ik zit met het volgende: mijn systeem amd 1200, 256 mb sdram draaide niet zo lekker hij knalde er vaak bij 3d shooters uit en dan gaf ie een memory dump aan(win2k). nou aangezien dit een veel voorkomend probleem is ben ik maar ff terug gegaan naar win 98 se. maar bij weer het spelen van spellen kreeg ik een spontane reboot. dus d8 ik laat ik mijn geheugen ff testen met simmtester. en ja hoor bij een reepje van 128 mb gaf ie allemaal failures aan. nou ik kijken of ie er wel mee kon opstarten dat ging allemaal goed. maar veroorzaakt die brakke 128 mb nou die crashes? of kan je beter die 128 mb er uit laten en dan maar op 1 goede dan op 1 brakke en een goede??
gewoon blijven gebruiken zolang ie niet crasht zie ik het probleem niet. en als ie wel moeilijk doet heb je misschien nog garantie.
je hij crashde dus nog steeds maar ik denk dat ik maar ff eerst alleen ff die 128 mb ram gebruik en kijk of ie dan wel beter draaid! (aaah wat weinig). maar mijn vraag is nu eigenlijk zou mijn compie daarvan kunnen crashen (theoretisch gezien)?? aangezien ie in win 2k ook al die physikel error dump gaf???
Als je geheugen allemaal fouten geeft bij dat test-proggie, Dan zou ik dat reepje meteen vervangen d.m.v. garantie of op eigen kosten. Je krijgt er een verschrikkelijk onstabiel systeem van.
Vervangen is dus mijn advies, en koop goed geheugen.
Vervangen is dus mijn advies, en koop goed geheugen.
Idd niet blijven doorgaan met dat brakke geheugen. Je systeem is er zeer onstabiel van, en je kan je data nog eens kwijtraken doordat je mem brak is.
ik heb hier ook zo'n 'A-merk' reepje liggen van funprice.. zat in mn broertjes pc en hij kreeg op een dag ineens allemaal bsod's en windows wilde daarna niet meer opstarten (register errors etc.) Toen heb ik 1 v/d 128MB reepjes eruit gehaald en de pc liep weer helemaal stabiel.. daarna heb ik het geheugen nog in een oude crash en test pc geprobeerd en tijdens de install van win98 gaf ie errors dat de cab files beschadigd waren etc.. die dimm was dus duidelijk kapot en die gebruik ik dus ook niet meer.. je pc wordt er alleen maar instabiel door en dat wil niemand lijkt me....
Die dimm van mij was btw 1 jaar en 1 maand oud toen ie de geest gaf
Ik ben nog bij funprice geweest maar die doen er niks aan omdat er naar 1 jaar garantie op zit.. de verkoper gaf zelf min of meer toe dat dat goedkope geheugen wat ze zelf verkopen gewoon rommel is.. ik had maar kingston moeten kopen....
Die dimm van mij was btw 1 jaar en 1 maand oud toen ie de geest gaf
dat had ook ja! allemaal register problemen! maar dat wordt dus veroorzaakt door dat brakke geheugen? maar tijdens het spelen van bijvoorbeeld wolfenstein wordt dat geheugen dan dus danig belast dat ie crashed? maar als ik aan het internetten and stuff dan heb ik nergens last van. maar ja dat belast ook nauwelijks je geheugen. kan het ook als gevolg hebben dat ik nauwelijk systeembronnen heb als ik bij mijn prestaties kijk van mijn computer? hij zit namelijk in no time op 70 %. terwijl ik dan bijna niets draai (veel heb ik uitgeschakelt in msconfig bij opstarten) alleen een server progje enzo.... maar das dus allemaal door dat geheugen!?
ja registerfouten komen meestal door het brakke geheugen... verder gaat alles vaag doen als je geheugen kapot is.. de ene keer wel, andere keer niet etc..
als je dat dimmetje nog geen 1 jaar hebt zou ik hem maar snel omruilen bij de winkel..
als je dat dimmetje nog geen 1 jaar hebt zou ik hem maar snel omruilen bij de winkel..
Brak geheugen gewoon niet gebruiken...
Als je vage problemen krijgt ligt het namelijk hoe dan ook aan het geheugen.
Als je vage problemen krijgt ligt het namelijk hoe dan ook aan het geheugen.
ja dat is de vraag of ik er nog garantie op heb! ik heb het systeem compleet (20x brander, dvd, cdrom, gforce2 mx400 tv out, 17 " etc... blablbablababal) voor mijn ps2 geruild (omgbouw + 200 euro van mijn kant) hmmz toch maar eens vragen of ie nog bonnetjes heeft.....
weg ermee!
