Ik lees nu dat de philips hp900 en hp890 een impedantie van 32 Ohm hebben. Nu zie ik bij sennheiser dat de hd580 een impedantie van 300 Ohm heeft. Wat wil dit zeggen? Moet die hd580 aangesloten worden op specifieke versterkers? En kan het op bv een discman aangesloten worden?
De impedantie is de weerstand, lees maar even in de FAQ, daar staat genoeg.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
het is een weerstand in het frequentie bereik...
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Correct me if I'm wrong, maar met een lage impedantie kun je hem ook makkelijker gebruiken met een discman (alles op batterijen)... Eentje met heel hoge impedantie kun je eingelijk alleen op een hifi-set enzo gebruiken...
In het freq. bereikOp vrijdag 22 februari 2002 13:43 schreef KnoppenSpook het volgende:
het is een weerstand in het frequentie bereik...
Het is de weerstand die de elektrische stroom ondervind.
U=I*R, waarin U=aantal Volts, I=stroom in Ampere en R=weerstand in Ohm. Ik heb alleen verder niet echt tijd om het uit te leggen..
Impedantie is anders bij verschillende frequenties... Dat bedoelt hij denk. Binnen het frequentiebereik van die koptelefoons zit de impedantie rond de X ohm.Op vrijdag 22 februari 2002 13:50 schreef Esger het volgende:
[..]
In het freq. bereik, hoe kom je daar bij?
U=I*R, waarin U=aantal Volts, I=stroom in Ampere en R=weerstand in Ohm. Ik heb alleen verder niet echt tijd om het uit te leggen..
OK, ik zit niet helemaal op te letten en heb "de boeken" niet bij de handOp vrijdag 22 februari 2002 13:54 schreef pelican het volgende:
[..]
Impedantie is anders bij verschillende frequenties... Dat bedoelt hij denk. Binnen het frequentiebereik van die koptelefoons zit de impedantie rond de X ohm.
[edit]
Maar inderdaad, ga voor een lagere impedantie als je ook voor discman etc. gaat gebruiken.
Impedantie is de zg 'schijnbare weerstand' van in dit geval een spoel, en geeft de relatie tussen stroom en spanning aan bij een luidspreker onder wisselspanning. Deze relatie varieert met de frequentie, ondermeer omdat de electromechanische eigenschappen van een luidspreker bepalen dat rond de eigenresonantie van de luidspreker een enorme piek ontstaat, en een grote luidspreker meer moeite heeft met hoge tonen dan een kleine.
Als je de weerstand van een luidspreker zou meten met een normale multimeter dan lijkt dat nog niet op wat de versterker voor weerstand ondervindt van de luidspreker.
Verder zou ik op een walkman juist een laag-ohmige koptelefoon aansluiten, in verband met het lage uitgangsvermogen van de walkman. 32 ohm is dan stukken beter dan 300 ohm.
Als je de weerstand van een luidspreker zou meten met een normale multimeter dan lijkt dat nog niet op wat de versterker voor weerstand ondervindt van de luidspreker.
Verder zou ik op een walkman juist een laag-ohmige koptelefoon aansluiten, in verband met het lage uitgangsvermogen van de walkman. 32 ohm is dan stukken beter dan 300 ohm.
Specs? Zie ondertitel...
Ga voor de sennheiser!!!! nuff said
ff correcten hoor. je hebt wel gelijk over dat stroomverbruik volgens mij. maar ik denk niet dat het veel uitmaakt bij een koptelefoon.Op vrijdag 22 februari 2002 13:48 schreef pelican het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar met een lage impedantie kun je hem ook makkelijker gebruiken met een discman (alles op batterijen)... Eentje met heel hoge impedantie kun je eingelijk alleen op een hifi-set enzo gebruiken...
Verwijderd
In wat eenvoudiger bewoording:
Impedantie is een combinatie van gelijk-en wisselstroomweerstand waarbij de wisselstroomweerstand frequentieafhankelijk is.
Een laagohmige koptelefoon= lage spanning, hoge stroom,
Een hoogohmige koptelefoon= lage stroom, hoge spanning.
Impedantie is een combinatie van gelijk-en wisselstroomweerstand waarbij de wisselstroomweerstand frequentieafhankelijk is.
Een laagohmige koptelefoon= lage spanning, hoge stroom,
Een hoogohmige koptelefoon= lage stroom, hoge spanning.
goede keus, een van de weinige kwaliteits headphones die ook op geluidskaarten/walkmans kan.Op vrijdag 22 februari 2002 13:56 schreef Angel het volgende:
Ok ik ga wel voor die philips hp890. Ik ga hem nl. voor alles gebruiken pc/discman/midisetje.
en de HP890 is zowiezo al beter dan de 580 (komt zelfs in de buurt van de 600)
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Verwijderd
de impedantie kan je toch niet zo simpel uitleggen hoorOp vrijdag 22 februari 2002 13:50 schreef Esger het volgende:
[..]
In het freq. bereik, hoe kom je daar bij?
de impedantie van een spoel is bv. : Xl = 2 . pi . f . L, met
Xl de impedantie, f de frequentie en L de zelfinduciecoëficiënt van de spoel
(en vraag me nu niet wat een zelfinductiecoëfficiënt is, want daar moet je dus minsten voor in een 4e jaar zitten in een richting elektriciteit-elektronica (zie profile) ofzo)
edit:
heel grove fout in men formule
Zeker nog geen 4e klasserOp vrijdag 22 februari 2002 23:20 schreef carnman het volgende:
[..]
(en vraag me nu niet wat een zelfinductiecoëfficiënt is, want daar moet je dus minsten voor in een 4e jaar zitten in een richting elektriciteit-elektronica (zie profile) ofzo)
edit:
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Verwijderd
neen, een 5e klasserOp vrijdag 22 februari 2002 23:35 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Zeker nog geen 4e klasser
Pagina: 1