Toon posts:

CD ROM en Diskette station probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een probleem met mijn floppy en cd rom station.

Floppy: Hij herkent het station dus niet. De kabels zitten goed. Ik heb ze namelijk al 2 keer omgedraaid. Soms als ik de kabel omdraai dan blijft het ledje branden. Draai ik vervolgens de kabel andersom, dan doet die het niet meer.

CD-ROM: Hier blijft het ledje van dat ding branden. Kabel omdraaien helpt niet want dan leest die m niet meer.

Weet iemand de oplossing voor deze twee problemen :)

UTFS al gedaan :)

Verwijderd

Kabel omdraaien????!!!!!
Ziet de bios ze wel???
Heb je master/slave goed staan????
Heb je ide kabel wel goed op het moederbord bevestigd??
Hoeveel ide-kabels heb je in de computer, 1 of 2?
yo

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04 16:54
Ik heb 't zelfde gehad, bij mij was mijn Diskette controller kapot dus ik kon een nieuw mobo kopen :(

Verwijderd

Mmmh. Diskette is idd vreemd. Heb daar ook wel eens last van. Zit de drive nu *voor* of *na* de twist aangesloten? (de middelste 4 a 5 kabels zitten dan aan het einde van de kabel verdraaid. Deze twist moet ook bij mijn weten het dichtst bij de drive zitten, en niet bij het moederbord) Er zitten vaak twee 34p connectors aan voor een 3.5" drive.
Probeer eens van *voor* naar *na* te verwisselen of andersom. Hielp bij mij. Overigens: als het ledje brandt zit pin 1 niet op de juiste plek, kabel draaien dus.

CDROM: sommige cdromspelers hebben een ledje dat continu brandt als er een cd in zit. Geen probleem dus, als ie maar werkt.

Sander

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:14

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze hoort in OM thuis. :)

Move HA-> OM.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop niet dat die diskette station controller naar de klote is want anders kan ik naar die zaak toe. Ik zal eens met die kabels gaan kloten.

Ik moet namelijk fdisken en daar is een werkende floppydrive wel handig bij :)

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 14:03
Ik heb ook een vaag probleem met m'n diskettestation, 3,5 jaar lang heeft tie het goed gedaan alleen laatst wilde ik iets van diskette afhalen en toen deed tie het niet meer. Lampje ging branden alleen ik hoorde geen klik dat tie de diskette ging lezen, kreeg na een paar minuten de melding dat de diskette die in het station zat geformatteerd moest worden. Alle kabels zitten goed, diskettestation wordt wel herkend tijdens het opstarten en alles staat goed ingesteld in de Bios.

Kun je je diskettestation slopen met een diskette :? .

Verwijderd

Topicstarter
Nope werkt nog steeds niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand de oplossing.

Ik heb 3 verschillende stations en 3 verschillende kabels gebruikt.

Ik denk dat die controller kapot is of zit ik er nu ver naast?

Verwijderd

Tjah, wat denk je zelf??? Als je alles al vervangen hebt (behalve mainboard), dan blijft er maar een ding over he...)

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt dus perfect behalve die floppy drive. Ik moet gewoon 1 x dat ding gebruiken om redhat op te kunnen starten. Daarna heb ik m nooit meer nodig :(

Verwijderd

Je geeft niet idioot veel info:

Wat deed je voordat de FDD kapot ging, wat voor systeem heb je (hoe oud)?

Als je een nieuwe FDD in een oude computer gezet hebt, kan dat wel het probleem zijn, dan moet je gewoon een wat oudere zien te krijgen, probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
De Info:

Pentium 266
Pentium koeler
32 mb geheugen
BiG Tower kast
Ali chipset :?
Cd rom
Floppy drive

Die zit er al standaard in. In windows is die wel gewoon te lezen maar in dos en linux niet.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
floppy is zeer waarschijnlijk naar de Filipijnen...

Verwijderd

Dus in Windows leest hij hem wel?
Dan ligt het IMO niet aan de controller of aan de kabels.

Maar nogmaals: wat deed je voordat hij kapot ging: iets installeren of gewoon 's avond compu uit, 's ochtends aan en hij deed het niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had m pas 5 minuten. Is een tweedehandsje. Ik draaide de kabel om omdat de ledje bleef knipperen. Sinds toen was die in windows te lezen maar in dos en linux niet :(
Pagina: 1