NT4 Server + XP Prof client logon-problemen

Pagina: 1
Acties:

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Topicstarter
Wie kan het volgende verklaren:
Een collega van mij belt vanaf thuis in naar de zaak via ADSL + VPN. Dat gaat allemaal prima, inbellen gaat goed, mail ophalen kan prima met Outlook/Exchange, maar het probleem is het volgende. Haar useraccount is goed geconfigureerd, maar als ze het netwerk wil browsen, kan ze wel op de Primary Domain Controller browsen, maar niet op de BDC. En juist op die BDC staan alle relevante gegevens in diverse subfolders, die eigenlijk gemapped zouden moeten zijn. Ze kan dus wel de PDC openen, en evt. drivemappings maken, maar niet die BDC.
De server is een Windows NT4 Server, client is Windows XP Professional. Er is een useraccount voor haar aangemaakt op de PDC die rechten genoeg heeft, en die repliceert gewoon met de BDC.
Het lijkt mij een rechtenprobleem, maar ik zou alleen niet weten waar ik wat in moet stellen.
Wie helpt me?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kan de BDC wel gepingd worden ?
Staat de WINS niet helemaal lekker ?
Krijgt de client de benodigde en juiste info vie DHCP oid.
Krijg je een foutmelding ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

En anders laat haar eens de directory direct mappen. Dus op deze manier:

net use g: \\ipadres-vande-bdc\sharedfolder /user:domein\gebruikersnaam wachtwoord

Even zelf de relevante informatie invullen.

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid: Ze heeft op kantoor een workstation staan (exact hetzelfde ingericht als haar laptop) die met hetzelfde userid werkt, en daar zijn geen problemen mee. Ze kan applicaties openen op de BDC, schijfmappings maken, you name it. Maar zodra ze via thuis werkt met de laptop (met hetzelfde profiel), gaat het dus fout. De BDC is dan niet te benaderen, haar Outlook (dus de Exchangeserver) wel. Schijfmappings maken op de BDC lukt dus echt niet, ze kan niet eens in Network neighborhood op de BDC scrollen om mappings te maken. Ik ben over 2 uur op kantoor, dan kan ik zien of een directe schijfmapping een oplossing is. Voor nu, alvast bedankt voor de hulp, en als iemand nog ideeen heeft, hoor ik ze graag! TIA!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Staat haar Laptop wel aangemeld in het domein ? (Is admin account voor nodig)

webOS all the way!