Brak geheugen kan een hele boel problemen veroorzaken, zoals je zelf al gemerkt hebt en hier ook al wordt genoemd.
Ik heb zelf ook heel veel gezeik gehad met geheugen dat achteraf brak bleek te zijn. Voordat ik daar achter was tal van andere opties geprobeerd, die geen oplossing boden.
Erg frustrerend...
Dus probeer het te ruilen als dat nog mogelijk is en anders met 128MB verder gaan of gewoon nieuwe kopen...
Brak geheugen kan een hele boel problemen veroorzaken, zoals je zelf al gemerkt hebt en hier ook al wordt genoemd.
Ik heb zelf ook heel veel gezeik gehad met geheugen dat achteraf brak bleek te zijn. Voordat ik daar achter was tal van andere opties geprobeerd, die geen oplossing boden.
Erg frustrerend...
Dus probeer het te ruilen als dat nog mogelijk is en anders met 128MB verder gaan of gewoon nieuwe kopen...
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
ik krijg als het goed is volgende week nog 256 mb sdram erbij nou dan heb ik 384 mb nou dat moet wel genoeg wezen en anders maar ff nieuwe kopen en dan een echt merk! Kingston bijvoorbeeld. ik begon ook al te denken dat het aan mijn drivers van mijn videokaart lag maar het ligt dus voor 99 % aan mijn geheugen.... vanavond maar ff een uurtje wolfen en dan zien of ie hem er ook uit knalt! i don't hope so.... thnx every body!!!!
Verwijderd
Probeer je FSB eens lager te zetten.
Dit heeft bij mij de problemen verholpen.
XP1800+ 512MbDDR FSB was 133 nu 128.
dan is het geheugen dus niet goed als het niet op 133 wil draaien.. krijg je vroeg of laat toch problemen mee..Op vrijdag 22 februari 2002 17:10 schreef psz het volgende:
Probeer je FSB eens lager te zetten.
Verwijderd
Het geheugen doet het niet goed op 133. Maar wel op 128.
Dan hoeft het geheugen niet kapot te zijn, het kan ook van een lagere kwalitijd zijn.
Ik draai nu al 2 maanden op 128, en tot nu toe geen problemen
meer. Op 133 had ik dezelfde problemen.
Dan hoeft het geheugen niet kapot te zijn, het kan ook van een lagere kwalitijd zijn.
maar als dat verkocht wordt als PC133 geheugen is het gewoon niet 100%.. en of je het nou 'lagere kwaliteit' of 'kapot' noemt.. het hoort gewoon niet zo. Of heb je de timings misschien op CAS2 staan?Op vrijdag 22 februari 2002 17:23 schreef psz het volgende:
Het geheugen doet het niet goed op 133. Maar wel op 128.
tya het is maar gelukkig 128 mb dus ga er niet al te veel moeite voor doen. maar het heeft verder niets met die bios instellingen te maken dat je hem bijv. op 128 laat draaien. ik heb namelijk het programmatje simmtester gebruikt en die geeft allemaal failures aan. hij kan het niet eens afronden de test en de andere geheugen module test ie wel goed. dus dat heeft verder niets met die instellingen te maken dat ie al die failures geeft dus.... is niet voor mij de oplossing. ik zal gewoon ff toekijken hoe ie nu draaid....
[oftopic on]
labtec speakersetje Arena 515 voor 30 euro??? doen?!?!?!.
[oftopic off]
[oftopic on]
labtec speakersetje Arena 515 voor 30 euro??? doen?!?!?!.
[oftopic off]
Zeker vervangen als je vermoed dat je een brakke geheugen module hebt.
Ik heb best wat ellende 'gehad' met brakke geheugemodules.
Installaties mislukten af en toe van Windows 2000, Linux gaf ook af en toe kernel panics aan. Heb het ook met een wat oudere bak gehad, een week zitten kloten met installeren van NT, bleek het geheugen gewoon de oorzaak te zijn (vastlopers e.d.).
Kun je beter een goede geheugenmodule voor kopen, scheelt je iig heel wat vrije tijd en ergernissen, om er na een tijd achter te komen dat je geheugenmodule brak is.
Ik heb best wat ellende 'gehad' met brakke geheugemodules.
Installaties mislukten af en toe van Windows 2000, Linux gaf ook af en toe kernel panics aan. Heb het ook met een wat oudere bak gehad, een week zitten kloten met installeren van NT, bleek het geheugen gewoon de oorzaak te zijn (vastlopers e.d.).
Kun je beter een goede geheugenmodule voor kopen, scheelt je iig heel wat vrije tijd en ergernissen, om er na een tijd achter te komen dat je geheugenmodule brak is.
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Pagina: 1