Toon posts:

serial ata

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dr een hoop over gelezen maar begrijp ik nu goed dat we straks echt van bv 133 MB per seconde gebruik kunnen maken? ( burtstransferrate van de harddisk ) als dit zo is wacht ik nog maar even met de upgrade van mijn systeem

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

theoretisch zou je dat moeten kunnen halen.
Maar ga ervan uit dat het hooguit burstspeed is en de gem. transferrate stukken lager ligt.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 18:58

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
ehm... misschien ligt het aan mij... maareh...haalt ata-133 niet ook al 133 MB/s? De beperking is de HD, en die worden echt niet opeens een stuk sneller door een snellere bus. Tis wel fijn dat de kabeltjes dunner zijn, en dat er maar 1 device per kanaal aan komt (toch?).

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 18:07
Nou heb ik al aardig wat sites gelezen over Serial ATA maar kan nergens echt iets vinden over wanneer het ongeveer voor de consument te koop zal zijn.

Weet iemand hier meer van ?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je ff zoekt kun je vrij veel vinden:

http://www.tweakers.net/nieuws/20765?highlight=serial+ata
http://www.tweakers.net/nieuws/15923?highlight=serial+ata

volgens mij staat daar ook in data Serial ATA geen 133MByte/sec max. heeft maar nog hoger.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 12:49 schreef Rick Brands het volgende:
Nou heb ik al aardig wat sites gelezen over Serial ATA maar kan nergens echt iets vinden over wanneer het ongeveer voor de consument te koop zal zijn.

Weet iemand hier meer van ?
Volgens hardware.info eind dit jaar.

• Rick Brands
  • Laatst online: 06-04 18:07
Kijk hier hebben we wat aan eind dit jaar bedankt *D

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Aan alleen een interface-verandering hebben we helemaal nix... HD-fabrikanten moeten eens iets gaan doen waardoor HD's echt sneller worden. Het is veruit het langzaamste onderdeel van een moderne PC...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 19:41 schreef Moartn het volgende:
Aan alleen een interface-verandering hebben we helemaal nix... HD-fabrikanten moeten eens iets gaan doen waardoor HD's echt sneller worden. Het is veruit het langzaamste onderdeel van een moderne PC...
De storingsgevoeligheid wordt minder daardoor hoeven de gegevens minder vaak verstuurd te worden dit resulteert in een hogere transmissie zelfs bij gelijkblijvende HD snelheden.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zaterdag 27 april 2002 19:52 schreef ThatsMe het volgende:

[..]

De storingsgevoeligheid wordt minder daardoor hoeven de gegevens minder vaak verstuurd te worden dit resulteert in een hogere transmissie zelfs bij gelijkblijvende HD snelheden.
Dat is iig al een leuk pluspunt van serial ata, net als dat je standaard rounded-kabels krijgt... :)

Maar dat neemt niet weg dat HD-fabrikanten eens wat mogen gaan doen aan het verouderde idee van een harde-schijf...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Pagina: 1