Toon posts:

Poort gebruiken van toegewezen ip-adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
Ik wil een java applet laten communiceren met c server. Deze communicatie vindt plaats door middel van sockets. Proberen we dit op ons lokale netwerk dan gaat dit prima. Nu wil ik weten hoe deze communicatie werkt als wij communiceren over het echte 'Internet'.

Ik heb ingebeld via wxs en ons ip-adres wat tijdens deze inbelsessie aan ons is toegewezen achterhaald. Nu wil ik een poort op dit ip-adres openstellen zodat de applet hiermee kan communiceren. Helaas kan ik geen verbinding krijgen met deze poort.

Is dit uberhaupt wel mogelijk? Zo ja gaarne een tip!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Ik neem aan dat je geen firewall software hebt draaien op het moment dat je inbelt? Deze houd dat dan waarschijnlijk namelijk tegen.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Nee die hebben we uitgezet.

Verwijderd

ik snap het even niet helemaal. Ok, je hebt een applet en een server app, nou bel je in en ga je het testen, maar nou heb je het over een poort op de ingebelde verbinding. Maar, ik neem aan dat je de server app op een computer hebt draaien met een vaste verbinding en dat je het applet op de compu die ingebeld is hebt draaien. Kortom, het lijkt me dat je connect van de inbelverbinding naar de server, dus dat je niet hoeft na te denken over poorten open zetten op je inbelverbing...of begrijp ik het nu verkeerd?