Toon posts:

Stageplek (basisschool) heeft een gigabit netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stageplek in zoetermeer heeft men sindskort een gigabit aansluitingen. Men was daar bezig om een paar walloutlets aan te leggen. Toen die klaren was ik nieuwsgierig en ging ik er even naar kijken, en tot mijn verbazing wist ik niet wat voor aansluiting daar zit. Ik wezen vragen aan de directeur en hij vertelde mij dat het een gigabit aansluiting was. (wow) En dat voor een basisschool!!!
Hij vertelde mij erbij dat het 1,72 gb/s zou gaan. De reden dat zoiets is aangelegd is dat hij voorbereid wil zijn op de toekomst.

Volgens mij is dit de enige basisschool die zo'n gigabit aansluiting heeft.
Gigabit netwerken wordt toch meer door grote bedrijven etc.. gebruikt???

Verwijderd

Topicstarter
Oeps verkeerde topic moet naar Network Troubleshooting.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1 gbit aansluiting die gaat met 1.72 gbyte per seconde :?
waren het er niet meerdere?

Verwijderd

moved IT >> NT

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 10:21 schreef jadjong het volgende:
1 gbit aansluiting die gaat met 1.72 gbyte per seconde :?
waren het er niet meerdere?
Nee overal verspreid over de school. Een stuk of 15.

Ik zal ze nu even tellen. (plattegrond gemaakt van de school)

Verwijderd

Volgens mij is heel Surfnet (zit Kennisnet daar ook op aangesloten?) onlangs overgezet naar Gigabitsnelheden. Hiermee hebben dus ook universiteiten een dergelijke aansluiting, alleen betekent dit niet dat alle werkplekken op die universiteiten kunnen downloaden met 1 Gigabit per seconde.
offtopic:
Lijkt me overigens een beetje overkill, gigabit voor een basisschool. Voor dat geld kunnen ze beter fatsoenlijke computers kopen lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 10:35 schreef msoete het volgende:

[..]

Nee overal verspreid over de school. Een stuk of 15.

Ik zal ze nu even tellen. (plattegrond gemaakt van de school)
Ik heb er 25 geteld. Maar er zijn er nog meer, een aantal lokalen (3) heb ik nog niet meegeteld.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 10:37 schreef Shivo het volgende:
Volgens mij is heel Surfnet (zit Kennisnet daar ook op aangesloten?) onlangs overgezet naar Gigabitsnelheden. Hiermee hebben dus ook universiteiten een dergelijke aansluiting, alleen betekent dit niet dat alle werkplekken op die universiteiten kunnen downloaden met 1 Gigabit per seconde.
offtopic:
Lijkt me overigens een beetje overkill, gigabit voor een basisschool. Voor dat geld kunnen ze beter fatsoenlijke computers kopen lijkt me.
Nou fatsoenlijke computers hebben ze al. Amd 700 mhz computers :) met als uitzondering 1 computer die wat trager Pentium 166 Mhz

Verwijderd

shit man wij hadden op de middelbare school niet eens degelijke computers en netwerk/verbinding
alleen in de mediatheek iets van 8 computers waarvan 6 het er deden :(

in de lokalen alleen oude tulips die er voor de sier stonden >:)

kvind dit egt absurd, kzag laatst ook een basisschool (volgens mij ook in zoetermeer) waar ze allemaal laptops hadden, en in elke class zon wan zodat ze met die laptops lekker draadloos konder werken enzo, egt vet

en me vader is ook directeur op een basisschool en daar krijgen ze ook van die vette laptops, en dan niet zon simpele maar egt zon vet dure met een 18 inch scherm ofzo, die kindjes kunnen dat ding amper vasthouden hehe

maar das toch absurd, die kinderen spelen alleen freddy fish enzo en het is echt achterlijk verdeeld want op de basisschool waar mijn moeder werkt hebben ze niet eens normale lokalen of geld voor normale boeken, laat staan computers of software

ze moeten gewoon eerst zorgen dat basisscholen degelijke gebouwen en boeken hebben en eerst zorgen dat middelbare scholen of opleidingen betere spullen hebben

ik zit op school op grafisch lyceum in rotterdam, daar hebben ze wel een redelijk goed netwerk en internet maar dat internet lijkt steeds slechter, egt niet normaal
en hoewel t nu al tijd niet meer is geweest waren er eerst onwijs veel problemen met het netwerk, lekker irritant natuurlijk als je opeens die cd-hoes waar je net 2 uur mee bezig was kwijtbent of je hele map opeens geleegd wordt terwijl je nog sommige dingen moest afmaken/inhalen

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 01:17

freshy98

Atari

Vroeger(!) toen ik nog op de basisschool zat hadden we 1 386 of 486 PC in de leraren kamer. Was altijd vechten wie erop mocht. Ik spreek dan wel over eind '80 begin '90. Ben 1992 van de basisschool gekomen btw.

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Volgens mij ben je in de maling genomen hoor.

Ik weet (natuurlijk) niet wat voor basisschool dat is, maar ik ken geen enkele basisschool met z'n grote malloot aan het hoofd als die "toekomst" gerichte knaap daaro.

Eigenlijk (vind ik) mag een mens geen mening baseren op slechts 1 enkel kenmerk, maar dit is echt onzin
:(. Die mensen weten niet eens waar ze over praten, en als dit "echt" waar is vind ik het een schande! Verspilling van (les)geld, welke veel een veel beter tegebruiken is/was, bijv minder kinderen 1 klas teproppen etc, of mischien het salaris van basis school directeuren wat omhoog zodat er mensen aangetrokken worden welke wel verstand hebben!

