Toon posts:

Hmmz waarom haperen spellen nog???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik zit met een probleempje, ik zal jullie vertellen wat ik in mijn pc heb zitten, kunnen jullie dan vertellen waarom de spellen nog steeds niet goed gaan???

Intel Celeron 700MHz @ 875MHz
128MB Ram
Riva TNT2 32MB Videokaart
Maxtor 20 gig HD
Windows XP Professional

nou dat was het wel zon beetje wat jullie nodig hebben denk ik... trouwens wordt over een tijdje die intel celeron vervangen door een intel pentium III 667 ofzo vanwege de FSB, en ik krijg er 256Mb ram bij...

alvast bedankt,

Scart

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Dennahz

Life feels like hell should.

om welke spellen gaat het? als je bijvoorbeeld mohaa wilt spelen @ 1024*768 schokt het idd :(

* Dennahz heeft zelf ook een tnt 2 m64... *

Twitter

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 19:08
Ehhh wat denk je van die antieke TNT2 ????

Een Geforce2 MX is al 2x zo snel, dusse.... :{

Verwijderd

Topicstarter
project igi, max payne, hitman... bijna alles hapert en ik zet het soms op 800x600 of op 640xbla bla... en low details dan nog hapert hij :(

• Saekerhett
Op vrijdag 22 februari 2002 11:52 schreef Scart het volgende:
project igi, max payne, hitman... bijna alles hapert en ik zet het soms op 800x600 of op 640xbla bla... en low details dan nog hapert hij :(
Mjah valt te verwachten he...

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Prik er eens een fatsoenlijke videokaart in zou ik zeggen, dan zal het een stuk beter gaan

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

Je hebt het nu over spellen die erg veel van de hardware eisen. Jouw PC kan dat gewoon niet aan. Als je dat soort spellen wilt spelen zonder haperingen zou ik ook eens over een andere grafische kaart gaan nadenken. (en dan geen GF2 MX nemen)

Dus een upgrade van de videokaart en de CPU is wel aan te raden. Meer geheugen is ook geen overbodige luxe..

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik denk niet dat ik je echt hiermee help, maar ik hoor van heel veel mensen dat ze problemen hebben met het spelen van spellen onder WinXP. Ik speel veel Counter-strike (is niks vergeleken met Max Payne:P) en zelfs daar hoor ik veel geklaag over Windows XP. Ik kan je niet veel meer zeggen dan dat Win98SE nog steeds DE spel OS is..... misschien dual boot een optie??

Signature van nature

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 11:55 schreef obsidian het volgende:
(en dan geen GF2 MX nemen)
welke dan wel :?

• Saekerhett
Je hebt het nu over spellen die erg veel van de hardware eisen. Jouw PC kan dat gewoon niet aan. Als je dat soort spellen wilt spelen zonder haperingen zou ik ook eens over een andere grafische kaart gaan nadenken. (en dan geen GF2 MX nemen)

Dus een upgrade van de videokaart en de CPU is wel aan te raden. Meer geheugen is ook geen overbodige luxe..
Idd, maar ik denk dat een Geforce3 Ti500 een beetje overkill is, maar het geeft natuurlijk een enorme boost :P

Misschien kun je een Geforce2 Ti 64 MB DDR kopen ofzo.

Verwijderd

is het niet misschien handig om er een beetje geheugen bij te prikken? bij mij amd tje scheelde het wel, ik ging toen van 128 naar 192 mb, en de spelen gingen een stuk vloeiender veel plezier ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 11:48 schreef Scart het volgende:
en ik krijg er 256Mb ram bij...
was ik dus al van plan :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
idd geheugen moet je iig uitbreiden naar 256.. vooral omdat je XP draait. En bij sommige spellen is 256 nog niet genoeg...
Processor zou ik eerst nog ff zo laten, maar je moet wel een andere videokaart hebben.. GF2ti ofzo..

Verwijderd

Voor deze spellen is alleen een geheugenupgrade nodig.
Ik heb zelf:
Celeron 466@583
256 MB geheugen,
Viper 770 Ultra 32mb
15,3 HD (5400 toeren).
Win XP Pro

O.a. Max Payne heb ik onder 800*600 zonder probs gespeeld en ook zonder haperen. ;)
Zeker op de 640*480 setting zou dit zonder problemen moeten kunnen!!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Dennahz

Life feels like hell should.

hehe.. mohaa schokt hier ook @ 800x600 koop denk ik een geforce 2 titantium 64 mb ;) voor jou misschien een tip?
O.a. Max Payne heb ik onder 800*600 zonder probs gespeeld en ook zonder haperen.
Zeker op de 640*480 setting zou dit zonder problemen moeten kunnen!!
max payne is ook geen zwaar spel...

Twitter

Verwijderd

Verder:
RtcWolfenstein
CMR2
Halflife
UT2
CS
Alleen met Rune had ik probs

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ja de videokaart is niet bijsterend goed....
daar ligt het aan.

• p-de-geus
  • Laatst online: 09-07 12:07
geheugen erbij is idd geen overbodige luxe, je hebt aan een geforce 2MX400 genoeg, ik speel max payne high detail en gaat echt vloeiend en ik draai ook WinXP en dat gaat daar prima in.

dSLR: Nikon D5300;

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 12:01 schreef Scart het volgende:

[..]

was ik dus al van plan :)
sorry ik wordt al oud geloof ik,,, ;)

Verwijderd

Topicstarter
en ik kan van een vriend een voodoo 3 kopen of misschien wel ruilen tegen mijn riva tnt2.. zullen de spellen dan ook vloeiend lopen???

