Toon posts:

8850, 8310 of 6510?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan 1 van deze drie mobieltjes aan te schaffen,wat zijn jullie ervaringen(negatief en positief) en welke raden jullie mij aan??

De 8850 heb ik altyd al helemaal de bom gevonden :9 , alleen is het volgens my beter een 6510 te kopen aangezien deze het nieuwste van het nieuwste is wat soft en hardware betreft.

greetz

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Als ik tussen die toestellen moest kiezen had ik 100 % zeker voor de 6510 gekozen.

De 8850 is een oud toestel met weinig functies, en een batterij die je zo'n beetje om de 2 dagen kunt opladen.
De 8310 , dat lijkt me toch wel duidelijk. Een toestel voor de kids. Ik vind het persoonlijk een zeer kinderachtig toestel, vooral met die gekleurde covers.

De 6510 ziet er strak uit, veel functies en blauw licht. Met de leverbaarheid is het op het moment alleen iets minder volgens mij. Ik heb hem nog nergens gezien. Maar dat zal wel veranderen binnen nu en een aantal weken.

6510 dus.

Verwijderd

Topicstarter
Die 6510 is denk ik wat betreft kwalteit en het feit dat ie gloedje nieuw is wel een perfecte aankoop. Alleen is de 8850 qua uiterlijk ook super! Heeft ei egt zo weinig functies?? Wappen ofzo hoeft van mij egt niet.
Enne hij zal tog geen last meer hebben van bugs ed.?!

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 13:28 schreef P-A het volgende:Alleen is de 8850 qua uiterlijk ook super!
Ja het uiterlijk is super, en dit is zowat het enige goeie eraan.
Op vrijdag 22 februari 2002 13:28 schreef P-A het volgende:
Heeft ei egt zo weinig functies??
Er zijn tig lowbudget toestellen met meer functies, need I say more? De 8850 is hopeloos verouderd en heeft HEEL hard een upgrade nodig qua features (en hardware bug fixs). Nokia schijnt daar echter de noodzaak niet van in te zien.
Wappen ofzo hoeft van mij egt niet.
Wap is niet het soort highend functie die je direct associeert met een highend mobiel (gezien de prijs en status). Zelfs lowbudget toestellen hebben een wap functie. Onder highend functies en/of kenmerken versta ik o.a.;
- kleine size
- goeie bouwkwaliteit
- bluetooth
- gprs
- weinig hardware & software bugs
- geavanceerd telefoonboek
- duidelijke pim functies
- triband
- goed batterij leven

Het is duidelijk dat de 8850 de meeste van deze niet heeft. De 8850 is een dinosaurus op het gebied van gsmetjes, en staat op het punt om vervangen te worden. Als je hem echt perse wilt dan moet je hem gewoon kopen, maar voor die prijs hoor je veel meer te krijgen dan wat je in werkelijkheid krijgt.
Enne hij zal tog geen last meer hebben van bugs ed.?!
Geen last "meer"? Voor zover ik weet de bekende 8xxx scherm problemen & slechte afwerking van het klepje waardoor de knoppen slijten. Oud toestel, oude features, oude bugs, te hoge prijs.

Als ik moest kiezen tussen de 8850, 8310 of 6510 zou ik gaan voor de 6510. Maar die valt mij enorm tegen in verhouding tot de prijs en in vergelijking met het aanbod van andere merken. Hij zou eigenlijk de features moeten hebben van de 6310 + triband maar dan in zo'n klein pakketje. Dan zou ik hem wel overwegen, maar zoals hij nu is niet. Maar och, Nokia valt mij over het algemeen tegen de laatste tijd.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
8850 is gewoon al 4 jaar oud ofzo
en dat merk je gewoon

en zeker nu ie net wordt opgevold... dan is nog duidelijker hoe oud ie is

6510 en 8310 zijn mi in wezen voor een groot deel hetzelfde

alleen heeft de 8310 een blij kids-uiterlijk met glittertjes en felle kleurtjes, en de 6510 is meer rustig en zakelijk (en zo je wild saaier)

Verwijderd

Als je toch zoveel geld voor een mobieltje wilt uitgeven waarom koop je dan niet gewoon een ericsson T68 T66 of motorola V66 / V60 /V70 of in ieder geval een niet nokia toestel.
Dan hoef je je ok niet druk te maken om veel bugs kapotte display etc..

