Toon posts:

Dual monitor (heet toch zo) op Win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag even het verschil willen weten tussen klonen en stretchen van het scherm. Ik haal van alles door elkaar omdat ik al in de search ben gaan kijken... Echt het duizelt me een beetje... :?

Wat wil ik nu? Ik wil als ik een site bouw meer ruimte hebben.. Dus Dreamweaver of Photoshop open op mijn 17" buis en dan de tools en andere dingetjes (palet, history en die andere schermpjes) op een 15" buis.
Hoe heet dit nou wat ik wil en hoe maakt ik het?

Ik denk het volgende: twee beeldkaartjes in mijn machine en dan aansluiten en dan slepen van het ene naar het andere scherm ofzo?
Ik heb nog wel een paar kaartjes liggen (uit oude machines, Virge of DX ofzo s3 denk ik, weet niet zeker zit op mijn werk)

Platform win2k pro en ati turbo rage 2x kaart ofzo met Philips 107s monitor

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-07 16:22
Gewoon proberen, tweede kaartje erin, hopen dat ie herkend wordt, en een beetje gaan klooien in 'display properties'.

Maar wat jij wil is 'stretch', klonen wil zeggen dat ie op beide schermen hetzelfde beeld laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik met stretch als het ware gewoon mijn open vensters slepen en daar waar ik wil neer kwakken of werkt het ook weer vanuit display props?

Ik kan niet wachten om ermee te klooien. :P Is het al vijf uur?

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Het is niet zo moeilijk als het lijkt. Gewoon je videokaartje inbouwen, in de bios even de PCI kaart als first aangeven ( Win2K/XP moeten booten vanaf PCI bij meerdere videokaarten ),drivers installeren, videokaart enablen bij je display properties, en het werkt!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:26
Op vrijdag 22 februari 2002 10:28 schreef DragonDryver het volgende:
Kan ik met stretch als het ware gewoon mijn open vensters slepen en daar waar ik wil neer kwakken of werkt het ook weer vanuit display props?

Ik kan niet wachten om ermee te klooien. :P Is het al vijf uur?
Yup, die kun je gewoon van de ene naar de andere monitor slepen :) Het is gewoon één grote desktop. Niks niet moeilijk gedoe.
Op vrijdag 22 februari 2002 10:34 schreef Lars het volgende:
... Gewoon je videokaartje inbouwen, in de bios even de PCI kaart als first aangeven ( Win2K/XP moeten booten vanaf PCI bij meerdere videokaarten )...
Niet per definitie: ik boot hier onder W2K gewoon met m'n AGP kaart, de PCI wordt pas daarna geactiveerd.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Yup, die kun je gewoon van de ene naar de andere monitor slepen :) Het is gewoon één grote desktop. Niks niet moeilijk gedoe.
[..]
Maar toch ff voor duidelijkheid, ik heb dan een heel groot desktop dat automatisch door Windows wordt gestretched?
Als ik dit goed begrijp:
Wauw, dat is echt cool... nu kan ik echt niet wachten om naar huis te racen :P
Is het nu echt nog niet vijf uur??

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:26
Op vrijdag 22 februari 2002 10:58 schreef DragonDryver het volgende:

[..]

Maar toch ff voor duidelijkheid, ik heb dan een heel groot desktop dat automatisch door Windows wordt gestretched?
Als ik dit goed begrijp:
Wauw, dat is echt cool... nu kan ik echt niet wachten om naar huis te racen :P
Is het nu echt nog niet vijf uur??
Ja, wordt gewoon gestretched naar één grote desktop.
Zet je PCI kaart er in (pas in je BIOS eventueel de bootvolgorde AGP PCI aan), windows ziet nieuwe hardware en je gaat de driver installeren, reboot et voila:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/dualsetup.gif

Vink "uitbreiden naar deze monitor aan" (als 'ie al niet automatisch aangevinkt is) en stel de kleurdiepte hetzelfde in als op je primaire monitor (anders kunnen apps over hun nek gaan) en je kan met je muis display 2 verschuiven ten opzichte van display 1. Stel ook de resolutie in (onafhankelijk van scherm 1, ik gebruik 1600*1200 en 1152*864 zodat de letters e.d. even groot zijn) en je bent klaar :)

Hier heb ik een printscreen (113kB) van hoe het er in de praktijk uit ziet; gewoon slepen van de ene naar de ander, werkt heerlijk :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is inmiddels 7 uur en ik heb net 2 uur met kabels en kaartjes lopen pielen... Ik krijg het niet voor elkaar.

