Toon posts:

[vb]SQL-db naar SQL-db

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SQL-server database bij bedrijf 1. Deze wil ik exporteren naar een tijdelijk bestand (deze moet per e-mail verstuurd worden naar bedrijf 2.) Daarna selecteer ik dit tijdelijke bestand en wil het weer importeren op de SQL-server van bedrijf 2.

Alles moet echt 1 op 1 over dus ook de keys e.d. Is hier onder VB een functie voor. Dus voor het:

- Exporteren van SQL-db naar temp file
- Importeren van temp file in SQL (de database bestaat al en is gelijk aan de database van bedrijf 1)

Ps. Ik weet dat het kan via de DTS Wizard maar ja..voor die bedrijven moet het simpel zijn dus DTS valt af.

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 07:00
Je kunt ook een batch file maken mbv de bcp Bulk Copy Program. Staat genoeg docie op inet.

Tenminste wanneer het een mssql db is. Maar daar ging ik wel van uit al lezende.

Verwijderd

Topicstarter
Ow..sorry maar even voor de duidelijkeid het gaat dus om een SQL Server 7/2000 database!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op vrijdag 22 februari 2002 15:03 schreef DjMisterY het volgende:
[knip]
Ps. Ik weet dat het kan via de DTS Wizard maar ja..voor die bedrijven moet het simpel zijn dus DTS valt af.
DTS packages kan je ook opslaan als file en deze weer uitvoeren op een server met de dtsrun utility (commandline tool).

dus: DTS file maken en een batch-bestand (met de dtsrun aanroep), opsturen en deze .bat uit laten voeren op de dos-prompt.
Gegevens uit de database kunnen als losse files bijgevoegd worden afhankelijk van welke 'backup' methode je gebruikt (db-backup, sql+access, sp_detach, ...)

Als ze dat nog niet kunnen dan kan je ze maar beter helemaal niet aan de database laten komen ;)

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Als je toevallig de hele database wil kopieren is er een nog veel simpelere manier: attach/detach! Werkt echt ideaal :)!
Eerst detach je de database bij bedrijf 1. Dan kopieer je 'm en attach je 'm weer terug bij 1. Dan stuur je de .mdf en .ldf op naar 2, en die attachen 'm. That's all! Maar dan moet 2 natuurlijk niet al een database met die naam hebben... ook werkt dit alleen voor SQL Server 2000.

• Annie

Annie

amateur megalomaan

Op zaterdag 23 februari 2002 09:45 schreef KoenM het volgende:
... ook werkt dit alleen voor SQL Server 2000.
uhh, nee ;)
werkt ook in 7

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 14:38 schreef Annie het volgende:
uhh, nee ;)
werkt ook in 7
Vreemd, ik zat het laatst op een MSDE database (maakt toch gebruik van 7 :?) te proberen, en daar was het niet mee mogelijk ;(.

• Annie

Annie

amateur megalomaan

Op zaterdag 23 februari 2002 15:40 schreef KoenM het volgende:

[..]

Vreemd, ik zat het laatst op een MSDE database (maakt toch gebruik van 7 :?) te proberen, en daar was het niet mee mogelijk ;(.
MSDE is natuurlijk wel een afgeslankte versie van MSSQL. Een aantal functionaliteiten zullen dan ook bewust weggelaten zijn.

Pagina: 1