Toon posts:

heatsink van ge_force hoe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een vraag.
ik heb een ge_force 2 mx 400 en nou wil ik nieuwe coolpasta zutten de proc en de heatsink.
maar ik krijg mijn heatsink er niet af omdatdie vast zit met witte pinnetjes.
ik kan de pinnetjes wel afklippn maar dan krijg ik hem er niet meer op en aan de pinnetjes zit een weer haakje en die krijg ik niet terug.

alvast bedankt...

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Volgens mij kun je die er aan de onderkant doordrukken

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:51
twee moertjes en boutjes doen het ook hoor (zo heb ik het bij mij gedaan)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al probeert maar dan hoor ik mijn kaartje kraken en dan stop ik maar met drukken

Verwijderd

Topicstarter
twee moertjes en boutjes doen het ook hoor (zo heb ik het bij mij gedaan

hmmm maak je dan geen kortsluitng op je kaart

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Gewoon knijpen en harder drukken.. moet te doen zijn.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Je moet gewoon met een klein tangetje of een pincet de witte pinnetjes door het gaatje persen. Moet je die stukjes die naar buiten buigen weer naar binnen vouwen. Kost een beetje moeite maar het werkt wel goed. Gewoon voorzichtig te werk gaan. Geen krachtop je kaart zetten.

Als je heatsink er dan nog niet af wil, moet je em in een anti statisch zakje doen en ff een middagje in de vriezer leggen..
Works for me

Verwijderd

Topicstarter
Als je heatsink er dan nog niet af wil, moet je em in een anti statisch zakje doen en ff een middagje in de vriezer leggen..
Works for me

hmmm waarom dat dan dan bevriest je kaart toch

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
tipje voor een nieuweling.... (redbullwaning)
quoten doe je zo:
code:
1
[quote] hier staat dan het gequote gedeelte [/quote]

en zo komt dat er dan uit te zien:
hier staat dan het gequote gedeelte
of klik op dit linkje/icoontje bij de post op wie je wil reageren:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif

handig linkje:
faq-onderdeel

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op vrijdag 22 februari 2002 11:38 schreef redbullwaning het volgende:

hmmm waarom dat dan dan bevriest je kaart toch
jep; en de lijm/koelpasta ;)... that's the point

/edit humm.... errug kort door de bocht. ff uitleggen. (let op: ik heb dit (bevriezen) nog nooit gedaan en weet ook niet of het werkt.)
mijn hypothese:
de koelpasta bevriest, word daardoor poreus (en water/vloeistof zet uit als het bevriest)en 'breekt' makkelijker af.... voila, heatsink los

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:51
dat bevriezen moet je alleen doen als je hechtende koelpasta op je GPU hebt, dat had ik dus ook met mijn V3 2000. Dan moet je hem idd ff in de vriezer leggen (in een plastic zakje) voor een kwartiertje.
Dan kan je 'm met een schroevendraaier zo afwippen (en maakt ie een heerlijk krakend geluid daarbij, dus niet schrikken) :)

Maar ik dacht dat NVidia GPU's gewone koelpasta hadden :?
Mijn GeForce 2 Ti zat alleen met gewone pasta en plastic pinnetjes d'rop.
Plastic pinnetjes doorknippen, heatsink eraf (kan wat blijven "kleven" door een soort vacuum-effect) nieuwe heatsink erop en met boutjes+moertjes of evt plugjes die bij je Blorb oid worden geleverd vastzetten.

Tadaaa!!!!

Verwijderd

Topicstarter
klaar heb het gewoon wee met schroefjes vast gemaakt.

trouwens nu weet ik waarom mijn videokaart nooit zo goed wouw overclocken zat maaaaar eeen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetja pasta an een puntje van de proc ongeveer 1/4 deel van de proc.
trouwens mijn proc was een beetje nat en vetig.

Verwijderd

mijn ouwe 2mx had helemaal geen pasta. pinnetjes los en plop daar ligt je sinkje. :(

je kan een mx400 sowieso beter niet te veel OCen tenzij je ECHT cooling geupgrade hebt naar een forse 12v fan en een lekkere dikke CPU sink want hij werd bij mij al zo heet dat er stukjes vel achterbleven op de HS... zonder OCen en gewoon bij het quaken. op een 500 mhz machine :(
Pagina: 1