If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
GPRS, stoer apparaat. Als ie te betalen is wil ik hem wel hebben...
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
en de telfort site staat ook wat over de O2XDA, en wel bij de volgende link: http://www.telfort.nl/o2xda/ hij ruleert echt zwaar, iemand een idee van de prijs?
Ik heb geen idee of je het dingetje al kan kopen:
Telfort meld:
Dus dat is nog een beetje jammer, maar echt wel DE gadget voor deze zomerDe O2 xda is in 2002 verkrijgbaar. Op dit moment zijn nog niet alle verkooppunten bekend. In een later stadium zullen wij u hierover informeren.
Hebben hebben hebben!!!!!
Dit apparaatje is al een tijd bekend, maar nog steeds niet in de winkel verkrijgbaar. Tegen de tijd dat ie wel verkrijgbaar is is ie waarschijnlijk al weer achterhaald. Hier kun je een review vinden: http://www.pocketpcwriter.net/stories.php?story=01/11/27/6191121Op vrijdag 22 februari 2002 10:51 schreef Liam_xi het volgende:
Ik zat dus over het net te surfen, en toen kwam ik dus deze echt super wazige pda tegen, de o2 xda.
Zie hier : http://www.bitecomm.co.uk/O2xda/index2.html
Wie heeft dat ding al of heeft er al eens mee gespeelt? Ik vond het bijzonder interresant speelgoed eigenlijk, het is dus een GPRS telefoon, GSM en PDA in een, draait op pocket PC 2002, je kan dus lekker chillend internetten, voor zover ik weet heeft telfort het ding in NL, maar waar hij verder te krijgen is geen idee...
Dit is toch wel het gadget van de maand op PDA gebied als je het mij vraagt...
HP is ook al bezig met een WDA (de 920 als ik het goed heb). Via google kun je wel een stel pics vinden
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
blaatOp vrijdag 22 februari 2002 11:06 schreef Liam_xi het volgende:
hij schijnt van siemens te zijn heb ik net uitgevonden,
Haal je em niet door de war met de Siemens SX45 of de gloednieuwe SX55?
Verwijderd
OS Windows CE 3.0
CPU Intel StrongARM processor 206 MHz
Flash Memory 32 MB
Memory 64 MB, SDRAM (133MHz)
LCD 3.5'' Color TFT, 240X320, 18-bit Color
Communication Interface Internal wireless LAN card (802.11b, 11Mbps max)
External antenna
Sound Stereo Audio Output Jack/Internal Speaker
lnternal Microphone
Expansion Slot 1
(Cradle Slot 22 pins) 1 USB Port
1 USB Host Port
1 DC In Port
Expansion Slot 2
(Expansion Card Slot 80 pins) 1 USB Port
1 USB Host Port
1 DC In Port
1 PCMCIA Slot
S/W Handwriting recognition
Various control panels
Pocket Word
Pocket Excel
e-book
Internet Explorer
PC Sync
Java virtual machine
VoIP S/W
Audio Player (MP3, WMA, WAV)
Media Player (MP4)
e-Mail program
Battery 2000mAh, 3.7V Lithium Polymer Rechargeable Battery (12 Hour Life)
Weight 225g
Dimensions 4.9 X 3.1 X 0.7 in
Precies een beetje zonde om nu nog een CE3 apparaat te kopen.Op vrijdag 22 februari 2002 20:23 schreef Genoil het volgende:
Heel mooi, maar tis geen PocketPC met PocketPC 2002 OS, 'slechts' een WinCE3.0 apparaat...
Maar wie weet kan je nog upgraden? Of is het weer volledig vastgeramd in het ROM?
enniewee....kwijl gehalte is hoog in dit topic
For the record: alle PocketPC2000/2002 machientjes zijn ook WinCE3.0 bakkies, maar de makers daarvan hebben dus de moeilijk te verkrijgen dure MS licenties om PPC2000/2002 als 'shell' te draaien op CE3.0. Zoals in de headlines te zien vandaag heeft Asus ook zo'n licentie weten te bemachtigen.Op vrijdag 22 februari 2002 22:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies een beetje zonde om nu nog een CE3 apparaat te kopen.
