Toon posts:

Scrolling text in een table, wie denkt er mee?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus in de groene table [die je kunt zien als je op de link onderaan dit bericht klikt] een tekst. Die tekst moet scrollbaar zijn, maar zonder scrollbar. Bovendien moet de tekst niet automatisch scrollen, maar als je over een scrollpijl gaat met je muis. Je kunt een voorbeeld zien van hoe het wel moet op http://www.top40.nl en hoe het niet moet (althans nog niet) op mijn site.

Wie denkt er met me mee?

http://www.geocities.com/geoffreyhibbert/pushond.html

[hoe doe je trouwens zo'n rode comment met een * ervoor?]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:23
Ehm, ik snap niet wat het probleem nou is. Als ik op je site kijk, met de tekst en de twee "scroll" knopjes, dan werkt het precies zoals op top40.nl...

En over die link, doe het zo:
code:
1
[url=http://www.bever.com/sjaak/niftkees.html]Klik hier[/url]

Dat is overigens volgens de FAQ de meest correcte manier :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
OK, hij werkt, maar als ik het scherm in een andere grootte heb, is de positie van de tekst en scrollknoppen nog hetzelfde, alleen is de table wel verschoven. Het ziet er dan uit als een zooitje. Dan lijkt het net of ik een #@%*-site heb, (is het nu ook nog) en dat wil ik dus niet...

• Willem
Geoffrey:
OK, hij werkt, maar als ik het scherm in een andere grootte heb, is de positie van de tekst en scrollknoppen nog hetzelfde, alleen is de table wel verschoven. Het ziet er dan uit als een zooitje. Dan lijkt het net of ik een #@%*-site heb, (is het nu ook nog) en dat wil ik dus niet...
Probeer iets te freubelen met vaste grootte van frames zou ik zeggen.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 22 februari 2002 11:31 schreef Geoffrey het volgende:
[hoe doe je trouwens zo'n rode comment met een * ervoor?]
* Pelle hoe anderen het gedaan hebben door ze te reply'en en daar te zien hoe het moet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen frames en wil ook geen frames op mijn site...

Verwijderd

Topicstarter
/me probeert het maar eens uit

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:50

crisp

Devver

Pixelated

Volgens mij zit het meer in de relative positioning van de verschillende divs. Probeer divContent, divUpControl en divDownControl eens absoluut te positioneren binnen de divContainer.

Intentionally left blank

• Willem
Geoffrey:
Ik heb geen frames en wil ook geen frames op mijn site...
Als de oplossing van crisp niet werkt, dan zou ik je willen vragen waarom je geen frames zou willen gebruiken? Het is toch echt wel compatible met alle browsers...

Verwijderd

Is dit niet wat voor je? Lees maar eens nieuwsartikelen. Dit is een goede manier om een langere tekst toch in een kleinere tabel te presenteren.

International Herald Tribune

Verwijderd

Topicstarter
Ik hád ze juist absolute gepositioneerd. Dat heb ik veranderd naar relative omdat het niet mee verhuisde. Als de schermgrootte veranderde. Dat werkte ook niet. Ik heb in het verleden sites gehad met frames. Ben ik nu vanaf gestapt, maar een tekst via DHTML in een table zetten is nieuw voor me.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 12:00 schreef bAids het volgende:
Is dit niet wat voor je? Lees maar eens nieuwsartikelen. Dit is een goede manier om een langere tekst toch in een kleinere tabel te presenteren.
Ik heb gekeken. Dat is tof!!! Zo zou ik het helemaal graag willen. Dit is hoe ik het wil.

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 12:00 schreef bAids het volgende:

International Herald Tribune
Hehehe, nog een IHT-discipel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja echt!! Fantastisch!! Wat een TIP! Kun je me misschien, fan die je bent, helpen er achter te komen hoe ik dit kan toepassen op mijn site?

• Willem
Geoffrey:
Ja echt!! Fantastisch!! Wat een TIP! Kun je me misschien, fan die je bent, helpen er achter te komen hoe ik dit kan toepassen op mijn site
Ik zou zeggen ga een beetje in de source neuzen.
Kom je er niet uit, kun je het hier alsnog vragen.

