Toon posts:

Harddisk geeft af en toe harde tik

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan de oorzaak zijn dat m'n HD af en toe een geluid maakt alsof er iemand met een schroevendraaier op tikt. Ik heb al 3 pc's gehad waarbij dit voorkomt met verschillende hd's (seagate / WD)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Hmm. heb ik in mijn 486 tijd met mijn 540MB Seagate hdd en mijn 380MB seagate hdd ook gehad..

Lijkt alsof seagate er meer last van heeft...

Bij mij zijn beide harddisks overleden, op 1 zat nog garantie en heb ik terug gestuurd... de andere heb ik opengeschroeft om te kijken wat er aan de hand was.

De kop sloeg telkens tegen behuizing van de harddisk aan, verder kon ik niets zien omdat de koppen afgebroken waren..

Pvouput live

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:47
Bij mijn ibm doet die dat ook als hij te warm wordt, om zich te resetten. Anders krijg je schrijf-fouten.

Mijn maxtor en mijn oudere quantum doet dat weer niet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 22 februari 2002 11:47 schreef Krypt het volgende:
Hmm. heb ik in mijn 486 tijd met mijn 540MB Seagate hdd en mijn 380MB seagate hdd ook gehad..

Lijkt alsof seagate er meer last van heeft...

Bij mij zijn beide harddisks overleden, op 1 zat nog garantie en heb ik terug gestuurd... de andere heb ik opengeschroeft om te kijken wat er aan de hand was.

De kop sloeg telkens tegen behuizing van de harddisk aan, verder kon ik niets zien omdat de koppen afgebroken waren..
Seagate had er idd wel eens last van, maar dan wel met oude schijven (kleiner dan 1 GB). Zelf nog een 540MB liggen van Seagate en die tikt ook wel eens (maakt verder ook leuke spin up geluiden).

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-04 12:11

Frits Flits

SOUND! Designer

Mijn Maxtor 8GB maakt ook af en toe tikken. Maar dat doet ie alleen bij de spin-up. Is dat normaal?

specs

Verwijderd

Ja, dat is normaal, dan wordt er een relais los getrokken die de koppen normaal in park stand houdt.
Op vrijdag 22 februari 2002 13:06 schreef Eftelingtijntje het volgende:
Mijn Maxtor 8GB maakt ook af en toe tikken. Maar dat doet ie alleen bij de spin-up. Is dat normaal?

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mijn Maxtors geven een klap bij t aan- en uitzetten, wat normaal is... maar 1 keer ook tijdens t internetten... een 7200 rpm bakkie was denk k te heet geworden...(voelde ook niet gezond aan vond ik...) heb er maar een koeler voor gekocht en sindsdien nergens meer last van...

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 07:18
Heb hetzelfde euvel op een maxtord d740x 80g. Sinds enkele dagen last van en heb schijfjes net 2 twee weken |:(. Ziet er naar uit dat er bad blocks bij mij overblijven want een normale format lukt al niet meer. Zit nog garantie op dus zal hem wel gaan inruilen. Kwam ook dit nog tegen voor de geintresseerden
[topic=62066/1/25]

Die van mij zit idd een beetje klem met weinig airflow en ik zal de contactjes nog eens na gaan kijken.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:02

DinX

Motormuis

Mijn splinternieuwe western digital deed dit ook. Een week later was hij gecrashed.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Die harddisk tikken, ik weet niet wat het is. Maar ik weet wel dat een western digital harde schijf (WD400AB, 40 GB 5400 RPM) het soms ook deed, en dat die binnen een half jaar na aankoop dood was. Die maxtor die ik nu heb (D540X, 40 GB 5400 RPM) doet dat tikken ook al af en toe. En dat is al sinds dat ik hem heb. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Hitte kan absoluut geen probleem zijn, want ik heb er een dikke fan uit een AT voeding onder hangen.

Heb gisteren nog, toen ik dit topic voor het eerst las, powermax (diagnostisch programma) er overheen gehaald, maar die zij dat de schijf in orde was.

Catch a smile out there!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:33
Mijn overleden disk maakte ook tik geluiden. Weet btw niet meer wat voor merk het was. Maar goed. Bij het booten was het alleen maar klik klik klik klik. Enkel klikje is volgensmij niet erg.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Ik heb er met m'n Maxtor 15gb ook al last mee gehad vanaf het begin dat ik hem kocht, bij mij gebeurt het altijd bij het opstarten van m'n windows 98 (bij w2000 heeft ie er overgens geen last van). Hij geeft dan 2 tikken maar daarna is het over en start ie gewoon verder op... Ik heb um nu al 3 jaar maar doet het nogsteeds perfect... (ff afkloppen :Y) )

Verwijderd

Had ik vandaag ff:
Was aan het douchen, en ondertussen een cdtje aan het branden.
Kom ik terug mijn kamer in, hoor ik mijn IBM HD (60 GXP die ik van IBM terug kreeg als service used part) achter elkaar aan/uit gaan met tussenposen van 2 seconden.

Nu doet ie weer normaal....

(IBM SUCKS op het gebied van HD's)
Pagina: 1