Toon posts:

[js] random pixels op achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :)

Ik ben op zoek naar een script waarmee je random pixels op de achtergrond kunt zetten... dus dat er af en toe pixels op de achtergrond een iets donkerder kleurtje krijgen als de gewone background color.

Nu kan ik natuurlijk gewoon zeer random pixels gaan zetten op een ongelooflijk grote achtergrond, maar dan moet je op een zeer grote achtergrond werken wil het random zijn (= grote filesize)... Als ik een klein achtergrondje laat repeaten dan zit er nogal een grote regelmaat in (is niet random dus)

Op hotscripts kon ik zo niets vinden, ik hoop dat jullie er iets meer over kunnen zeggen.

Als het niet mogelijk is, dan zal ik zo goed mogelijk proberen een achtergrondje zo te repeaten dat het toch random lijkt... maar liever zou ik er een scriptje bij doen, als dat mogelijk is...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Tigereye:
Nu kan ik natuurlijk gewoon zeer random pixels gaan zetten op een ongelooflijk grote achtergrond, maar dan moet je op een zeer grote achtergrond werken wil het random zijn (= grote filesize)...
nope. Want weet je, daar hebben ze iets moois voor uitgevonden: compressie. Als jij maar een paar kleuren gebruikt voor een achtergrondplaatje, dan wordt het plaatje echt zo groot niet.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 14:59 schreef drm het volgende:

[..]

nope. Want weet je, daar hebben ze iets moois voor uitgevonden: compressie. Als jij maar een paar kleuren gebruikt voor een achtergrondplaatje, dan wordt het plaatje echt zo groot niet.
Maar stel dat er zo'n script is, wat zou er dan kleiner zijn in kB's? Die regels van het script, of het achtergrondplaatje (van zo'n 800*800 pixels zeker)...

Als blijkt dat het een gi-ga-groot script is, ja, dan kan ik me erin vinden dat ik een achtergrond plaatje moet gebruiken...

• Willem
  • Laatst online: 20:13
Tigereye:
Maar stel dat er zo'n script is, wat zou er dan kleiner zijn in kB's? Die regels van het script, of het achtergrondplaatje (van zo'n 800*800 pixels zeker)...

Als blijkt dat het een gi-ga-groot script is, ja, dan kan ik me erin vinden dat ik een achtergrond plaatje moet gebruiken...
Ah joh, zelfs een 56k6 gebruiker kan makkelijk een achtergrondje van een Kb of 5 tot hooguit 10 downloaden zonder daar heel veel problemen bij tegen te komen.

Dus ik zou drm's raad opvolgen, gewoon een plaatje gebruiken, en in Photoshop Save For Web gebruiken met een quality-reduction van 20-30%. Moet goed komen :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 15:05 schreef willem169 het volgende:

[..]

Ah joh, zelfs een 56k6 gebruiker kan makkelijk een achtergrondje van een Kb of 5 tot hooguit 10 downloaden zonder daar heel veel problemen bij tegen te komen.

Dus ik zou drm's raad opvolgen, gewoon een plaatje gebruiken, en in Photoshop Save For Web gebruiken met een quality-reduction van 20-30%. Moet goed komen :)
Oke, eigenlijk is het wel zo... Dan ga ik maar ff aan de slag in PSP >:)

Eigenlijk ben ik wel een mierenneuker ook he... zeuren om een paar kB's :P

• drm

drm

f0pc0dert

Tigereye:
't zou geen giga groot script zijn, (ik vraag me trouwens af of je met JS in je canvas kan tekenen, volgens mij niet), maar het renderen zou redelijk zwaar zijn.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Willem
drm:
't zou geen giga groot script zijn, (ik vraag me trouwens af of je met JS in je canvas kan tekenen, volgens mij niet), maar het renderen zou redelijk zwaar zijn.
Ik kan me er in deze zin wel in vinden; Laten we zeggen een sitiuatieschets: Een layer met een background-color, en d.m.v. Javascript worden er random pixels geplaatst in een color-range, niet veel verschillend van de achtergrond kleur. Met een limiet, anders wordt inderdaad de rendertijd een beetje lang en dan ben je nog niets opgeschoten.

Dan je site in een layer daarboven.

Wel een pauperoplossing.
Maar het is een oplossing. :)

• drm

drm

f0pc0dert

willem169:
Ik kan me er in deze zin wel in vinden; Laten we zeggen een sitiuatieschets: Een layer met een background-color, en d.m.v. Javascript worden er random pixels geplaatst in een color-range, niet veel verschillend van de achtergrond kleur. Met een limiet, anders wordt inderdaad de rendertijd een beetje lang en dan ben je nog niets opgeschoten.
ik vraag me dus af of dat kan :)

Ik kan me voorstellen dat je randomly layers plaatst, maar pixels plaatsen, tjah...

~ Gottfried Leibniz

• Willem
drm:
ik vraag me dus af of dat kan :)

Ik kan me voorstellen dat je randomly layers plaatst, maar pixels* Willem plaatsen, tjah...
* Willem Pixels, lees: Transparantje Gifjes van 1px bij 1px.

Maar dan ben je sapdrinkenderwijs niet echt goed bezig vind ik. ;)

• drm

drm

f0pc0dert

Op vrijdag 22 februari 2002 15:22 schreef willem169 het volgende:

[..]

* drm Pixels, lees: Transparantje Gifjes van 1px bij 1px.

Maar dan ben je sapdrinkenderwijs niet echt goed bezig vind ik. ;)
;) dacht ik al ja. maar dat kost dus behoorlijk wat render- (en dus processor-) tijd

~ Gottfried Leibniz

• Willem
drm:
;) dacht ik al ja. maar dat kost dus behoorlijk wat render- (en dus processor-) tijd

[code]<offtopic>
<inside>
7ru3
<inside>
</offtopic>[/code]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Kan toch makkelijk?

Moet je alleen zorgen dat je volledige content in een layer zit, anders krijg je nooit die pixels erachter.

En dan gewoon berg layertjes aanmaken en die random verplaatsen en wat dan ook..

Processorkracht zal dat niet echt gaan kosten :P

---

Ow wacht ze hoeven niet te verplaatsen.. alleen maar neer zetten.. dan is het helemaal simpel.
Pagina: 1