[Linux] FTP in terminal naar andere port

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Dit is een erg stomme vraag, maar het lukt me niet. Op mijn werk kan ik maar poort 21 ftp-en, en thuis zit me ftp server op poort 3366. Nu kan ik via mijn werk via SSH inloggen op de unix bakkie op school, en vanaf daar ftp-en.
Maar het lukt me niet om naar een andere poort dan 21 te connecten.

Ik zit dus in de terminal, en dan doe ik "ftp mypc.home.nl", maar waar geef ik de poort nou op????
Of is er een betere mogelijkheid, dat ik op mijn werk iets grafisch kan laten runnen (voor de unix bakkie op school) ipv. met een "dos promptje" te klooien?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Hah, eindelijk gevonden |:(
"ftp mypc.home.nl 3366" |:(
Maar is er ook een grafische mogelijkheid?

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 21:55
kijk eens bij mc

# mc (dus f9 l p)

1+1+1 = 1

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Grafische mogelijkheid? Je bedoelt dat je de poort op kunt geven in gftp of een andere grafische client? In Konqueror kan het met iets als 'ftp://my.host.com:3366', ik neem aan dat alle browsers dat kunnen. Ook ftp-only clients kunnen dat waarschijnlijk wel, maar dat hangt toch van het programma af. Welk programma wil je daarvoor gebruiken?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 11:36 schreef Joto het volgende:
kijk eens bij mc

# mc (dus f9 l p)
?? is dat IRC? Of wat bedoel je met "f9 l p"?

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 11:38 schreef odysseus het volgende:
Grafische mogelijkheid? Je bedoelt dat je de poort op kunt geven in gftp of een andere grafische client? In Konqueror kan het met iets als 'ftp://my.host.com:3366', ik neem aan dat alle browsers dat kunnen. Ook ftp-only clients kunnen dat waarschijnlijk wel, maar dat hangt toch van het programma af. Welk programma wil je daarvoor gebruiken?
Ik bedoel eigenlijk dat ik op Windows zit, en op een unix server inlog (via SSH) en dan die grafisch kan bedienen. Ben ik duidelijk? :? Soms snap ik zelfs mezelf nie :P

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Ja zoals hierboven staat met het programma Midnight Commander (mc).
Pagina: 1