Wat het ik allemaal gedaan:
- alle vrije slots en zelfs een al bezet PCI slot gebruikt en de 2de kaart daarop geinstalleerd te krijgen
- schermresoluties van de beide kaarten op het laagst en dus ook dezelfde waarde
- bios op meerdere manieren ingesteld.

En wat krijg ik dan wel aan de gang?
- als ik bios heb staan op agp/pci dan doet de tweede kaart het niet en krijg ik in device manager te zien: "This device cannot start (code 10)"
- als het bios zet op pci/agp dan doet de tweede/laatste kaart het wel maar dan tot het opstartscherm (met het balkje) en de oude kaart (op agp) het heel erg slecht... ik zie namelijk alleen maar strepen en kan niets lezen.

Ik snap er er niks van, kan iemand hier nog iets over zeggen?

• Lars
  • Laatst online: 16-11-2021
Kijk even in HCL van Microsoft of jouw ( combinatie van ) videokaarten wel werken ( werkt ) onder W2K

http://www.microsoft.com/hcl/default.asp

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:31

LopeZ

Too much is never enough

Op vrijdag 22 februari 2002 19:05 schreef DragonDryver het volgende:
Nou het is inmiddels 7 uur en ik heb net 2 uur met kabels en kaartjes lopen pielen... Ik krijg het niet voor elkaar.

Wat het ik allemaal gedaan:
- alle vrije slots en zelfs een al bezet PCI slot gebruikt en de 2de kaart daarop geinstalleerd te krijgen
- schermresoluties van de beide kaarten op het laagst en dus ook dezelfde waarde
- bios op meerdere manieren ingesteld.

En wat krijg ik dan wel aan de gang?
- als ik bios heb staan op agp/pci dan doet de tweede kaart het niet en krijg ik in device manager te zien: "This device cannot start (code 10)"
- als het bios zet op pci/agp dan doet de tweede/laatste kaart het wel maar dan tot het opstartscherm (met het balkje) en de oude kaart (op agp) het heel erg slecht... ik zie namelijk alleen maar strepen en kan niets lezen.

Ik snap er er niks van, kan iemand hier nog iets over zeggen?
Welke pci videokaart heb je nu?
"This device cannot start (code 10)"
Dit doet mij denken aan dat of de goede drivers niet geinstalleerd zijn (die niet met dual monitor kunnen omgaan) of dat je pci videokaart niet door win2k wordt ondersteunt als 2de videokaart (drivers enzo installe gaat best tot je restart en windows moet de 2de pci videokaart "laden")
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat je toch echt bijna altijd je bios op agp/pci moet zetten als je dual monitor wilt. De kaarten die ik werkend heb gekregen zijn de matrox milenniumII en ati rage II+dvd, bij de ati moest ik dus de laatste drivers hebben anders ging het niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
okay de specs

ATI Rage Pro turbo AGP 2X
en
S3 Trio64V2

en ik heb net de nieuwste driver van ATI erop gezet en ga nu het BIOS aanpassen... kijken of het lukt

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 10:22 schreef phaedrus het volgende:
Gewoon proberen, tweede kaartje erin, hopen dat ie herkend wordt, en een beetje gaan klooien in 'display properties'.

Maar wat jij wil is 'stretch', klonen wil zeggen dat ie op beide schermen hetzelfde beeld laat zien.
Het is al 5 uur geweest!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 19:51 schreef Thund3rKn0L het volgende:

[..]

Het is al 5 uur geweest!
Dat klopt en ik houd het dan ook wel heel erg behoorlijk voor gezien. Ik denk dat het niet mogelijkis met mijn specs de boel aan de gang te krijgen... wellicht een dual-head kaart en/of een 21 inch monitor kopen.

