Liteon spinup problemen

Pagina: 1
Acties:

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-04 12:11

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Paar weken geleden hebben een een Liteon gekocht, omdat we dachten dat dat een mooie brander zou zijn voor weinig geld. Nu hebben we alleen maar problemen met dat ding.

Als ik een cd erin stop, en een paar minuten wacht om vervolgens op eigenschappen te drukken (in Deze Computer), doet hij er heel lang over om hem te herkennen. Ook is mijn computer al een paar keer vastgelopen tijdens het branden.

We zijn vandaag terug geweest naar de zaak waar we hem hebben gekocht, en daar hebben we de brander ook getest. Bij hun hadden ze ook hetzelfde probleem. Cd erin, paar minuten wachten, daarna met de rechtermuisknop drukken op de cdbrander.. en hij doet er lang over om een cd te herkennen. We hebben in die zaak Liteon zelf gebeld (hun hadden wel het adres, ik kon het niet vinden), en hun zeiden dat het normaal was (spin-up tijd).

Ik vind het niet normaal, want ik heb er al 1 cdr mee omzeep geholpen (Philips Premium), en een paar keer is mijn computer vastgelopen tijdens het branden van een cdrw, terwijl dat we in het begin die brander hadden hij het niet had. Hebben meer mensen dit? Want ik hoef geen Liteon meer.

specs

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-04 09:48
Mijn lite on 12x fikker doet het juist perfect! :)
Maar heb je al de laatste firmware? Misschien dat dat helpt?

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hier ook geen enkel probleem met m'n Lite-On 24x brander :) zit laatste firmware in en gaat superb gewoon :)

Verwijderd

kijk even of je de nieuwste drivers/firmware hebt en alles goed hebt aangesloten, ik kreeg daardoor vergelijkbare problemen met m'n brander, wat bleek kabeltje verkeerd. En kijk of je de nieuwste Brandsoftware hebt.

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-04 12:11

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Het gaat om een 16/10/40 fikker. Daar in de winkel hadden ze deze getest, en ook een andere. Die bleek het ook te hebben. Dus het is pure toeval, of er zit een foutje in die cdfikkers. Ik heb Nero 5.5.6.4 (en Windows Me en Windows Xp gebruikt, paar keer de kabels veranderd. Ook op sec-master & sec-slave gehad..)

Ik heb al gezocht voor een firmware maar ik kan hem nergens vinden (zal wel niet goed zoeken). Het gaat om de Liteon LTR-16102C
Weten jullie misschien waar ik deze firmware kan vinden?

specs

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 15:37 schreef Eftelingtijntje het volgende:
Ik heb al gezocht voor een firmware maar ik kan hem nergens vinden (zal wel niet goed zoeken). Het gaat om de Liteon LTR-16102C
Weten jullie misschien waar ik deze firmware kan vinden?
als het goed is zit er een sticker op je brander waar je de firmware kan vinden.
maar doe geen moeite er is nog geen nieuwe firmware uitgebracht :'(

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-04 09:48
ik denk dat dit de nieuwste is:
http://www.tweakers.net/meuktracker/1195

Deze stond als laatste in de meuktracker...

Verwijderd

Het gaat om de Liteon LTR-16102C |:( |:( |:(
dus deze kan je dus niet gebruiken!!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Even kort :) Ik had ook een LiteOn 16x (16102B) en die wilde op mijn BH6 en KT7 geen cd's meer lezen als de stekker uit de voeding was geweest. Dan moest ik hem uit mijn PC halen, aan de PC van mijn vriendin hangen (MSI mobo) dan weer terug plaatsen en dan leeste hij weer CD's. Anders wilde hij gewoon geen enkele CD lezen... de hele PC sloeg compleet vast. Zelfs een warm-reboot hielp niet, ik moest echt de PC uitzetten en aanzetten om de tray weer open te krijgen.

Ook met de laatste firmware update ging het probleem niet weg. Graficall wilde ook niet veel doen - de writer werkte immers perfect op een ander mobo.

Nou ja ik heb maar gewoon een Plextor 24x gekocht en alle problemen zijn opgelost. Ik zag er gewoon geen andere oplossing meer voor.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1