[FAN] welke maakt nou het meeste geluid

Pagina: 1
Acties:

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:41
Ik zit hier met het volgende systeem (staat ook in sign):
amd xp 1500+ @ 1900+
spire superrock koeler
soyo dragon plus MoBo
ATI 8500
nu gaat mijn vraag dus over het geluid van de fans.
Op mijn vga, mobo (chipset) en koeler zitten fan maar eentje maakt er volgens mij een stuk meer geluid dan de rest. Ik heb zelf al wat "testjes" gedaan om er achter te komen welke fan het nou is en ik denk dat het de fan van de koeler of chipset is. Maar ja dat zijn ook de fans die je niet makkelijk ff test (power kabeltje er uit en kijken of het geluid een stuk minder wordt). Koeler fan er uit kan wel een minder leuke gevolgen hebben voor proc (47C stressed) en de chipset fan weet ik ook nog net niet zo zeker of het kwaad kan om daarvan het stekkertje er uit te halen. Misschien hebben hier mede tweakers dezelfde mobo koeler config en hebben zie er ook last van :?
Ik ben dus van plan of fannetjes en koelelementjes te halen om mijn systeem verder te oc-en (vooral videokaart) maar ik wil hem ook stiller krijgen (ja ik weet het verder oc-en en minder geluid zonder H2O koeling is moeilijk).
Ik weet ook al dat papst een stille fan is en sunon iets minder.
Ik weet ook als je alles vervangd met papst fannen dat het dan wel opgelost is maar het geld groeit niet op mijn rug dus.

Ow ja als laatste weet iemand een zaak in Amersfoort waar ze een hoop fans en dat soort spul hebben?
[edit] het lijkt wel een preek :D

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 18:04
Je kunt Van Hoven eens proberen, die hebben heel veel leuke stuff, vast ook wel fannetjes.

Heb er voor Phreak ook al eens spiral wrap gehaald, koop er zelf altijd ledjes en andere onderdeeltjes, maar ze hebben heel veel :)

• The-Source
Op vrijdag 22 februari 2002 14:48 schreef Straat het volgende:
Je kunt Van Hoven eens proberen, die hebben heel veel leuke stuff, vast ook wel fannetjes.

Heb er voor Phreak ook al eens spiral wrap gehaald, koop er zelf altijd ledjes en andere onderdeeltjes, maar ze hebben heel veel :)
Maar waar zit die zaak dan ongeveer (ik ben niet zo heel bekend in Amersfoort maar de winkel straat is niet zo moeilijk (naar vobis durf ik niet te gaan ;) :P)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze hoort in OCM thuis. :)

Move OM -> OCM.

Aannames zijn fataal.

• The-Source
Op vrijdag 22 februari 2002 14:52 schreef GaMeOvEr het volgende:
Deze hoort in OCM thuis. :)

Move OM -> OCM.
Daar was ik ook achter, en ik dacht ook dat ik daar poste alleen zat ik daar blijkbaar toch niet |:( maar ja.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 14:27
Wat dacht je val gewoon met je vinder de fan ff stoppen? :?
Ben je er zo achter. Als je goed wilt koelen en weinig geluid wilt, zul je radiaal ventilators moeten hebben. Bieden het beste van beide....

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

Ik heb ook een Dragon Plus en als ik zeg dat ik een 5.1 speaker setje heb dan hoor ik steeds de rear speakers een tik geven als ze aan gesproken worden :(
Ik heb al diverse Cmedia drivers geprobeerd ,maar geen verberering.
Ik heb ook een Radion 8500 en die staat samen met mijn netwerkkaart en die mediachip op irq 11 (ik krijg dit niet anders)zal dat het probleem kunnen zijn ?
Als ik de irq in de bios verander dan verhuisd de rest gewoon weer mee op de zelfde irq als de vga kaart ?
Ik weet het niet meer .