Als er toch nog iemand zit op te letten, ik hoor het graag

Verwijderd

Nog even een voorbeeld van mijn situatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014417146

En een praktisch voorbeeld (50% verkleint):

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014416973

>:)

Verwijderd

Topicstarter
Goed nog maar een keer aan de gang gegaan en alle bovenstaande tips uitgevoerd... Niets heeft kunnen baten, en ik een illusie armer (het zal me wel noooit gaan lukken :'(

Ik heb hier een plaatje hoe het eruit ziet als ze allebei íets 'doen':
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hobbsy/images/pic-mon.jpg
Dit is het resultaat als ik de sequence heb veranderd van agp/pci naar pci/agp... de linker mon is de pci(en blijft op dit scherm hangen) en en de rechter is de agp en is dus niet te lezen.

Verder nog een plaatje van mijn display props bij de normale opstelling met maar een agp kaart en een monitor
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hobbsy/images/inst-norm.jpg
en dit ziet er volgens mij niet helemaal normaal uit, maar weet het niet zeker

Ik weet het echt niet meer en zie het niet zitten om Win2k opnieuw te installeren alleen maar omdat ik een beetje wil klooien met twee monitors... of toch maar wel dan? Wie weet het?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 19:11 schreef Lars het volgende:
Kijk even in HCL van Microsoft of jouw ( combinatie van ) videokaarten wel werken ( werkt ) onder W2K

http://www.microsoft.com/hcl/default.asp
Dat heb ik gedaan en bij beide staat geen dingetje, en ik begrijp niet helemaal wat dat betekend, waarschijnlijk niet iets heel erg goeds? Maar ze werken wel allebei afzonderlijk van elkaar. Ik heb zelfs de AGP kaart eruit gehaald en alleen de pci kaart het laten doen, en die werkte gewoon.

Verwijderd

2000 doet idd een beetje moeilijk met meerdere monitoren, dus je zou misschien beter op XP kunnen overstappen.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 17:37 schreef DragonDryver het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan en bij beide staat geen dingetje, en ik begrijp niet helemaal wat dat betekend, waarschijnlijk niet iets heel erg goeds? Maar ze werken wel allebei afzonderlijk van elkaar. Ik heb zelfs de AGP kaart eruit gehaald en alleen de pci kaart het laten doen, en die werkte gewoon.
Op mijn werk heb ik het ook lopen, met vrijwel dezelfde kaartjes. heel eenvoudig, eerst het systeem laten werken op de hoofd kaart. Vervolgens de tweede kaart er in, en in de bios aanzetten => boot from pci
Dit laatste is belangrijk. als dat niet goed staat, gaat het niet werken.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 17:42 schreef Boenie het volgende:

[..]

Op mijn werk heb ik het ook lopen, met vrijwel dezelfde kaartjes. heel eenvoudig, eerst het systeem laten werken op de hoofd kaart. Vervolgens de tweede kaart er in, en in de bios aanzetten => boot from pci
Ik heb mijn AGP als primary staan in de bios, maar dat hangt waarschijnlijk van de kaarten af.
Overigens: met de 23.11 detonators kreeg ik alleen maar vastlopers, 21.83 doet het wel goed, dus wees gewaarschuwd!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 19:45
Op zaterdag 23 februari 2002 17:25 schreef DragonDryver het volgende:
Goed nog maar een keer aan de gang gegaan en alle bovenstaande tips uitgevoerd... Niets heeft kunnen baten, en ik een illusie armer (het zal me wel noooit gaan lukken :'(

Ik heb hier een plaatje hoe het eruit ziet als ze allebei íets 'doen':
[afbeelding]
Dit is het resultaat als ik de sequence heb veranderd van agp/pci naar pci/agp... de linker mon is de pci(en blijft op dit scherm hangen) en en de rechter is de agp en is dus niet te lezen.

Verder nog een plaatje van mijn display props bij de normale opstelling met maar een agp kaart en een monitor
[afbeelding]
en dit ziet er volgens mij niet helemaal normaal uit, maar weet het niet zeker

Ik weet het echt niet meer en zie het niet zitten om Win2k opnieuw te installeren alleen maar omdat ik een beetje wil klooien met twee monitors... of toch maar wel dan? Wie weet het?
heej jij was vanmiddag bij mij in de winkel dixons :P met die vraag. ik zei dat ik nog zou posten over dat progje
hier kan je die halen http://www.realtimesoft.com/ heet idd ultramon. denk alleen niet dat t wat zal helpen gezien t probleem.
Je display settings zouden idd net zoals de anderen eruit moeten zien.
want ik had ooit ook win2k en een tnt2 met daarnaast een voodoo2 hangen (die gewoon 2d aankan in w2k) en daarmee kon ik ook dualdisplay draaien dus denk dat t of softwarematig is en anders is t een probleem met de combo videokaarten.
als je wil, ben ik zelfs bereid me geforce2 en voodoo2 ff aan je te lenen om te kijken of dat wil werken mocht je er echt niet uitkomen, kan je tenminste checken of t w2k is die overhoop ligt of hardwarematig is

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 17:42 schreef Boenie het volgende:

[..]

