samsung hdd 40gb probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08
ik heb een samsung 40 gb harde schijfje gekocht, deze moet in een pentium 200mhz. deze herkent maar 8.2gb vandaar dat je een discmanager moet gebruiken, deze herkent wel 40. Dan ga ik hem formatteren, en vervolgens wil ik windows 98 installeren, maar bij de scijfcontrole loopt ie al vast, en als hij daar langs komt kan hij een lettertype niet vinden???. Nouja, windows ME dan maar proberen. Maar deze zegt gelijk: probleem opgetreden met schrijven naar c: Ik snap er geen biet meer van, kan iemand mij helpen?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

Probeer eerst een met zoiets als Maxblast je HD fatsoenlijk aan de praat te krijgen zodat je ook 40 Gb kunt gebruiken ipv die 8.6 waar de bios op vastzit.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

met een diskmanager erop zou het geen probleem moeten zijn Win98 te installeren, heb ik ook al diverse malen gedaan en ben eigenlijk nooit problemen tegengekomen. Wat voor instelling heb je in je BIOS voor de harde schijf? Helemaal geen? Of de grootst mogelijke waarde (8.* GB) ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 22 februari 2002 11:47 schreef ospelgezicht het volgende:
Probeer eerst een met zoiets als Maxblast je HD fatsoenlijk aan de praat te krijgen zodat je ook 40 Gb kunt gebruiken ipv die 8.6 waar de bios op vastzit.
grapjas hij zegt net dat ie al een discmanager erop heeft, en raadt eens wat MaxBlast voor progje is? Juist!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

weet ik het ben ziek :7 man ik denk niet richtig vandaag volgens mij. Maar 't klopt ik had het al gezien toen ik 'm niet gepost had. 100* sorry

• Felyrion
met een diskmanager erop zou het geen probleem moeten zijn Win98 te installeren, heb ik ook al diverse malen gedaan en ben eigenlijk nooit problemen tegengekomen. Wat voor instelling heb je in je BIOS voor de harde schijf? Helemaal geen? Of de grootst mogelijke waarde (8.* GB)
idd, de bios geeft 8.4 weer

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dan zou het gewoon goed moeten gaan. Welke discmanager gebruik je? OnTrack of MaxBlast of ... ?

• Felyrion
ik gebruik ontrack, die kun je op de samsung site downloaden

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Tsja, zou gewoon moeten werken :) Heb je nog opties die je in kunt stellen in het bootschermpje van die discmanager?

• Felyrion
nee, hij pakt gewoon alles automatisch, kun je verder niks aan veranderen, ohja, het is de enige schijf die erin zit

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

je kunt toch bij het booten op een CTRL nogwat toetscombinatie drukken om wat in te stellen of niet? Check ff de README bestanden ofzo?

• Felyrion
hmmm.... dat zou ik ff moeten chekken

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Je zou deze ook eens kunnen proberen. Gebruik ik ook voor m'n seagate en werkt 100%

http://www.seagate.com/support/disc/download/dmgr956a.exe

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mijn ervaring met maxblast is dat je je schijf op 'none' moet zetten in je bios.
maar jij gebruikt geen maxblast, dus dat hoeft niet net zo te werken.
Pagina: 1