Beetje moeite doen hè? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de site gecaptured in FrontPage. Maar toen kwam alles mee behalve het gedeelte dat ik interessant vond. Nu ben ik idd in de source aan het neuzen. Er bleek echter iemand te zijn die liet merken nogal weg te zijn van die site. Ik dacht wellicht heeft die al het een en andere uitgevonden...

Ik kom tot nu toe vooral dingen tegen in de source waarvan ik denk: What the...????

• Willem
Geoffrey:
Ik heb de site gecaptured in FrontPage.
Hoezo dat?
Je kunt toch gewoon de source van de frames bekijken, en de stylesheet downloaden?
Geoffrey:
Ik kom tot nu toe vooral dingen tegen in de source waarvan ik denk: What the...????
Als je iets niet snapt van de source, sla er wat sites als w3schools.com op na, google een beetje, en mocht je er niet uitkomen moet je het hier maar posten. Kijken of wij het wel weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 15:02 schreef willem169 het volgende:

Hoezo dat?
Je kunt toch gewoon de source van de frames bekijken, en de stylesheet downloaden?
En dan ook de bijbehorende images downloaden of zo? Ik ben niet echt een page-ripper.

/me vraagt zich af hoeWillem169 pagina's ript

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Op vrijdag 22 februari 2002 15:11 schreef Geoffrey het volgende:
* brammetje vraagt zich af hoeWillem169 pagina's ript
* brammetje denkt dat hij dat niet nodig heeft :)

rippen is lame, als je je afvraagt hoe iets is gedaan dan check je de source even, plaatjes enzo moet je zelf maar maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 15:31 schreef brammetje het volgende:
rippen is lame, als je je afvraagt hoe iets is gedaan dan check je de source even, plaatjes enzo moet je zelf maar maken.
Uiteraard! Maar eerst de plaatjes overnemen om te zien hoe het werkt met zijn plaatjes, daarna die plaatjes wegflikkeren en je eigen plaatjes maken. Ik ben dus ook geen ripper, zei ik net, ik kreeg alleen de indruk van Willem 169 dat ik moet rippen om te bereiken wat ik wil.

Da's alles snappie. Ik wil gewoon graag een text lay out zoals op die IHT site. Maar ik kom er alleen niet uit. SHIT!! :(

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:50

crisp

Devver

Pixelated

Tsja webdesign is nou eenmaal niet alleen cut & paste
Een beroemde violist vroeg eens: "How do I get to Carnegy Hall?" Het antwoord: "Practice, many practice..."
Niet dat ik zo'n geweldige designer ben, maar ik krijg mijn elementen wel op de juiste plek en kan ze laten doen wat ik wil.
Hoe? Gewoon eerst bedenken hoe het eruit moet zien. Dan beginnen met een HTML tuutje doornemen en veel oefenen.
Vervolgens een CSS tuutje doornemen en nog meer oefenen.
Om het geheel af te maken een JavaScript tuutje en nog veel meer oefenen. De kunst afkijken mag, maar ga altijd bij jezelf te rade hoe je het zelf op zou lossen.
Al doende leer je en krijg je gaandeweg ook meer inzicht.
Een div uitlijnen dmv een tabel? Geen probleem. divs binnen die div uitlijnen? Ook geen probleem. Maar eerst moet je wel weten hoe elementen ten opzichte van elkaar gepositioneerd zijn. Relatief - ten opzichte van wat?. Absoluut - ten opzichte van wat? Wat doet het javascript tenslotte met mijn elementen?

Ik denk dat je zelf al een aarig eindje op weg bent, maar een site als de IHT of de top40 zet je niet in een paar uurtjes in elkaar (tenzij je echt alles ript).

Kortom: ga lekker aan de slag. Lees eens wat meer over HTML, CSS en JS en hopelijk hebben we er dan binnenkort weer een goeroe bij :)

Intentionally left blank

Pagina: 1