Ik heb dus wat hier boven staat gedaan en naa heel veel piep-piep ging het verder bij de plaatjes die ik hierboven heb geplant... een scherm opstartscherm en een met heel veel strepen..
Weer terug naar oude sequence en zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hobbsy/images/display.jpg
Het werkt weer niet en ik snap die code:10 niet

/me vraagt zich af wat het smiletje is voor ergens een punt hoofd van krijgen

Verwijderd

Topicstarter
yep Turismo, dat ben ik inderdaad en ik ga je zeker ff mailen om te kijken of we iets kunnen afspreken met die kaarten, van jou..

• Turismo
Op zaterdag 23 februari 2002 18:47 schreef DragonDryver het volgende:
yep Turismo, dat ben ik inderdaad en ik ga je zeker ff mailen om te kijken of we iets kunnen afspreken met die kaarten, van jou..
okay is goed

• Oeth
  • Niet online

Oeth

knapste van de klas

Die combinatie ATI + S3 wil volgens mij niet werken onder Windows 2000 omdat de PCI-kaart de primaire monitorkaart moet zijn en volgens de ATI FAQ Dual monitor support alleen mogelijk is met de ATI als primaire monitorkaart.

• Turismo
Op zaterdag 23 februari 2002 18:58 schreef Oeth het volgende:
Die combinatie ATI + S3 wil volgens mij niet werken onder Windows 2000 omdat de PCI-kaart de primaire monitorkaart moet zijn en volgens de ATI FAQ Dual monitor support alleen mogelijk is met de ATI als primaire monitorkaart.
aii ik denk idd dat dit t probleem dus is

Verwijderd

nou ik draai hier nu me 2 pci kaartje omdat hij met de onboard niet wil werken.

ik heb dus onboard een matrox g200 en een matrox millenium als 2e kaart en ook als 3e. nu wil ik dus met 3 monitoren werken. ik weet dat het mogelijk ik met win2000.

maar de g200 en millenium gaan niet samen zegt windows of is dat ook bios instelling?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 18:58 schreef Oeth het volgende:
Sjeess, knap stukje werk Oeth, zover was ik nog geen eens gegaan.. Nou ja, weer een probleempje opgelost! Super, dat wordt dus een nieuwe kaart kopen => je voelt hem al komen.: welke gaat het worden ;)

Verwijderd

Ik had het eerst ook geprobeerd met een S3Trio, maar dat lukte ook niet.
Nu heb ik er 2 GeForce 2 kaarten inzitten, en dat gaat perfect.
Je kan beter op zoek gaan naar een kaartje, denk ik.

• armor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 07:11

armor

Too much to Do, Too......

is het niet beter gewoon en dual display kaartje aan te schaffen .... ?

ik draai op htwerk ... ( als web/multi media designer een ( matrox g 450 ) dual display

(ong : 400 gld )

thuis :

elsa synergy II ...

dual display output ... (3d appz + open gl gamez )

(ong 1100 gld )

op komst een gainward ti 4600 pro ...
dual display ....

(weer ong 1100 gld)

rock in gamez en in 3ds max

deze reply is niet om op te scheppen ....

maar om aan t geven als je dual display wilt

koop dan gewoon een dual display kaart ...

je kunt wel allerlei toeren uithalen mat pci en agp
kaartjes maar het werkt allemaal soepeler en beter met
kaartjes die vanaf het begin er voor gemaakt zijn ...

all work and no play makes Jack a dull boy.

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic kan dicht.
Mocht er een Mod langs schuiven dan wil ik graag vertellen dat deze topic dicht kan...

Ik heb een nieuwe Dual Head Matrox kaart besteld, dus weer een probleem opgelost.
Pagina: 1