Toon posts:

Netwerk routing probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier in een netwerk 1 compu staan met een ISDN inbelverbinding naar een ander (private) netwerk. Om daarop te mogen connecten hebben ze me een IP adres gegeven voor de ISDN adaptor en _ook_ voor de netwerk kaart van het LAN :(! Ik weet ook niet precies waarom ze dat laatste IP adres voorschrijven maar ze controleren het in ieder geval wel, ik zit er dus echt aan vast. Helaas is dat een ip adres in een compleet andere range als de rest van het LAN, toch wil ik de ISDN verbinding sharen (Ik draai nu een eval. versie van WinRoute) met de rest van het LAN.
Ik heb al even zitten prutsen met de routing tabel en tot nu toe is het me nog niet gelukt vanaf het LAN te pingen naar de ISDN machine of vice versa.
Is wat ik wil wel mogelijk en doe ik gewoon iets verkeerd of is het uberhaupt niet mogelijk te pingen naar een andere adres range zonder routers ed??

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
ik begrijp je/het niet,

je belt in met een ISDN lijn (vast ip), die staat op de externe toegagns adapter, maar ze willen ook nog eens dat je een ip op je nic zet,

das niet nodig, en kunnen ze ook niet zien lijkt me. En bel ze op en vraag het even, want ik denk dat je ze verkeer begrepen hebt, en het mischien meer als advies bedoelt was.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 14:29 schreef HermeS het volgende:
je belt in met een ISDN lijn (vast ip), die staat op de externe toegagns adapter, maar ze willen ook nog eens dat je een ip op je nic zet,
ja inderdaad
das niet nodig, en kunnen ze ook niet zien lijkt me. En bel ze op en vraag het even, want ik denk dat je ze verkeer begrepen hebt, en het mischien meer als advies bedoelt was.
Ik vermoed ook dat ze het niet kunnen zien, maar ze zeggen van wel, dus daar ga ik dan maar vanuit. Ik heb ze al tig keer aan de lijn gehad en dit is dus echt 100% zeker wat ze zeggen. Dus, enig idee of wat ik probeer mogelijk is?

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:36
je kan toch gewoon een route add uitzetten.

wat zijn de ip's?

• HermeS
Op vrijdag 22 februari 2002 14:34 schreef Honda het volgende:

[..]

ja inderdaad
[..]

Ik vermoed ook dat ze het niet kunnen zien, maar ze zeggen van wel, dus daar ga ik dan maar vanuit. Ik heb ze al tig keer aan de lijn gehad en dit is dus echt 100% zeker wat ze zeggen. Dus, enig idee of wat ik probeer mogelijk is?
tjsa ik ben zelf nog al eigenwijs, maar zolang jij verandwoordelijk bent voor het netwerk aan jouw kant moet je je niet meteen laten overhalen omdat ze het "zeggen", kijk als het moet dan moet het, maar dan moet daar wel een legetieme reden achter zitten!

Vraag ze waarom dat zo is (omdat het er gewoon los van staat), kijk als je een antwoord krijgt dat voldoet, doen dan. Maar als ze zeggen, " ja omdat het gewoon moet", heb ik zoiets van over my-death-body.

Je kunt natuurlijk (als de rest van de infrastructuur dat toelaat) een extra IP tje op je NIC zetten, maar ik zelf zou er echt niet aan meewerken als ze geen reden geven.

Ach mischien word ik daarom om zo lastig bevonden op mijn werk, omdat ik niet dom weg orders uitvoer terwijl ze niet kloppen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik ook... Ik weet de ip's effe niet, maar stel 192.168.0.1 voor een Win2k Advanced Server op het LAN en 172.23.100.100...wat voor route add's moeten het zijn?? Ik heb net nog weer even wat zitten proberen, maar ik kom er niet uit.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 15:02 schreef HermeS het volgende:

Vraag ze waarom dat zo is (omdat het er gewoon los van staat), kijk als je een antwoord krijgt dat voldoet, doen dan. Maar als ze zeggen, " ja omdat het gewoon moet", heb ik zoiets van over my-death-body.
Het probleem is dat we een hoop doen met CORBA en dat er daarvoor en een hoop callbacks gedaan moeten worden vanaf hun machines naar onze ISDN compu waar een server app op draait die request weer moet doorsturen naar de geconnecte clients. Hoewel ik dat op dit moment nog niet goed kan overzien kan ik me goed voorstellen dat bijvoorbeeld ons lokale ip adres weer gebruikt wordt in die callbacks. Al met al wil ik dus heel graag gewoon die machine dat ip geven dan kunnen mogelijke problemen daar tenminste niet aan liggen

• HermeS
Ik begrijp het niet, maar als ze dat willen kun je dus een extra iptjes op je netwerk kaart naast het bestande ip adres gebruiken hoor! onder advanced tcpip setting. onder windows 98 is het ook mogelijk (ja win95 ook), alleen moet je dan de registry in duiken en een "," achter het ip van de nic zetten + 2e ip.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 15:30 schreef HermeS het volgende:
Ik begrijp het niet, maar als ze dat willen kun je dus een extra iptjes op je netwerk kaart naast het bestande ip adres gebruiken hoor! onder advanced tcpip setting. onder windows 98 is het ook mogelijk (ja win95 ook), alleen moet je dan de registry in duiken en een "," achter het ip van de nic zetten + 2e ip.
Op die ISDN machine staat Win2k maar daar kan het dus ook. Erg grappig, k wist niet dat dit kon, anyway, zij hebben nog een firewall probleempje dus ik kan het op dit moment nog niet testen, maar in ieder geval bedankt, ik heb goeie hoop dat dit het probleem oplost.
Pagina: 1