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

m0nk

16-09-2003 15.15

Zijn alle 3 leuke toestellen, ik ga nog eventjes wachten op de nokia 7650 :D

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

8850 = patterig en oud
8310 = lelijke gemaakte 8210
6510 = te klein voor een zakelijk toestel en te lelijk voor een opschep-toestel (waar het de meeste nokia 6xxx en 8xxx bezitters om gaat)

mijn mening is toch dat nokia zwaar overprijste toestellen op de markt brengt...en nog een nadeel is dat over een paar maand iedereen loopt met bijv. 8310 en 6510 (als dat nu al niet het geval is)

dus...kies hier maar uit :)

- Alcatel 511
- Panasonic GD75
- Ericsson T65/T68

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:20

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op zaterdag 23 februari 2002 16:22 schreef Mooooody het volgende:
8850 = patterig en oud
8310 = lelijke gemaakte 8210
6510 = te klein voor een zakelijk toestel en te lelijk voor een opschep-toestel (waar het de meeste nokia 6xxx en 8xxx bezitters om gaat)

mijn mening is toch dat nokia zwaar overprijste toestellen op de markt brengt...en nog een nadeel is dat over een paar maand iedereen loopt met bijv. 8310 en 6510 (als dat nu al niet het geval is)

dus...kies hier maar uit :)

- Alcatel 511
- Panasonic GD75
- Ericsson T65/T68
Sony Z7 :P :9

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

/me is zeer tevreden met zijn 6510 >:)

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 19:21 schreef CRe8oR het volgende:
/me is zeer tevreden met zijn 6510 >:)
JUIST, ik ook nog! :) Enne blauwe of zo'n rooie, of waar ze d'r ook nog in dat 'groene'?

Verwijderd

Als je val Xtreem licht houd de 8310
Houd je ook nog van mooie strak gevormde toestellen die licht zijn de 8850.

Houd je van Xtreem mooie toestellen die licht zijn en .......hmmz..........GEWOON DOE 6510 NEMEN! :D

• wicher|IA
Op zaterdag 23 februari 2002 19:36 schreef -Flup- het volgende:
Als je val Xtreem licht houd de 8310
Houd je ook nog van mooie strak gevormde toestellen die licht zijn de 8850.

Houd je van Xtreem mooie toestellen die licht zijn en .......hmmz..........GEWOON DOE 6510 NEMEN! :D
N zit je je Xtreem te Rgeren An mensen die steeds "Xtreem" zeggen, negeer dan -Flup- :P

ik vond de 6510 wel leuk omdat ik dacht: "die 8310 die heeft iedereen binnen 3 maanden, de 6510 waarschijnlijk niet"
maar onderhand lijkt het er ook op dat ook heel veel mensen de 6510 zullen nemen

toch maar niet dus (overigens heb ik nu de Siemens M35i-postbank, die hebben ook veeel mensen natuurlijk :) )

Verwijderd

Met het aantal mensen die een 6510 nemen zal wel meevallen. DIt toestel valt niet onder de catagorie 3310/3330. Extreem veel mensen hebben deze modellen gekocht, omdat ze goedkoop waren. (+/- 150 euro)

Er zijn niet zoveel jongeren die 450 euro gaan uitgeven voor een GSM. (8>

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 16:50
Ik heb zelf de 6510 en die bevalt op zich erg goed, heb alleen alweer een toestel gezien wat ik nog mooier vind (qua uiterlijk, zal um niet gaan halen maar hij's wel erg strak imo)

Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.nl/images/nw0202/020219_8910a.jpg

8-)

8910, komt over een paar maanden uit.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik ben zeer tevreden met mijn 8850.
Geen problemen en het is een lekker toestel.
Oké, als je allerlei trucs en andere flauwekul wilt moet je een ander nemen.
Ik bel alleen, daar heb ik hem voor tenslotte, en dat gaat perfect.
Motorola V-series....,Pff, niets dan ellende.
Steeds problemen met open en dicht doen, display valt na een tijd uit.
Heb er nu al meerdere verschillende V-types gehad en bij veel gebruik, echt wel veel, binnen 1 maand terug omdat het ge-V voor problemen zorgt.
Die 8910 ziet er inderdaad wel leuk uit, lijkt wel op de 8850.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

STemmetje voor de 8310 zoals ik zelf heb. Geen klachten wel radio, frontjes,IR en =stoer. Geen Bluetooth en voelt net als 8210 door de afneembare achterkant wat gammel aan.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 09:52 schreef i2Paq het volgende:
Oké, als je allerlei trucs en andere flauwekul wilt moet je een ander nemen.
Dat begrijp ik best, maar dan nog blijft de prijs flauwekul.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
8250 8-)

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wel als je hem "nieuw" koopt in de winkel.
Ik heb hem via www.tweedehands.nl voor een hele redelijke prijs.
Eerlijk en nieuw in de doos.

