okay nu ga ik het nog een keer vragenMSN-SEND-FILE

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 18:10
Ik heb nu al een tijdje zitten kijken naar msn met betrekking tot het versturen van files

het probleem is alleen dat als ik met msn een bestand verstuur de tegen partij (ontvanger) denkt dat die van ip 192.168.100.140 afkomt (is private adress dus de tegen partij gaat die nooit vinden) waardoor ik dus niet kan zenden ! omdat ik achter NAT zit. Daardoor is het ip adress wat msn ziet en het ip adress van de buitenkant gateway niet gelijk!

is dit een fout van msn of van NAT

Thuis gebruik ik winroute het heeft ooit wel eens gewerkt maar dan ook niet altijd maar nu werkt het nooit .

Kheb ook nog een verbinding met een alcatel tweak en ook die snapt het niet omdat msn adverteerd met het locale adres in plaats van het externe adres is er iemand die hier een oplossing voor heeft.

Ik heb nu al meerdere searchs gedaan. ook heb ik de poorten van msn in m`n nat tabel gezet maar nog steeds niet werken.

Netmeeting werkt weer wel met een Nat regel..

DUS VOLGENS MIJ IS MSN GEWOON BRAK EN SNAPTIE NIKS VAN NAT

of heb ik het nu mis :?

Is er iemand die kan helpen :'(

De ene gateway is dus

win2000AdvancedServer met winroute pro build 30

de andere alcatel speedtouch tweak

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

MSN met NAT werkt maar 1 kant op, ik ben het precieze verhaal ff kwijt maar je kunt bestanden versturen maar niet ontvangen of andersom. Hier zijn btw. al enkele topics over... Ligt aan het gebruik van een bepaald protocol door MSN geloof ik, en je doet er helemaal niets aan...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• raymonvdm
ontvangen WEL zenden NIET is het !!

• raymonvdm
IS ER IEMAND DIE EEN KEER AAN BILL WIL VRAGEN OFDAT IE HET EEN KEER GOED KAN DOEN ???

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:51

Eboman

Ondertitel

Je moet even in de andere topics kijken maar volgens mij kun je dit alleen oplossen door een socks-proxy te installeren. Check dit topic : [topic=159019]

en hou eens op met SCHREEUWEN :( het is vrijdag man.

Signature