Toon posts:

[js] pagina-instelling van browser veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halllow,

even snel een vraagje: kan de pagina-instelling (onder menu bestand in ie) veranderd worden met javascript? ik wil de header en de footer leegmaken voor het printen, weet iemand of dit mogelijk is?

avb

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Je bedoelt de URL onderaan en bovenaan de pagina?

Dat kan volgens mij niet...
Je kan het wel instellen in de browser dat hij hem niet moet printen. Maar vanaf de site heb je geen mogelijkheid om het te veranderen.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

paQ

effe het stof eraf blazen
*pfffffffffff

waar stel je dat dan in?
dit gaat puur om een applicatie die we enkele binnenshuis gebruiken, maar de uiteindelijke uitdraai is een pakbon die dus bij de klant komt. En het is nu niet zo netjes om e.o.a. url onder aan de pagina te heben staan...
:{

edit: ik heb het in de page setup staan, daar kun je het idd gewoon verwijderen c.q. aanpassen. Maar als dit standaard zo staat ingesteld, moet het dús ook standaard te wijzigen zijn :Y)
lokaal iig

[ Voor 28% gewijzigd door paQ op 10-12-2003 16:33 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55

crisp

Devver

Pixelated

zoek eens op scriptX

Intentionally left blank

Verwijderd

Is zuiver een instelling van de browser, anders moet je gewoon zorgen dat je pakbon in pdf wordt aangemaakt. Want misschien is het ook handig je pakbonnen ergens op te slaan, ipv alleen maar uit de database te trekken.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:08
Nee hoor, met scriptX zoals crisp zegt kan het ook. Dan is het wel IE only volgens mij.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

paQ

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 16:37:
Is zuiver een instelling van de browser, anders moet je gewoon zorgen dat je pakbon in pdf wordt aangemaakt. Want misschien is het ook handig je pakbonnen ergens op te slaan, ipv alleen maar uit de database te trekken.
het loopt nu zo dat de online bestellingen, automatisch geverifieerd worden.
een auto reply met het resume gaat naar de e-mail van de koper, eenzelfde in onze box, en in het admin gedeelte van de estore kun je dus de order bekijken of wissen of de status veranderen etc etc.
daar heb ik na lang klootviolen een php bijgemaakt die linkt naar de naam pakbon.php

die genereerd automatisch op zijn beurt dus de pakbon, die overigens altijd in de databse zal blijven staan. Als we die regelmatig back-uppen, maakt het niet uit of we de pakbonnen wel of niet lokaal bewaren. is 1 pot nat imo

maar het zou dus mooi zijn als ik niet voor iedere pakbon die browser instellingen (lees page setup) hoef te wijzigen. Als die instelling zo vast blijft staan, kan ik aan de pakbon link gewoon een automatisch printscriptje hangen, en ben ik overal van af :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1