Zekering R.I.P.

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SjosPin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 06:59

SjosPin

Zomergast

Topicstarter
Ik heb thuis een oude Marantz versterker (type weet ik ff niet uit m'n hoofd) en ik zit met het volgende probleem. Soms als ik hem aanzet knalt de zekering er uit en moet ik er een nieuwe zekering in plaatsen wil hij het weer doen.

Ik heb geen zin om dit bij een winkel te laten fixxe omdat dit mogelijk de nodige kosten met zich mee zal brengen en ik het niet erg vind om soms een zekering te moeten vervangen. Ik vroeg me echter even af wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.

Ik verveel me nooit!!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

da's afhankelijk van welke zekering knalt...

de netzekering, of de luidspreker zekeringen?

't kan dat de inschakelvertraging van de eindtrappen te kort staat (door ouderdom), die kunnen dan een te grote inschakelstroom vragen voor de net zekering...

Als het de LSzekeringen zijn moet je de impedantie van je luidsprekers controleren, die kan dan te laag zijn (die kan ook door een beschadigde spoel in een speaker te laag geworden zijn)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• SjosPin
  • Laatst online: 10-07 06:59

SjosPin

Zomergast

Topicstarter
Joow bedankt, zodra ik thuis ben ga ik eens kijken in bijbehorende handleiding wat voor zekering het precies is (of waarvoor ie dient).

Ik verveel me nooit!!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Volgens mij wordt de uitgang naar je speakers nooit meer met zekeringen beveiligd. Maar gewoon door het relais dat de beveiliging voor je speakers regelt.

In je 220 zit idd altijd een zekering. En als die er steeds uit knalt, zet je er of een te zwakke in, of er is toch echt iets erg mis met je versterker.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Misschien zit er een te snelle zekering in, door de hoge inschakelstroom van de versterker en met name de trafo geeft ie dan de geest.
Vervangen door een trager type dus.