bios vraag (ja, ik heb de search gebruikt!)

Pagina: 1
Acties:

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Ik heb in de search de tekst "compaq bios" ingetoetst en kreeg een ongelofelijke lange lijst topics. De teneur van al deze topics... UTFS! Maar daar ben ik nog niet mee geholpen... :(

Ik heb nl een Compaq Prolinea 575 en ik wist bij god niet hoe ik in de bios moest komen. Nu heb ik dankzij de search geleerd dat je F10 moet drukken tijdens het booten, maar dat werkt niet. Volgens diezelfde search moet je nl. een bios-partitie op je hd hebben om het bios te komen |:(
Dit vind ik erg vaag, maar goed Compaq is vaag :)

Feit is dat ik Freesco draai vanaf flop en helemaal geen HD in die pc heb en ook niet wil. Is het dan helemaal niet mogelijk om in het bios te komen??

Op de compaq site is weinig tot geen info te vinden, alleen wat bios-updates.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij Compaq kun je de diskettes downloaden die je nodig hebt om een dergelijke partitie aan te maken, deze diskettes kun je ook gebruiken om settings te wijzigen of te bekijken.

Je hebt de volgende files nodig:
F10 setup ....
Personal computer Diagnostics

Te vinden op: http://www.compaq.com/support/files/prolinea/us/locate/24_17.html

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Die prolinea is al een behoorlijk oude bak.. Als ik me goed kan herinneren kun je bij die machine alleen in de bios komen via diskettes..

Op de compaq site moet je ergens wat system-tools kunnen vinden (setup diskettes ofzo). Daarmee kun je in de bios komen, en de hdd uitzetten en verwijderen enzo!

• Sailorman
Op vrijdag 22 februari 2002 09:39 schreef Sailorman het volgende:
Feit is dat ik Freesco draai vanaf flop en helemaal geen HD in die pc heb en ook niet wil.

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Zoals je zelf al aangeeft, staat de bios op de HD als je geen HD hebt heb je geen BIOS...

Kijk anders ff op compaq.com of nl

support

Ja ja ja Nee !!

• Sailorman
Aha, ik begin nu te begrijpen waarom de systeemtijd van deze pc altijd op 00.00 staat bij een herstart. Er zit helemaal geen bios op?! (hij werkt wel gewoon perfect onder freesco)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 februari 2002 10:03 schreef Sailorman het volgende:
Aha, ik begin nu te begrijpen waarom de systeemtijd van deze pc altijd op 00.00 staat bij een herstart. Er zit helemaal geen bios op?! (hij werkt wel gewoon perfect onder freesco)
:? :? Jij snapt iets niet.....

Een PC heeft altijd een BIOS anders werkt ie niet. Alleen Heeft Compaq het stukje software om de bios te benaderen niet meegebakken in de BIOS maar als extra partitie op de harde schijf of op een diskette staan. Oude Tulips hadden dit ook. Als ie altijd op 00.00 terecht komt na een herstart is de batrterij gewoon leeg of defect..
Pagina: 1