Toon posts:

Drivers voor Madge Mk4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik heb de volgende vraag is er iemand die toevallig dit filtje heeft msrc231.tgz. Dit zijn drivers voor Madge tokenring MK4.

Ik gebruik SuSe Linux 7.3 met kernel 2.4.10-4GB.

Alvast bedankt en groente

Verwijderd

Deze is van de madge site te downloaden.

Even gekeken, hier staat hij tussen:
http://www.madge.com/connect/downloads-software.asp

Let wel op dat je echt een MK4 kaart hebt, de MK2 werkt namelijk gewoon niet onder linux..

Nou ja, werkt niet is een groot woord. Hij werkt wel maar er zit een bug in de drivers. Bij m'n vorige baas liep een linux router met zo'n MK2 erin steeds vast en heb ik 2 weken zitten debuggen aan die driver (samen met de oorspr. developers) en zijn we uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat die driver geheel opnieuw geschreven moet worden ivm. een zgn. race-conditie welke er nu in zit.

Maar goed, dat is voor jou niet van toepassing, de MK4 moet werken met de gewone universele madge drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanx maar wleke moet ik hebben, heb ze allemaal al geprobeert. De nieuwe drivers 241 werken niet met SuSe 7.3, nu heb ik diegene nodig waar ik de madge patch over heen kan zetten. Met degene die op de site staan krijg ik een hele was lijst errors.

Want de patch is voor file msrc213.tgz van nov 99.

En die heb ik nog niet gevonden op de site.

Groente

Verwijderd

Volgens mij moeten deze:
http://www.madge.com/_assets/downloads/software/mtoksrc.tar.gz
gewoon werken? Unzippen/tarren en dan make/make install?

Je moet wel de kernel-source geinstalleerd hebben hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
en welke source zou dat moeten zijn. Ik heb nl een voledige installatie gedaan van SuSe. Dus mag ook wel aannemen dan de juiste kernel source geladen zijn.

Bevendien als ik deze wil installeren krijg ik de melding
dat deze binarie niet geschikt is voor kernel 2.4.10-4GB. Als ik dan de patch probeer te draaien over deze heen dan krijg ik ongeveer 2 pagina's met errors.

Groente

Verwijderd

Nope.. dat krijg je met de versie welke _jij_ gedowned hebt.. de binary versie, die is voor Redhat gecompileerd.

Hoe het met suse werkt weet ik niet, maar normaal gesproken worden de kernel-sources niet meegeinstalleerd. Dat moet je specifiek aangeven. Onder RPM based systemen heet het pakket vaak kernel-source.<versie>.rpm.

Daarnaast moet bv. gcc geinstalleerd zijn, make, ncurses, enz. Grofweg gezegd; je moet een kernel kunnen compileren.

Heb je dat klaar, dan de door mij genoemde tar.gz downloaden. Deze bevat sources, geen binaries. Die moet je dus eerst compileren.

Ik heb het net zelf even bekeken, die .tar.gz kun je uitpakken en dan in de dir zelf make intypen. Dan krijg je een configuratiescriptje, daar alles invullen. Is ie daar mee klaar dan nog een keer make intypen, gevolgd door make install.

Je hoeft hiervoor geen patches te installeren.
Pagina: 1