• wicher|IA
Op zondag 24 februari 2002 21:39 schreef Serious Devil het volgende:
Met het aantal mensen die een 6510 nemen zal wel meevallen. DIt toestel valt niet onder de catagorie 3310/3330. Extreem veel mensen hebben deze modellen gekocht, omdat ze goedkoop waren. (+/- 150 euro)

Er zijn niet zoveel jongeren die 450 euro gaan uitgeven voor een GSM. (8>
de 8210 is ook al behoorlijk gemeengoed (wat TE)

is natuurlijk compleet niet te vergelijken met de 3210->3310->3330 maar nog steeds wel erg veel

nu lijkt het erop dat dit met de 8310 NOG sneller gaat
dus dacht ik: dan maar een 6510, maar gezien de huidige aandacht gaat die de 8210 achterna

• ederooij
  • Laatst online: 11-07 10:26

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

8850 en 8310 gehad. Beide erg aantrekkelijk maar toch niet alles. Heb ze nu niet meer maar blijf wel bij Nokia. Ik was altijd iemand die constant met de telefoons rondliep die alles hebben. Zoals GPRS,Wap(nu gemeengoed) enz.

Maar ik gebruik het toch allemaal nu nog niet. Ik koop het wel weer als ik het nodig blijk te hebben. Ik ga nu een flinke stap terug naar de 5210. Gewoon geinig dingetje met genoeg erop. IR, Wap, geheugen voor in totaal 500 namen, voicedialing enz. En het mooie is hij kost bijna geen drol.

Bennie gek, ben een koe!

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 00:46 schreef Nasty Nate het volgende:
Ik heb zelf de 6510 en die bevalt op zich erg goed, heb alleen alweer een toestel gezien wat ik nog mooier vind (qua uiterlijk, zal um niet gaan halen maar hij's wel erg strak imo)

[afbeelding]

8-)

8910, komt over een paar maanden uit.
dies wel heel erg phat

Verwijderd

Topicstarter
Is de 6510 een betere keus dan de 8850? ik vin het scherm van beide errug mooi, is het scherm en de resolutie van die 6510 egt zo mooi als je hoort??

En qua degelijkheid wat de constructie betreft van beide gsm's?? de 8850 lijkt me wel solide?!

Zijn er nog tips wat betreft het klepje? DAt er geen speling in komt enzo, had iets gelezen over in-olien... Kan je trouwens ook bellen met klepje dicht?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik zou wat willen vragen aan mensen die zeggen dat ze "al die functies" die erop zitten zoals infrarood, GPRS etc. toch niet gebruiken. Waarom wil je dan toch steeds de nieuwste telefoon? Is het interessant om te zeggen wat er allemaal opzit wat je toch nooit gebruikt? Kan je dan niet beter een goedkoper toestel kopen? Of gaat het toch echt om het merk (Nokia) of om hip over te komen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• ederooij
  • Laatst online: 11-07 10:26

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Op maandag 25 februari 2002 23:56 schreef haas het volgende:
Ik zou wat willen vragen aan mensen die zeggen dat ze "al die functies" die erop zitten zoals infrarood, GPRS etc. toch niet gebruiken. Waarom wil je dan toch steeds de nieuwste telefoon? Is het interessant om te zeggen wat er allemaal opzit wat je toch nooit gebruikt? Kan je dan niet beter een goedkoper toestel kopen? Of gaat het toch echt om het merk (Nokia) of om hip over te komen.
Nou Haas,

ik gebruik mijn telefoon eigenlijk grotendeels om te telefoneren maar daarnaast gebruik ik hem ook voor bij mijn laptop zodat ik via IR een backup kan maken, af en toe email kan versturen, logos en zo erop zetten. Maar GPRS zal ik de komende tijd niet gebruiken aagezien ik toch niet met mijn laptop in de trein ga internetten of iets dergelijks en ik het veel te prijzig vind momenteel.

Daarnaast vind ik het echter wel leuk om zo af en toe leuke nieuwe electronica te kopen. Gewoon om weer een mooi nieuw speledingetje te hebben. Vooral om het mooie dan he. Ik zou bijvoorbeeld graag een Nokia 8855 willen aangezien ik die mooi vind, niet alleen omdat hij boordevol hightech zit, want dat zit hij niet.

Thats it

Bennie gek, ben een koe!

• Sebastian
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mmmmmmmm, het enige echte verschil dat ik tussen de 6510 en de 8310 kan vinden is het de memo-functie op de 8310. En juist dat leek me wel een keertje leuk :)

Maar de 6510 is dus echt wel een stuk mooier 8-)

• Gugger
  • Laatst online: 17-07 21:29
Standby tijd is toch ook minder?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Nasty Nate
  • Laatst online: 07-08 16:50
Op dinsdag 26 februari 2002 21:26 schreef Sebastian het volgende:
Mmmmmmmm, het enige echte verschil dat ik tussen de 6510 en de 8310 kan vinden is het de memo-functie op de 8310. En juist dat leek me wel een keertje leuk :)

Maar de 6510 is dus echt wel een stuk mooier 8-)
Spijt me voor ophalen topic maar ik kan met m'n 6510 ook 3 mins spraak opnemen en dat btw ook weer als alarm zetten. :)

Vrij relaxed wel.

Bij gemiddeld bellen is het toestel bij mij een dag of 5,6 standby.
Pagina: 1