Toon posts:

Foutmelding bij branden van cd's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pentium 233MMX geupgrade. Een 40GB udma100 5400 RPM en een Philips 16x cd-rewriter op een Promise UDMA 100 TX2 controller. De 40GB als primary master, de brander als primary slave. Op het moment dat ik een cd wil branden krijg ik de melding "Error by Scsi device" (in Windows ME, Nero Burning Rom 5.5) terwijl alle drivers zijn geinstalleerd. Waar kan dit allemaal aan liggen? Of is dit probleem bij iemand bekent?

Verwijderd

niet lief bedanken en groeten hier, daar doen ze lelijk over :Z

je kan het eens proberen met andere drivers (www.adaptec.com -> ASPI drivers voor ME downloaden)
en je kan het eens proberen met een ander pakket (www.fireburner.com schat ik, voor fireburner?)

je kan het ook proberen met windows XP maar das niet de makkelijke manier met zo'n oud systeem.

Verwijderd

heb je alle kabeltjes goed aangesloten? anders idd ff kijken voor nieuwe drivers.

Verwijderd

Brandertje maar op de andere IDEpoort proberen...

Verwijderd

Topicstarter
vreemde is wel dat als ik hem op de onboard IDE aansluit, dat het moederbord hem wel herkent in de bios, maar dat DOS en Windows hem niet herkennen laat staan installeren. Als ik hem dan op de Promise aansluit, dan vind hij hem wel, geeft hij geen fouten. Op het moment dat je dan gaat branden, begint hij met branden en binnen 2 minuten krijg je de fout!