Maar wie weet kan je nog upgraden? Of is het weer volledig vastgeramd in het ROM?
enniewee....kwijl gehalte is hoog in dit topic
[speculatief]
De volgende generatie die in de loop van dit jaar verschijnt, zal misschien wel CE4.0 met een soort van PocketPC.NET draaien
[/speculatief]
Windows CE 4.0 = Windows CE.NETOp zaterdag 23 februari 2002 12:18 schreef Genoil het volgende:
[..]
[speculatief]
De volgende generatie die in de loop van dit jaar verschijnt, zal misschien wel CE4.0 met een soort van PocketPC.NET draaien
[/speculatief]
Ik heb zelf nu een iPaq 3630 en ik zie pas in de volgende generaties PDA's met CE.NET, Intel XScale 400 MHz en geïntegreerde GPRS phone een waardige opvolger
BTW, die HP WDA:
(Klik voor grotere versie
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

En half 2002 komt de Treo 270 met o.a. kleurenscherm.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ze zijn wel cool.
lijkt me sterk, hij is van Telfort (Telfort wordt binnenkort hernoemd tot O2, helaas)Op vrijdag 22 februari 2002 11:06 schreef Liam_xi het volgende:
hij schijnt van siemens te zijn heb ik net uitgevonden,
makes me proud to be a Telfort-costumer
vandaar dat-ie ook op de Telfort-site staaten de telfort site staat ook wat over de O2XDA, en wel bij de volgende link: http://www.telfort.nl/o2xda/
zeker niet nee.. ongelooflijk lompe toetsenborden, maar wel met pieleknopjesOp maandag 25 februari 2002 17:20 schreef Artcore het volgende:
Ik vind die toetsenbordjes op de Treo's nou niet bepaald stijlvol...
Siemens heb hem ontworpen en gemaakt hoor, althans dat had ik ergens uitgevonden.Op maandag 25 februari 2002 17:19 schreef wicher het volgende:
lijkt me sterk, hij is van Telfort (Telfort wordt binnenkort hernoemd tot O2, helaas)
makes me proud to be a Telfort-costumer
vandaar dat-ie ook op de Telfort-site staat
Dat ie op de telfort site staat is bijzaak.
Bovendien is O2 helemaal niet nadelig....... het ruleert man, BT wireless erbij en zo nog wat phonecompany's da's toch nie erg dan??
Ze zijn ook met Grafitti leverbaar geloof ikOp maandag 25 februari 2002 17:24 schreef wicher het volgende:
[..]
zeker niet nee.. ongelooflijk lompe toetsenborden, maar wel met pieleknopjes
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Nu:Op zaterdag 23 februari 2002 13:05 schreef ErectionJackson het volgende:
[..]
Windows CE 4.0 = Windows CE.NET
Ik heb zelf nu een iPaq 3630 en ik zie pas in de volgende generaties PDA's met CE.NET, Intel XScale 400 MHz en geïntegreerde GPRS phone een waardige opvolgerMaar als het goed is liggen die dingen over een half jaar in de winkel
BTW, die HP WDA:
[afbeelding]
(Klik voor grotere versie)
Telfort krijgt alleen een nieuwe naam hoor (O2 dus)Op maandag 25 februari 2002 20:37 schreef Liam_xi het volgende:
Bovendien is O2 helemaal niet nadelig....... het ruleert man, BT wireless erbij en zo nog wat phonecompany's da's toch nie erg dan??
dus er komt niets bij
BT wireless ook niet, want Telfort = O2 = BT (en is wireless)
O2 is het volgende:Op woensdag 27 februari 2002 15:15 schreef wicher het volgende:
Telfort krijgt alleen een nieuwe naam hoor (O2 dus)
dus er komt niets bij
BT wireless ook niet, want Telfort = O2 = BT (en is wireless)
Our mmO2 businesses in:
Ireland | Digifone
Holland | Genie | Telfort
Germany | Viag Interkom
UK | Genie | BT Cellnet | Airwave
Isle of Man | Manx Telecom
Er zit dus meer in dan alleen Telfort en BT... en al deze maatschappijen bij elkaar gaan O2 heten, lekker makkelijk toch?
Vrij duur voor een telefoon
Edit: sorry voor de ouwe koe, ik zag net pas dat dit topic al een paar maand als oud mocht worden beschouwd
Verwijderd
De gelijkende PDA Telefoon van Siemens is SX45

respectievelijk Casio, FU-Sie SX45, XDA......en SyncSys?!