• Saekerhett
Op vrijdag 22 februari 2002 16:08 schreef Scart het volgende:
en ik kan van een vriend een voodoo 3 kopen of misschien wel ruilen tegen mijn riva tnt2.. zullen de spellen dan ook vloeiend lopen???
Nee, alleen maar slechter...

Verwijderd

Hey mensen,

Ik zit met een probleempje, ik zal jullie vertellen wat ik in mijn pc heb zitten, kunnen jullie dan vertellen waarom de spellen nog steeds niet goed gaan???

128MB Ram
Maxtor 20 gig HD
Windows XP Professional

nou dat was het wel zon beetje wat jullie nodig hebben denk ik... trouwens wordt over een tijdje die intel celeron vervangen door een intel pentium III 667 ofzo vanwege de FSB, en ik krijg er 256Mb ram bij...

alvast bedankt,
Scart
Benchmark je pc eens met 3DMark2002Se en vergelijk hem met andere pc's en statistieken van framerates van bv. Max Payne.

Ikzelf heb een sortgelijk systeem: Cel 700@903 256 Mb ram @ cas2. Maar ik heb een GeForce 2 GTS @ 211/350. (2813 punten)

De videokaart maakt een groot verschil, want ik speel Max Payne op 1024/768 32 bit met medium detail op een acceptabele framerate. Ik raad je dus aan een GF2 Ti te kopen. Dat is al een sprong voorwaards met betrekkelijk weining kosten.

Als je echt geen haperingen wil moet je een AMD Athlon Xp 2000+ en een Epox 8KHA+ kopen en dat mbv een vapochill gaan overklokken. Neem verder ook 1024 MB pc2400 geheugen en een GF4 Ti 4600 en een leuke scsi uw-160 raid setup. Dat wil wel werken zonjder haperingen op 1600/1200 bij Max. Het wordt alleen ook flink werken voor het geld.

Let's face it, onze systemen zijn niet up-to-date en als we dus een spel spelen moeten we dus ook onze verwachtingen bijstellen tav framerate bij hoge resoluties.

Maar koop een betere videokaart, dat helpt al veel.

Verwijderd

Misschien helpt ut als je je TURBO-knop indrukt! :+

Denk ook dat het aan vid-kaartje ligt en geheugen uitbreiden, maar dat wist je geloof ik al :z

Verwijderd

Hey mensen,

128MB Ram
Maxtor 20 gig HD
Windows XP Professional

alvast bedankt,

Scart
heb je DMA mode wel aan staan :?

Verwijderd

Gewoon geheugen erbij, ik heb hetzelfde gehad in HL etc, om de X aantal minuten schokte mijn systeem eventjes (128M) om wat van HD te halen. Na de geheugen upgrade was alles verdwenen. Okee ik heb het een beetje overdreven met 768M maar het was goedkoop :) .

Verwijderd

Waarom haperen je spellen nog steeds ? Tja... Zoals de meeste zeggen kan het komen door je videokaart, maar dat lijkt me sterk. Ik wil niet zeggen dat als je een snellere videokaart koopt, dan je spellen dan niet vloeiender zullen gaan lopen, maar toch.

Kijk ik had eerst namelijk een Celeron 400 (PGA) op 500 Mhz geklokt (83 Mhz FSB) met een Diamond Riva TNT2 Ultra en 128 Mb geheugen. Ok nou is die Ultra wel wat sneller als die van jou, hangt er trouwens ook van af welke TNT2 je hebt. Want de TNT2 is een stukje sneller als de TNT2 M64, maar in iedergeval liepen spellen zoals "Project I'm going in" (Dacht dat ik nog de enige was die dat speelde) :D, Unreal Tournament, Quake III, enz, enz, gewoon soepeltjes.

Totdat... :P

Tja totdat ik Windows XP ging gebruiken, vooral aan 128 Mb geheugen heb je niet genoeg om spellen vloeiend te spelen in XP. Tenminste dat is mijn ervaring. Prik er 256 Mb op en je zult zien dat 't een stuk sneller en vloeiender zal gaan. Niet alleen de spellen trouwens ook XP ! :9 Of Windows 2000 er op dan loopt 't ook allemaal een stukkie sneller.

Suc6

Verwijderd

neem een betere videokaart

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 11:57 schreef Scart het volgende:

[..]

welke dan wel :?
Minimaal een Gfc GTS, maar persoonlijk zal ik meteen gaan voor een Gfc 3 of 4. je kan het beter maar in 1 keer goed doen, anders kan je over een paar maande weer een nieuwe aanschaffen, maar dat is mijn mening.

Als ik jouw spec bekijkt weet voor 99,9% zeker dat het aan video kaart ligt.
(mem is trouwens ook geen overbodige luxe, maar dat krijg je al)

suc6

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

tja uh je videokaart :{

iStockphoto

Verwijderd

hitman zou toch wel goed moeten lopen wanrt die liep mett me celly 433 128 intern en tnt2 ook goed in 1024

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 16:14
Voor die resoluties moet het makkelijk kunnen. Ik denk dat extra geheugen je een stuk verder helpt en gamen met Windows 98 gaat tot nu toe nog steeds het best.

Maar voor die resoluties kan je TNT2 m64 het nog steeds aan, de nieuwe spellen die er aan komen zullen te machtig voor hem zijn :)