bestaat er in PHP de mogelijkheid een variabele op te slaan in het geheugen, tussen verschillende pageviews in, onafhankelijk van sessies?
Ik wil namelijk een complex object op iedere pagina gebruiken.
Momenteel serializeer ik het object, en deserializeer ik het, maar dat is volgens mij erg inefficient. Als ik het zo zou kunnen maken dat het in het geheugen staat, zou het allemaal veel efficienter zijn.
Ik weet dat in ASP daar de Application varabele voor is, bestaat daar in PHP een equivalent voor?
Even voor de leuk wat stats: (pentium 133, met heeel veel andere taken (smb, ftp, nfs, http, etc...)), met een minimale objectgrootte (ongeveer 1/20 van de productiegrootte)
Genereren object: 0.721 seconden
Voorbereiden voor serializatie: 0.0012 seconde
Serializatie: 0.0312 seconde
Deserializatie: 0.0341 seconde
Gereedmaken na Deserializatie: 0.0182 seconde.
Ik moet voor en na de serializatie het een en ander doen, omdat PHP niet met recursive-references om kan gaan. Als het object in het geheugen kan blijven staan is dat probleem natuurlijk opgelost.
Ik wil namelijk een complex object op iedere pagina gebruiken.
Momenteel serializeer ik het object, en deserializeer ik het, maar dat is volgens mij erg inefficient. Als ik het zo zou kunnen maken dat het in het geheugen staat, zou het allemaal veel efficienter zijn.
Ik weet dat in ASP daar de Application varabele voor is, bestaat daar in PHP een equivalent voor?
Even voor de leuk wat stats: (pentium 133, met heeel veel andere taken (smb, ftp, nfs, http, etc...)), met een minimale objectgrootte (ongeveer 1/20 van de productiegrootte)
Genereren object: 0.721 seconden
Voorbereiden voor serializatie: 0.0012 seconde
Serializatie: 0.0312 seconde
Deserializatie: 0.0341 seconde
Gereedmaken na Deserializatie: 0.0182 seconde.
Ik moet voor en na de serializatie het een en ander doen, omdat PHP niet met recursive-references om kan gaan. Als het object in het geheugen kan blijven staan is dat probleem natuurlijk opgelost.
edit:
first post!
first post!
Localhost, sweet localhost