Toon posts:

welk mobo zal ik nemen

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ga waarschijnlijk een deze dagen mijn pc wat upgraden. En dan eerst een mobor cpu en een hdd. De hdd ben ik al uit dat wordt een MAxtor 40gb. en de cpu wordt een AMD maar nu zit ik alleen te tweifelen wat voor mobo ik zal nemen. In de search lees ik dat de ECs k7s5a redelijke mobortjes zijn maar die kost € 78 en die kan alles wat ik wil. Maar als ik dan naar MSi kijk begint het veel duurder. bijvoorbeeld de k7t366 pro2. die kost €149 . Maar is deze stabieler en sneller. Of betal je bij zon mobo echt voor de naam. en zou dus de ECS ook eenhele goede keuze zijn.

de CPU wordt waarschijnlijk en athlon xp maar michien als me pa ophoudt te betalen een TB

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tip: lees reviews, daarin testen ze op stabiliteit.
Daarna search op GOT naar evt voorkomende probjes met dat specifieke board.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ben al druk aan het lezen maar over bijde borden wordt positief geschreven. Maar wat krijg je nou eigenlijk voor dat prijsverschil.

btw: ik moet wel een mobo hebben met sdram en DDR omdat ik mijn oude geheugen nog ff wil gebruiken totdat ik weer geld heb

Verwijderd

De MSi k7t266 is retestabiel (de 366 ken ik niet ;)). Zelf zou ik altijd kiezen voor een superstabiel mobo;

uitstekende hardware op een gaar mobo --> zuigt

goede hardware op een stabiel mobo --> :Y)

uitstekende hardware op een stabiel mobo --> B-)!

Ik zou gaan voor een iets mindere proc en een beter mobo.

edit:
dus de msi

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Die ECS borden zijn heel stabiel hoor, ik heb er een met een duron erop en dat werkt perfect en stabiel. Of er een XP op past weet ik niet trouwens. Misschien dat je dan de ECS K7S6A moet hebben ipv de 5A

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik wel maar als Die ecs netzo stabiel is of een onmerkbaar beetje minder dan kan ik toch beter die kopen. En dan heb ik ook nog een goede cpu

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik heb die ECS k7s5a en kan die kan ik je zeker aanraden! Heel stabiel, alleen met overklocken niet zo goed. Is ook een review van he :P

Verwijderd

als die ecs echt net zo stabiel is als die msi dan zou je wel gek zijn om xtra geld uit te geven. Weeg ook alle features nog ff tegen elkaar af...

De stabiliteit van je systeem begint bij de stabiliteit van je moederbord. Wees dus absoluut zeker van je zaak voordat je die ecs koopt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 22 februari 2002 11:52 schreef pixeleer het volgende:
als die ecs echt net zo stabiel is als die msi dan zou je wel gek zijn om xtra geld uit te geven. Weeg ook alle features nog ff tegen elkaar af...

De stabiliteit van je systeem begint bij de stabiliteit van je moederbord. Wees dus absoluut zeker van je zaak voordat je die ecs koopt!
Blaat.

ECS K7S5A is stabiel als een rots maar wat aan de kale kant qua features. Dus de eerste helft van wat je zegt klopt zeker, maar het tweede slaat echt nergens op.

Trouwens, een topic als deze is al 2001 keer langs gekomen (met precies dezelfde wat-de-boer-niet-kent-dat-vertrouwt-hij-niet reacties (gelukkig zijn heel wat Tweakers digtaal stedeling ;) )), dus denk ik dat meer searchen antwoorden zal geven.

Oslik blyat! Oslik!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 22 februari 2002 11:48 schreef tazmanian_devil het volgende:
dat weet ik wel maar als Die ecs netzo stabiel is of een onmerkbaar beetje minder dan kan ik toch beter die kopen. En dan heb ik ook nog een goede cpu
Zoals gezegd, trek je concluise uit de draadjes op GOT.
Nu krijg je dat hele "deze is beter want..." verhaal weer.
Dat is al 1000x langsgeweest, uiteindelijk moet je de keuze zelf maken.

Verwijderd

[topic=378757/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.