asus gaan bellen.
Hartelijk dank voor je berichtje nogmaals, en verder iedereen die heeft gereageerd ook.
Simon
Hartelijk dank voor je berichtje, ik hoef dus niet verder te zoeken. Ik weet ook al wat het probleem is geweest..even gecheckt op een andere computer..
Ik download dus de bios voor de CUSL2 van de Asus site..dit blijkt na onderzoek niet de bios voor de CUSL2 te zijn maar voor de CUSL2-LS. Er komt wel een waarschuwing in beeld maar ik dacht dat dit wel kon, niet erg slim van me maar ik had niet verwacht dat die versie het dus echt niet deed.
Dan moet ik maar eens met Asus gaan bellen.
Hartelijk dank voor je berichtje nogmaals, en verder iedereen die heeft gereageerd ook.
Simon
Jah idd,.. ik vond het ook al zo vaag,.. die chip is simpelweg overschreven. Bios battery eruit zorgt voor default settings. MAar toch kon je lezen in dat topic in een paar posts hierboven wat ik neergooide dat het wel iemand had geholpen.Op vrijdag 22 februari 2002 16:35 schreef Wisp het volgende:
hoe kun je nou je bios fixen door de batterij eruit te halen?? als je de batterij eruit haalt kan je de cmos leeghalen niet de bios
Vaag
Verwijderd
Dat is inderdaad zo!Op vrijdag 22 februari 2002 16:35 schreef Wisp het volgende:
batterij resetten of bios resetten verhelpt helemaal niks!
het is de sofware in de chip, die zou opnieuw geflashed moeten worden zoals ik beschreef in de form.
Verwijderd
ik heb per ongeluk een complete zip bestand erin geflashed.Op vrijdag 22 februari 2002 16:39 schreef Simonbuikje het volgende:
Wat was bij jou het probleem michel? Ook verkeerde versie?
ik hoop dat ik hem vandaag nog krijg
gr. Michel
He ik bedenk net..als die chip is gesoldeerd hoe kunnen ze dan een nieuwe sturen?
dit gaat dus ook niet werken.
Verwijderd
Dat is inderdaad waar. als de chip eenmaal geslodeerd is kan het er natuurlijk ook niet eruit gehaald worden.Op vrijdag 22 februari 2002 16:44 schreef Simonbuikje het volgende:
He ik bedenk net..als die chip is gesoldeerd hoe kunnen ze dan een nieuwe sturen?dit gaat dus ook niet werken.
Ik denk dat hier maar een oplossing voor is, nieuw moederbord. Of misschien heeft Asus nog een oplossing maar dat denk ik niet.
ik heb zelf ook eens een form geplaatst zonder succes.
[topic=399037]
Gr. Michel
Nee, dat wordt of slopen of een nieuw moederbord.
Voortaan toch maar even de waarschuwingen lezen voor je op START drukt.
En verder NOOIT een bios flashen wat niet precies voor jouw moederbord is gemaakt en als het dan toch fout gaat moet je zeker niet je computer rebooten maar direkt je backup terugzetten. Dat zijn eigenlijk wel de gouden regels. Ze zeggen niet voor niks dat je als je niet weet wat je doet je er vooral maar niet aan moet zitten. Het is een van de weinig dingen die je softwarematig gewoon kan slopen namelijk.
Shit voor je, maar je zal dit nu nooit meer fout doen.
Voortaan toch maar even de waarschuwingen lezen voor je op START drukt.
En verder NOOIT een bios flashen wat niet precies voor jouw moederbord is gemaakt en als het dan toch fout gaat moet je zeker niet je computer rebooten maar direkt je backup terugzetten. Dat zijn eigenlijk wel de gouden regels. Ze zeggen niet voor niks dat je als je niet weet wat je doet je er vooral maar niet aan moet zitten. Het is een van de weinig dingen die je softwarematig gewoon kan slopen namelijk.
Shit voor je, maar je zal dit nu nooit meer fout doen.
Verwijderd
Jep! Asus technische dienst.Op vrijdag 22 februari 2002 16:56 schreef Simonbuikje het volgende:
Heb je voor mij het tel. nr. van Asus Nederland mischien Michel?
059-1668190 - Nederland
maar ik kan je nu al vertellen dat ze alweer niet bereikbaar zijn.
want tot groot ongenoegen heb ik toch weer niet mijn chip binnen wat wel belooft was door asus. ben dus voor de 4e dag aan het lijntje gehouden
SEARCH
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()