P4 probs met DOS app?

Pagina: 1
Acties:

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:24
Heya,

We hebben deze week 2 pc's afgeleverd, 1 P4 (1,6 Gb) en 1 P3 (xx GB). Met de P4 hebben we het probleem dat als een bepaald DOS programma draait (Car 2000) vast loopt. Met de P3 hebben we dit niet gehad :?

Hoe ken da?? is er iets waardoor we de P4 toch goed kunnen laten werken?

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Draai het eens om:

Kun je er voor zorgen dat je software draait :)

Dit is geen hardware probleem, maar een software probleem.
(je hebt immers geen problemen met de hardware, aangezien de rest wel werkt)

De P4 heeft wat aanpassingen, mijn gok is dat het spel niet ziet wat voor PC je hebt, een update voor het spel is de beste oplossing imho

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Een P4-update voor een DOS spel? Weinig kans |:(

Vermoedelijk is die PC gewoon te snel voor het spel. Dat soort dingen gebeuren wel meer. Win95 loopt ook niet helemaal goed op een P4 en heeft een patch nodig om te kunnen opstarten.

• RiCk
:o Het is geen spel, het is een programma voor auto bedrijven!, ze doen er alles mee, voorraad, facturen enz!..

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kan het zijn dat ie in Borland Pascal ofzo geschreven is? Daarin zit een bekende bug waarvoor je ook ergens een fix kunt downloaden.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hmm, ik zie het al, dat ding heet Car 2000. Als ie ook echt in 2000 gereleased is dan zal ie die Pascal-bug wel niet hebben.
Toch maar even met de producent praten over een bug-fix, zou ik zeggen.

• RiCk
Op vrijdag 22 februari 2002 16:08 schreef /downtime/ het volgende:
Hmm, ik zie het al, dat ding heet Car 2000. Als ie ook echt in 2000 gereleased is dan zal ie die Pascal-bug wel niet hebben.
Toch maar even met de producent praten over een bug-fix, zou ik zeggen.
Helaas weet de producent van niets :|

Tis trwns gemaakt in Clipper

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

"For the life of me"... Ik zou ECHT niet meer weten waar ik het ooit gelezen heb, maar er zou in de BIOS van Pentium IV systemen een performance optie zitten die UIT moest voor DOS toepassingen, dit i.v.m. backwards compatibility problemen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

is idd een bekend probleem....

Je kan ff zoeken naar het programmatje CPUKiller

Dit proggie zorgt er voor dat je proc. minder snel wordt dmv extra belasting. Vaak wil de applicatie dan wel starten :-)

succes!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 22 februari 2002 16:40 schreef Freggle010 het volgende:
is idd een bekend probleem....

Je kan ff zoeken naar het programmatje CPUKiller

Dit proggie zorgt er voor dat je proc. minder snel wordt dmv extra belasting. Vaak wil de applicatie dan wel starten :-)

succes!
Erhh, nee, we hebben het hier niet over hetzelfde.
Dat oude DOS apps gewoon veels te snel draaien op een moderne CPU is iets anders dan de situatie met betrekking tot de P4.

stukje uit een Intel document: pag 227
8.7.2. MS-DOS* Compatibility Mode
If the NE flag in control register CR0 is set to 0, the MS-DOS compatibility mode for handling floating-point exceptions is selected. In this mode, the software exception handler for floating-point exceptions is invoked externally using the processors FERR#, INTR, and IGNNE# pins.
This method of reporting floating-point errors and invoking an exception handler is provided to support the floating-point exception handling mechanism used in PC systems that are running the MS-DOS or Windows* 95 operating system.
The MS-DOS compatibility mode is typically used as follows to invoke the floating-point exception handler:
Eén van de manieren om die uitzondering te triggeren is dus met een BIOS instelling:
6. The BIOS for the PC system handles the interrupt 75H by branching to the interrupt 2 (NMI) interrupt handler.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Hmmz... dat wist ik niet!
Tja, zo leer je elke dag wat nieuws :+

• RiCk
Hmmz thz!, ik ga zeker een aantal dingen proberen!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hey Rick, hoe is het nou afgelopen ?

Pagina: 1