Ag mischien heb ik het wel mis en is het een elite private school voor diplomaat kinderen ofzo. ;)

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 12:36
Neej..
Maar er zijn in Zoetermeer een paar "voorhoedescholen"
En die krijgen weet ik hoeveel computers en zooi er omheen.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Het is alleen zo jammer dat er een paar voorhoede scholen zijn (subsidie van VSBfonds) en de rest van de scholen met akelig oude computers zit te werken... ik vind het een beetje unfair.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 14:04 schreef HermeS het volgende:
Volgens mij ben je in de maling genomen hoor.

Ik weet (natuurlijk) niet wat voor basisschool dat is, maar ik ken geen enkele basisschool met z'n grote malloot aan het hoofd als die "toekomst" gerichte knaap daaro.

Eigenlijk (vind ik) mag een mens geen mening baseren op slechts 1 enkel kenmerk, maar dit is echt onzin
:(. Die mensen weten niet eens waar ze over praten, en als dit "echt" waar is vind ik het een schande! Verspilling van (les)geld, welke veel een veel beter tegebruiken is/was, bijv minder kinderen 1 klas teproppen etc, of mischien het salaris van basis school directeuren wat omhoog zodat er mensen aangetrokken worden welke wel verstand hebben!

Ag mischien heb ik het wel mis en is het een elite private school voor diplomaat kinderen ofzo. ;)
Het is een montessorischool.
En die directeur is absoluut geen malloot. Het is een hele aardige vent. Hij heeft niet echt veel verstand van computers maar hij probeert er wel iets van te begrijpen.
De reden dat men veel mooie spullen daar hebben komt omdat ze goeie contacten.

Een voorbeeldje: Men ruilde een oude monitor in bij de Dixons en kreeg daarvoor in de plaats een LCD monitor "15 ze hoefden alleen maar 1 gulden te betalen.
Ik: zo dat wil ik ook wel, sorry maar we (de school) heeft een regeling getroffen met Dixons dat dit zo kan.
Ze hebben dat bij 3 oudere monitoren gedaan.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:02

cue

Als ik eerlijk ben denk ik dat die man gewoon niet het idee heeft wat het betekend, en er dus gewoon iets van ADSL heeft liggen, maar het GIGA snel vind. :o

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Op vrijdag 22 februari 2002 17:49 schreef msoete het volgende:

[..]

Het is een montessorischool.
En die directeur is absoluut geen malloot. Het is een hele aardige vent. Hij heeft niet echt veel verstand van computers maar hij probeert er wel iets van te begrijpen.
De reden dat men veel mooie spullen daar hebben komt omdat ze goeie contacten.

Een voorbeeldje: Men ruilde een oude monitor in bij de Dixons en kreeg daarvoor in de plaats een LCD monitor "15 ze hoefden alleen maar 1 gulden te betalen.
Ik: zo dat wil ik ook wel, sorry maar we (de school) heeft een regeling getroffen met Dixons dat dit zo kan.
Ze hebben dat bij 3 oudere monitoren gedaan.
excuses, ik reageerde iets tesnel had tot 10 moeten tellen ;) .
Ik heb afgelopen jaren zelf met diverse basisschool directueren gesproken, en dat waren stuk voor stuk aardige mannen (wat oudere, en geen vrouwen :? ), Maar dat waren (zoals ze op mij overkwamen) aardige (boven het gemiddelde zegmaar) mensen welke vrij social ingestelt waren, maar toch ook een beetje ontwetend.

Maar ik heb een verschrikkelijke hekel aan geldverspilling, en al hellemaal op plaatsen waar het veel beter gebruikt kan worden.

En om een gigabit netwerk voor een paar honderd leerlingen aantelaten leggen is in mijn ogen gewoon not-done. Dus doe je burgerplicht en stop hem, en vertel dat het ook voor een fractie van de prijs kan!

Maar ik ken de netwerk layout en belasting van het netwerk daar niet, maar ik neem aan dat de leerlingen niet constant achter de laptop/pc's dingen van de fileserver/emailattachment aan het downloaden zijn, of streaming media oid. En klaar zijn voor de toekomst is een dooddoener, want 100Mbit netwerk kan nog zeker jaren mee, gerust 5 jaar, en tegen die tijd kun je waarschijnlijk tegen een normale prijs gigibit netwerk implanteren.

• Quenda
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Quenda

(overleden)
Op vrijdag 22 februari 2002 17:52 schreef Cue het volgende:
Als ik eerlijk ben denk ik dat die man gewoon niet het idee heeft wat het betekend, en er dus gewoon iets van ADSL heeft liggen, maar het GIGA snel vind. :o
ADSL? Kennisnet?!?!?!?!

Tjonge.. Van de 27 scholen die mijn vriendje de afgelopen weken heeft voorzien van netwerk, waren er slechts 3 met een verbinding hoger dan 128k, en 1 hoger dan 256k (512k); waarbij op de snelste verbinding het niet mogelijk was om met meer dan 2 personen tergelijk te internetten omdat dan de pijp vol zat...
Overigens hebben ze daar gewoon 2 tot 4 NT1 kastjes hangen in een grote router-kast ipv. een net ADSL lijntje..
Pagina: 1