Toon posts:

netwerk probleem: internet deling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Er bestaat een netwerk probleem tot voor kort konden alle mensen op het netwerk van mijn werkgever internetten en e-mailen. Nu niet meer.

Het netwerk bestaat uit een zevental windows98 stations en een windows2000 server. De server weet alle programmatuur/bestanden nog wel te leveren dus de hardware lijkt in orde. Een van de 98 stations heeft 2 netwerkkaarten, een extra voor de kabelmodem. Deze computer is nu het enige station wat op internet kan. Hij lijkt de verbinding effectief gezien dus niet te delen.

Ik heb al in netwerk gekeken en daar staan wel wat protocollen etc waar ik die Net Beui het interessantst van vindt, maar niets dat indiceert dat hij internet niet deelt. Wat geïnstalleerd is:

Client voor ms netwerken
com etherlink 3 pnp modus...
com etherlink xl combo...
externe toegangsadapter (hardware icoontje)
Net Beui com etherlink3
tcp/ip com etherlink 3 ....
tcp/ip com etherlink xl ...

De wat-is-veranderd benadering kan ik niet toepassen. Ik weet niet wanneer en hoe het gebeurd is. Wel weet ik dat degene die achter die computer werkt niets van doen heeft gehad met elementen uit het configuratiescherm.

Met vriendelijke groet en in afwachting van het volgende product van uw genialiteit,

Lendert Baljeu,

Verwijderd

je zal toch echt meer info moeten geven.. pingen, instellingen e.d.

Verwijderd

Topicstarter
En waar zou ik die dan kunnen vinden?

Verwijderd

Kan je de computers wel zien in het netwerk,en kan je ze anders pingen ,kan je je het tweede (interne) kaartje van de internet pc pingen ,met wat deel je eigenlijk internet

Verwijderd

"Er bestaat een netwerk probleem tot voor kort konden alle mensen op het netwerk van mijn werkgever internetten en e-mailen. Nu niet meer." Heb je wat aanpassingen gedaan in je netwerk zo JA ff je backup (als die wordt gemaakt) terug gooien en kijken of ie het dan wel weer doet zo NEE meer info graag

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, en hoe gaat dat pingen in zijn werk?.... Ik heb het wel eens gezien in dos, maar dat was websites, voor duistere redenen en al heel wat jaartje terug.

Met wat deel je het netwerk.... kan iemand die vraag multiple-choice maken?

Als de server (niet de computer waar het internet op aangesloten is) werkt dan moeten al die kaartjes toch in princiepe werken?

Verwijderd

start op de pc die aan het internet zit het
configuratie scherm (control panel) eens op.
Zit onder : START -> Instellingen (Settings)
Als dat loopt start je : Software
Noteer even wat er allemaal geinstalleerd staat en
geeft dat hier op.
Dan kunnen we achterhalen waarmee internet gedeeld is.
(zou moeten worden)
Gezien je opgave lijkt me niet dat ICS van microsoft
is geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben nu op mijn werk...

Behalve de standaard dingen van win98, office etc heb ik hier:

winrar ... (niets met netwerken te maken zo ver ik weet)
LifeUpdate... (kan van alles zijn)
SyGate... (ken ik niet, klinkt wel aardig)
BlackICE..... (ken ik niet)

Als er eventueel iets te installeren valt waardoor ik het wel kan delen...?

Verwijderd

je deelt je internet dus met sygate......dan zou er dus een icoontje van sygate in de taakbalk moeten staan.....is sygate wel gestart??

Verwijderd

Topicstarter
ja... ik heb het icoontje gevonden. Hij is actief en wordt inderdaad bij het opstarten meegeladen.

connection type: high speed
internet sharing: online

Verwijderd

Topicstarter
Bij troubleshooting:

Various services within the system:
IP forwarding: installed
Internet Connection Sharing: not installed
RRAS: not installed

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Op maandag 25 februari 2002 17:09 schreef aapnootmies het volgende:
ja... ik heb het icoontje gevonden. Hij is actief en wordt inderdaad bij het opstarten meegeladen.

connection type: high speed
internet sharing: online
Windhoos 98 - start,uitvoeren,command,ping xxx.xxx.xxx.xxx
(of computernaam)
Windhoos 2000 - start,uitvoeren,cmd,ping xxx.xxx.xxx.xxx
(of computernaam)

De sterretjes staan natuurlijk voor de verschillende ip adressen. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wat pc's gepingt... allemaal geen verlies, ontvangen en verstuurd, retourtijden tussen 0 en 1 ms.

De vraag die mij rest... wat heb ik daar aan? Ik houd het windhoosje natuurlijk gewoon open :)

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 17:11 schreef aapnootmies het volgende:
Bij troubleshooting:

Various services within the system:
IP forwarding: installed
Internet Connection Sharing: not installed
RRAS: not installed
Sygate dus ff opnieuw instellen/installeren :) Lijkt me voldoende als je alles wel kan pingen ed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat ik daar toestemming voor krijg... ik werk hier nog niet echt lang...

Ik zit nu op de site van die jongens.. ik ga dit rijtje maar eens afwerken

Details:
If you are having trouble accessing the Internet on the client systems, you can follow these steps to troubleshoot the connection:

Make sure you have Internet access on the server. If you don't have Internet access on the server, your ISP may be down.

Ping your Sygate server (e.g. 192.168.0.1) This will test the connectivity between Sygate server and Sygate client. If this doesn't work, check your LAN configuration and connection.

Ping a public IP address (e.g. 216.167.96.118) This will test your Sygate client's connectivity to the Internet by pinging one of our servers, bypassing DNS. If this doesn't work, check your gateway setting and make sure that it is set to the IP of your Sygate server.

Ping a public name address (e.g. www.sygate.com) This will test your name resolution. If this doesn't work, set your clients to use your ISP's DNS servers.

If the above tests fail, please make sure that your network is configured properly.

Go to Sygate server, open Sygate manager and verify that Sygate engine is running.

Verify that the correct adapter was selected for your Internet connection and your local network. Use the "stop" button to stop Sygate engine, make any appropriate adjustment needed, and click on the "start" button to restart Sygate engine again.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem.... het zit hem dus schijnbaar hier in:

"This will test your name resolution. If this doesn't work, set your clients to use your ISP's DNS servers."

Ik kan op elke client gewoon internetadressen bereiken door middel van hun nummers...

Alleen... daar heb ik jullie weer voor nodig.. hoe doe ik dat?

Verwijderd

Topicstarter
De internetserver heeft het hele "dns gebeuren" alleen voor 1 netwerkkaart op inschakelen staan en helemaal niets anders is ingevuld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat dingen geprobeerd, wat van die DNS settings door elkaar gooien, uitschakelen. (volgens chello zijn die dingen "automatisch / dynamisch", ik heb er niet veel van gemerkt...) Maar ik krijg het niet voor elkaar... hij blijft dat gedoe met van die nummers het wel goed doen...

weet iemand toevallig het nummer van yahoo?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ken je dit knopje? Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Kan je je post mee editten :o :P

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er niemand een antwoord op mijn DNS settingsprobleem? Moet daar niet iets standaards voor te brouwen zijn?...
Pagina: 1