• The-Source
Op vrijdag 22 februari 2002 15:08 schreef charles het volgende:
Ik heb ook een Dragon Plus en als ik zeg dat ik een 5.1 speaker setje heb dan hoor ik steeds de rear speakers een tik geven als ze aan gesproken worden :(
Ik heb al diverse Cmedia drivers geprobeerd ,maar geen verberering.
Ik heb ook een Radion 8500 en die staat samen met mijn netwerkkaart en die mediachip op irq 11 (ik krijg dit niet anders)zal dat het probleem kunnen zijn ?
Als ik de irq in de bios verander dan verhuisd de rest gewoon weer mee op de zelfde irq als de vga kaart ?
Ik weet het niet meer .
offtopic:
ik heb zelf last om ze rear aan de gang te krijgen (als ik geluid via winamp afspeel)

• The-Source
Op vrijdag 22 februari 2002 14:57 schreef DarkHelmet het volgende:
Wat dacht je val gewoon met je vinder de fan ff stoppen? :?
Ben je er zo achter. Als je goed wilt koelen en weinig geluid wilt, zul je radiaal ventilators moeten hebben. Bieden het beste van beide....
Na het proberen van jouw oplossing ben ik er achter dat mijn koeler en mijn chipset fan een heel stuk meer geluid produceren dan de rest (het systeem is gewoon stil als ze niet draaien).

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

Op vrijdag 22 februari 2002 14:51 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Maar waar zit die zaak dan ongeveer (ik ben niet zo heel bekend in Amersfoort maar de winkel straat is niet zo moeilijk (naar vobis durf ik niet te gaan ;) :P)
Ik geloof dat de straat "arnemsestraat" heet.
Om er te komen:
Vanaf de Mac naar de stad toelopen tot de varkensmartkt(plein met verlichte bomen)
en daar dan 2x recht.(dus eigenlijk loop je terug maar dan in een andere straat)
en dan zit ie aan je rechter-zijde.

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 15:11 schreef klaasbram het volgende:

[..]

offtopic:
ik heb zelf last om ze rear aan de gang te krijgen (als ik geluid via winamp afspeel)
Bij winamp doen mijn rearspeakertjes ook niet mee :'(

• The-Source
Op vrijdag 22 februari 2002 15:15 schreef im_ik het volgende:

[..]

Ik geloof dat de straat "arnemsestraat" heet.
Om er te komen:
Vanaf de Mac naar de stad toelopen tot de varkensmartkt(plein met verlichte bomen)
en daar dan 2x recht.(dus eigenlijk loop je terug maar dan in een andere straat)
en dan zit ie aan je rechter-zijde.
He ik denk dat ik weet welke je bedoeld. bedankt.

Verwijderd

Ik met winamp ook achter geluid !
Ik heb met dat progje van Cmedia bij geluidseffecten virtual 5.1-luidsprekers en weerklank inschakelen aangevinkt
en omgeving op woonkamer gezet !(kan ook op geen blijven staan)
Yes !

Verwijderd

Het kan ook nog aan je harde schijf liggen, mijn maxtor 40 gb 7200rpm maakt een hoogfrequent geluid, duurde even voor ik er achter was

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb een netwerkkaart die zachtjes piept en das heel vaag.
Maar bij van Hove verkopen ze tegenwoordig sunon fans, eerst hadden ze papst :(

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• The-Source
Ik ben nu zo ongeveer bij elke zaak geweest in amersfoort en geen één voldeed aan mijn eisen (van hoven verkoop alleen 80mm systeem fans) en de rest van de computer zaken (op para digit na) verkopen alleen complete koelers).
Op vrijdag 22 februari 2002 15:32 schreef Detaf het volgende:
Het kan ook nog aan je harde schijf liggen, mijn maxtor 40 gb 7200rpm maakt een hoogfrequent geluid, duurde even voor ik er achter was
Eerst dacht ik het ff ook dat mijn HD het was (na hem ff los te hebben gemaakt uit mijn systeem en deze los in de hand bij mijn oor te hebben gehouden) bleek deze niet de boos doener te zijn.

Pagina: 1