Toon posts:

[linux/develop] Goede database-designer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'men' (ja nelske en consorten, voel je aangesproken ;) ) beweert altijd dat er voor praktisch elk windows-programma een linux-tegenhanger is..

welnu.. ik zoek een tegenhanger voor sybase's powerdesigner, een pakket om databases mee te ontwerpen.

Heb er al op gegoogled etc. maar nog niets van mijn gading kunnen vinden, iemand tips?

Ik bedoel dus een pakket waarin je een database kunt ontwerpen, onderlinge relaties aangeven, etc. En dan in 1 keer een .sql script maken waarmee de DB aangemaakt wordt in MySQL. (Sybases versie kan dit allemaal)

voor de duidelijkheid.. een vervanger voor dit product:
http://www.sybase.com/products/enterprisemodeling/powerdesigner

• buum
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:17

buum

Wie? Ik?

Op sourceforge.net zijn er verschrikkelijk veel programma's die een dergelijke functie kunnen vervullen. Meest bekend zijn phpMyAdmin en phpMySqlAdmin. Allen zijn web-based en draaien op de server zelf. De vraag is echter of dit het echt is, want dat werkt dus primair samen met MySQL (al werken andere db's ook).

edit:
Oops, het is dus ook bedoeld voor MySQL. In dat geval: zeker uitproberen!

Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!

Verwijderd

Topicstarter
Jup die ken ik wel.. maar die doen in principe hetzelfde als bv. webmin, wat uitgebreider.

Oftewel, ze hebben een draaiende MySQL server nodig, ze leveren dus geen script af. (althans voor zover ik kon nagaan).

Overigens wordt het door mij wel gebruikt. icm. een MySQL database. Alleen geen php maar Kylix (delphi v. linux)

• buum
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:17

buum

Wie? Ik?

Tsja, op zich heb je daar gelijk in. Een work-around is dan om lokaal die MySQL-server te draaien, met phpMyAdmin (ofzo) je database helemaal in te richten en dan vervolgens een dbdump doen. Die file kun je vervolgens remote importeren en voila!

Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!

Verwijderd

Waarom zoek je een pakket als sybase dat onder linux draait?
Je kunt in powerdesigner een relationeel schema maken en dan gewoon ANSI SQL scripts uit laten poepen.
Die scripts importeer je dan weer in mysql en voila, daar is je database.