Goed opsommen en transparant plaatje problemen

Pagina: 1
Acties:

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Heb weer eens problemen. Hier komen ze.
1:
Ik wil goed opsommen (doe het met het li commando)
Het opsommen gaat als ik left align perfect, maar ik heb mijn beeld in center staan, dus dan gaat het mis en komen de opsommingen niet netjes onder elkaar. Ik werk nu met spatie's om het probleem op te vangen maar, dat is ook geen oplossing.
2:
Transparantje plaatjes willen bij mij (en collega's pc) niet echt transparant weer gegeven worden. Ik maak een transparant plaatje in Paint Shop Pro (is echt transparant).
Maar in HTML geeft ie ze niet transparant weer :? ,bekend probleem

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op vrijdag 22 februari 2002 14:45 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
Heb weer eens problemen. Hier komen ze.
1:
Ik wil goed opsommen (doe het met het li commando)
Het opsommen gaat als ik left align perfect, maar ik heb mijn beeld in center staan, dus dan gaat het mis en komen de opsommingen niet netjes onder elkaar. Ik werk nu met spatie's om het probleem op te vangen maar, dat is ook geen oplossing.
Je kunt in dat geval je opsomming beter in een div zetten. Binnen deze div laat je het links uitlijnen, terwijl je de div zelf wel centreerd
2:
Transparantje plaatjes willen bij mij (en collega's pc) niet echt transparant weer gegeven worden. Ik maak een transparant plaatje in Paint Shop Pro (is echt transparant).
Maar in HTML geeft ie ze niet transparant weer :? ,bekend probleem
Hoe save je ze? In jpeg zit geen alpha kanaal (voor transparantie) en gif heeft slechts 2 mogelijkheden (wel/niet doorzichtig).. png heeft wel een alpha kanaal, maar dat wordt nog lamng niet overal goed ondersteund.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'