De concurentie bloeit....
Siemens SX45 link
XDA GPRS link
Cassiopea en GPRS/GSM combinatie
Verwijderd
Vaak sluiten die GPRS-jacket-oplossingen andere uitbreidingen, zoals GPS, uit.
Of kent iemand al andere all-in-one oplossing voor een GPRS-GPS-PDA ?
Verwijderd
------Ik weet wel dat er een Japans GPRS toestel met I-mode
en ingebouwde GPS bestaat, ik zal m'n bladen er eens op na slaan, als ik het vind zet ik de info hier!
Verwijderd
Het toeval wil dat dit ook een Finse onderneming is die al lang bestaat!
Het ding wordt gemaakt bij een Taiwanese fabriek die ook de Ipac voor Compaq maakt. Siemens heeft hier niets mee te maken. Siemens gaat ook een soort PDA phone op de markt brengen. Kan best wel zijn dat die ook daar in Taiwan gemaakt wordt.Op maandag 25 februari 2002 20:37 schreef Liam_xi het volgende:
[..]
Siemens heb hem ontworpen en gemaakt hoor, althans dat had ik ergens uitgevonden.
Dat ie op de telfort site staat is bijzaak.
Antenne en masten malloot
Verwijderd
maken goed spul, willekeurig wat merken Abit/Asus/MSI/Aopen/
CyberHome/Cyberdrive/VIA/Winbond/ enz...
Verwijderd
Ik heb nu al zo'n 4 jaar verschillende PDA's gebruikt, waaronder ook met ingebouwde telefoon, maar losse devices is nog steeds het makkelijkst. Als er 1 stuk is heb je altijd nog de andere (een kapotte PDA is erg onhandig!). Je kunt met de 1 bellen en in de ander iets opzoeken...
Enniewee, mijn volgende PDA wordt de OQO (www.oqo.com).
Formaat PDA maar dan: 1ghz Crusoe processor, 256 MB RAM, 10 GB Harddisk en draait gewoon XP! Lekker makkelijk, toetsenbord, muis en monitor aansluiten en het is een gewone PC. HEHE
Niks geen Personal Digital Assistant. Gewoon een FSP (Fucking Small PC)
Just my 0,9 eurocent.
Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon
Kun je software gewoon downloaden via je normaale internet gedoe(met je pc dus?)
Msn zuipt niks van gprs las ik op zon site maar hoe zit het met icq?
Hoeveel mp3tjes kan ik dr op kwijt?
Hoe sluit je hem aan op een pc(welke pport ofzo)(wel handig voor op school , dus gebruiken als hddtje)
Verders lijkt hij me echt strak.
Zit er ook iets van een bescherm kapje bij?
wie heeft hem en kan er wat screenies van maken?
thx
Dat wordt spelen morgen als ik hem binnen heb bij mij op de zaak.
O2 zou nog met een speciale personeelsaanbieding komen waarmee de XDA meer dan de helft goedkoper zou zijn dan voor de 'gewone' consument...
Als ie niet al te duur is, is ie binnenkort van mij.
Goedkoopste met 02 360 abo 2 jaar is het tussen de 350 en 400 euro in.
Nu al vrij goedkoop vind ik.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Als je dat abbo toch nodig hebt ja.Op woensdag 29 mei 2002 21:24 schreef freddyathlon het volgende:
Goedkoopste met 02 360 abo 2 jaar is het tussen de 350 en 400 euro in.
Nu al vrij goedkoop vind ik.
ik wil dus alvast wat leuke games dr voor downloaden maar je moet kiezen tussen mimp3 ssh3 ofzo en nog wat dingen welke moet ik dan hebben als ik die van o2 neem?
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Verwijderd
Maar is echt een super gaaf dingejte bellen en zo gaat ook perfect ingebouwd handsfree, tegen je oor of met een headset.
Werkt allemaal erg lekker...en zit toch behoorlijk wat kracht in dat dingetje we hebben er MAME (MultiMedia Arcade Machine Emulator) op gedraait en wat spelletjes gespeelt werkt allemaal erg lekker. Er leuk ding en je kan er echt van alles mee van agenda tot surfen over het web...is alleen beetje duur om te surfen (1MB = 5euro of zo) maar echt super gaaf ding!
ARMOp vrijdag 31 mei 2002 20:55 schreef AcIDeR het volgende:
yes ik mag hem kopen
ik wil dus alvast wat leuke games dr voor downloaden maar je moet kiezen tussen mimp3 ssh3 ofzo en nog wat dingen welke moet ik dan hebben als ik die van o2 neem?
Verwijderd
Scherm: XDA: 4096color, iPAQ 65Kcolor
Geheugen: XDA: 32MB, iPAQ 64MB
Connectivity: XDA: ingebouwde GPRS foon, iPAQ: bluetooth radio waar je ALLES op aan kan sluiten incl. een Ericsson BT telefoontje.
En ik zou dus nooit mijn PDA en telefoon in 1 apparaat willen hebben.
[de O2 XDA is een slap aftreksel van de ipaq]
zegt genoeg, denk ik.....
maar goed, als dit ding populair wordt, gaan de prijzen van de ipaqs ea ook naar beneden, en dat is altijd goed!
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Verwijderd
De XDA-gebruiker heeft wel degelijk een probleem, en dat is de trotse aanbieder O2 zelf. Het GPRS-netwerk van de Britse provider blijkt namelijk niet in staat de XDA naar behoren te bedienen. Te vaak kan het apparaat geen verbinding maken of lukt het niet de gevraagde website te vinden. Zo heeft de mobiele dienst van KPN toch nog een streepje voor op GPRS-dienst van 02. I-mode werkt tenminste vlotjes.
bron: de volkskrant
de homepage van de XDA van O2. Maar ik vind die compaq 3850 toch mooier
PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
echt een top apparaatje, netje cradle voor op het bureau, 2 stylus penne, van metaal, headsetje, en de benodigde software inclusief een outlook 2002 licentie =] wel grappig..
Nou is er echt ontzettend veel software voor dat ding dus ik ga weer zoeken =]
Verwijderd
Je kan ook naar je contacts, ff je stylus erop vasthouden en in het menuutje kiezen welk nummer je wilt bellen, home, mobile of work.
Je kan ook naar sim manager en daar een nummer uitkiezen.
Werkt wel okee dus.
Er zit een knopje bovenin op de xda wat gelijk toegang geeft tot je contacts, dan kan je met de joypad (cursurdingtje) weet niet precies hoe je dat noemt, via de pijltjes de naam opzoeken en op dat joypadje drukken, belt ie ook..
Verwijderd
voor +/- 250 euro kopen!!:)
Het enige nadeel is echter dat je hem niet zo 1.2.3 in je broekzak drukt.
Ik heb er al mee gespeeld en het is idd een erg cool dingetje!
Maar hij is inderdaad erg kewl!
Weet iemand of er een website is met specifieke info, updates etc voor de XDA?
Verwijderd
GPRS gaat het naar mijn mening echt niet worden als ze van die 8erlijke prijzen rekenen.
Doe mij maar een initiatief als www.hubhop.nl wel onbereikbaar, maar leuk bed8.
Verwijderd
Wat haal je downstream en upstream? Ben aant kijken voor mn werk wat de opties zijn en ben erg benieuwd naar jouw ervaringen.
Hoe stabiel is bijv. de verbinding?
msnen, icqen en irc-en gaat iig snel, webpagina's bekijken gaat ook wel lekker, niet dat ik een beetje cable wanadoo basic zit te surfen iig.
Verwijderd
Ik heb begrepen dat de O2 wel een SD (ofzo) uitbreidingssleuf heeft, maar dat deze alleen voor geheugenkaarten bedoeld is.
Vandaar dat ik nu vrees dat ik niet draadloos kan praten!
Ik heb hem gisteren gekocht...
Het is in alle opzichten een goede GSM en een geweldig stuk speelgoed, alleen de 32mb blijkt al gauw te klein. Maar hey, je kunt er MMC/SD's voor kopen (overal in de handleiding etc. worden deze zo genoemd, maar nergens legt men uit wat het zijn... Volgens mij Multimedia Cards en Secure nogwat cards, zoals die ook in de t.net pricewatch staan)
Anyway, nu mijn ergernis:
GPRS doet het niet. Met geen mogelijkheid. Internetten via de USB cradle gaat prima, maar daarvoor heb ik hem natuurlijk niet gekocht, ik wil draadloos ICQ-en met een krat bier op het terras. Helaas dus.
Hij kan geen verbinding maken: "There is no answer at the number dialed"
Wat heb ik gedaan:
1. Automatische instellingen op xda. Geen effect.
2. Handleiding doorgelezen en handmatig gedaan. Geen effect.
3. CD-Rom erbij gepakt en via CD-Rom de GPRS instellingen ingesteld. En ook daarmee werkte het niet.
4. Vandaag opgebeld naar helpdesk (1200 op xda bellen).
De medewerkster kon mijn nummer niet in de database vinden. Misschien dat dat komt omdat ik het apparaat gisteren pas gekocht heb? Wist ze niet. Heb ik alles goed inge... JA! Man, ik ben er uren mee aan het kutten geweest. Oh, ok. Nee, mijn nummer stond er echt niet in. Kon ik wel bellen? Ja, bellen kon ik perfect. Ik belde immers nu naar de helpdesk? Ik had ook goed bereik enzo. Ja. Nee, ze wist het niet, ze zou me doorverbinden met een of andere geek-afdeling met meer technische kennis, maar die waren nu weg en zijn er pas maandag weer.
Nja afwachten tot maandag dus.
Nu even een vraag aan jullie:
Hoe is het GPRS bereik, en is dit hetzelfde als GSM bereik (m.a.w. als je kan bellen, kan je dan ook GPRS-en?). Ik woon in Leek, dicht bij Groningen, misschien dat dit weer zo'n randstad-only verhaal is?
Misschien dat iemand hier iets post waar ik iets aan heb. Dat zou erg fijn zijn. Ik heb mastahblastah al gecontact op ICQ maar nog geen reactie gehad...
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Als ik in principe een gsm verb heb of iig bereik met mijn gsm doet mijn gprs het ook.
Zou toch weer even bellen naar O2 want je betaald er wel voor..
Ik heb bij Dixons (jaja ik weet het
Lekkere aanbieding
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Nja beter zo dan andersom (dat ik als ik op pad ben geen verbinding kan krijgen) maar belachelijk is het wel.
Bennie gek, ben een koe!
Verwijderd
er blijkt een acces point te staan op een kilometer van mijn huis ofzo!!Op dinsdag 11 juni 2002 15:32 schreef Det0w het volgende:Doe mij maar een initiatief als www.hubhop.nl wel onbereikbaar, maar leuk bed8.
Misschien wil ik 'm ook wel kopen, maar:
Wat voor software werkt erop ????
MP3's afspelen ???
Games ????
En hoe zit het met die geheugenkaartjes, wat voor types zijn dat
MMC = Multimedia Card ???
SD = Secure Digital ???
Klopt dit ??
Veel vragen, maar ik wordt er dan ook erg g31l van
Begin at the beginning, the king said, and stop when you reach the end."
ff proberen mn vader over te halen dat het voor zn werk handig is(is het ook daar niet van maargoed) hij is niet echt zon gadget mens
beetje laat antwoord maar dan nu toch..Op maandag 24 juni 2002 10:16 schreef Toffifee het volgende:
Lijkt me een supercool ding.
Misschien wil ik 'm ook wel kopen, maar:
Wat voor software werkt erop ????
MP3's afspelen ???
Games ????
En hoe zit het met die geheugenkaartjes, wat voor types zijn dat
MMC = Multimedia Card ???
SD = Secure Digital ???
Klopt dit ??
Veel vragen, maar ik wordt er dan ook erg g31l van
Alle software voor ARM processors werkt erop, voor pocket pc 2002 dus.
Games, tsjah alles wat er op een ipaq ook werkt, mp3's kan je ook gewoon beluisteren bijv via mediaplayer die erop staat. En de geheugenkaartjes, er kan Multimedia in en Secure Digital. Ik heb er zelf een SD kaartje van 128 MB in zitten..
Verwijderd
En ik ben ongelooflijk op zoek naar een navigatie systeem. Daarvoor moet ie GPS zijn. Hoe kan ik een gps mouse koppelen???
Verwijderd
Check je mail over een paar minuutjes, de twijfelachtige eer valt je ten deel om rechtstreeks en zonder verdere stappen van het forum gekickt te worden
Dit topic is gesloten.
![]()