ATX aan/uit knop

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Hoi Tweakers,

ik heb een probleempje, mijn aan en uit schakelaar powerbutton van mijn ATX kast ik kapot. Zijn die dingen ergens te koop, of misschien zelf te maken?? het is een schakelaar met 4 draadjes. Terwijl ik in mijn andere ATX kast een aan en uit schakelaarpowerbutton met maar 2 draadjes heb. Het is een Aopen AX59pro moederbord. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Verwijderd

Datzelfde probleem heb ik ook gehad, Als je nog garantie hebt moet je bij de winkel ff vragen of ze een nieuwe powerswitchknop bestellen :)

Verwijderd

Een ATX-schakelaar is geen Aan/Uit-knop. Hij maakt alleen tijdelijk even contact.
Een echte Aan/Uit-knop is samen met de AT-standaard verdwenen.

Verwijderd

Ja, ok klopt. Mare het ging erom dat de knop kaduuk was :). Mare heb je wel gelijk ;).

Verwijderd

Ik zeg het maar .. als je 'm vervangt door een echte Aan/Uit-knop, dan start je PC, en een paar seconde later stopt ie weer, omdat er nog steeds contact is.

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 08:32 schreef doevepik het volgende:
Datzelfde probleem heb ik ook gehad, Als je nog garantie hebt moet je bij de winkel ff vragen of ze een nieuwe powerswitchknop bestellen :)
Nee is een hele oude kast, ergens bij een bedrijf vandaan. Ik ben ook al bij de lokale computerboer geweest. Echter die heeft ze niet. Hij gebruikte dan altijd de reset knop. Dat heb ik geprobeerd maar dat werkt niet. Ik denk dat dat komt omdat mijn reset knop maar 2 draadjes heeft en geen 4. Nu doet mijn systeempje het niet :'(

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Powerswitch met 4 draadjes...??? :? :?

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Ja dat vond ik ook vreemd. Een bruine, blauwe, zwarte en een witte. Random order.

Verwijderd

pak gewoon de draatjes en druk ze ff tegen elkaar en je pc gaat aan .
anders koop gewoon ffbij conrad zoon schakelaar wa kost dat nou

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32

Cybje

First Post!

Een knoppiej met 4 draadjes ... klinkt AT achtig.

[edit]
Met kleurtjes ... da's AT ja. Ik zou in elk geval dan niet de draadjes tegen elkaar gaan houden. Krijg je mooie kortsluiting van :) Je moet even zoeken naar een oude AT schakelaar dan.

Wat ruist er door het struikgewas

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 08:45 schreef redbullwaning het volgende:
pak gewoon de draatjes en druk ze ff tegen elkaar en je pc gaat aan .
anders koop gewoon ffbij conrad zoon schakelaar wa kost dat nou
Ik had al geprobeerd om contact te maken met een stukje metaal maar dat ging niet. Ik ga eens bij conrad kijken.

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 08:46 schreef Cybje het volgende:
Een knoppiej met 4 draadjes ... klinkt AT achtig.

[edit]
Met kleurtjes ... da's AT ja. Ik zou in elk geval dan niet de draadjes tegen elkaar gaan houden. Krijg je mooie kortsluiting van :) Je moet even zoeken naar een oude AT schakelaar dan.
Maar als het een AT kast is, waarom kan er dan een ATX bord in en zit er een ATX voeding in ??

• Cybje
  • Laatst online: 09:32

Cybje

First Post!

Op vrijdag 22 februari 2002 08:49 schreef -ET- het volgende:

[..]

Maar als het een AT kast is, waarom kan er dan een ATX bord in en zit er een ATX voeding in ??
Hmm ... dan heb je gewoon een exotische aan-und-uit knop :P

Wat ruist er door het struikgewas

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Tja en dan is ie nog kapot ook :'(

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Update: knopje had het moeten doen hoor ik net. Waarschijnlijk is mijn mobo dus dood. Iemand ideen om dat te kunnen testen??

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ja :) andere voeding, ander RAM, andere CPU, ... en wopla testen dat mobo!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Andere voeding al geprobeerd, geen succes. Ik denk dat geheugen of cpu weinig nut heeft. Aangezien er helemaal geen spanning op het systeem komt. Geen fan's die draaien enzo. Evengoed bedankt voor suggestie.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als het bord met een andere voeding ook niet werkt, vrees ik het ergste :) wat je nog kunt proberen is compleet zonder kaarten booten (geen NIC, geen VGA) en check alle jumpers op het bord nog eens goed! Staat het bord overgeclocked?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ja ik heb even gekeken en het zijn er 4 maar 2 voor aan en 2 voor uit. Wit blauw aan en bruin zwart voor uit, dus idd hij had het moeten doen met de reset knop of als je contact maakt.

Zie het somber in voor je mobo . . . . R.I.P.

Iemand een manier om te kijken of er spanning op je mobo staat.

en de voeding doet het wel want het is zo'n dubbele en de monitor krijgt wel stroom.

There is no art to find the minds construction in the face

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Nope bord is niet overgeclocked. Maar die kaarten hebben toch geen invloed op het aan en uit signaal van de powerbutton??

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

je weet het maar nooit, -ET-, je moet alle mogelijkheden uitsluiten. Als je een mobo helemaal kaal wilt testen zet je er bijvoorbeeld een CPU en RAM op en verder niets, daarna check je alle jumpersettings en als het niet werkt gebruik je een andere CPU/RAM/voeding. Als dat ook niet werkt, tsja dan vrees ik voor het bordje :)

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Ik ga het in ieder geval even proberen thnx

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er bestaat wel een maniertje om een ATX voeding te starten zonder de powerbutton te gebruiken. Moet je een groen en zwart draadje met elkaar verbinden en dan zou hij moeten starten.

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:18
Op vrijdag 22 februari 2002 08:38 schreef HlpDsK het volgende:
Ik zeg het maar .. als je 'm vervangt door een echte Aan/Uit-knop, dan start je PC, en een paar seconde later stopt ie weer, omdat er nog steeds contact is.
Als je de knop net voordat de pc afsluit indrukt blijft ie het doen. Ik heb er nu al twee jaar een at aan- en uitknop inzitten omdat ik mijn atx afgebroken had.

Zo komen er ook geen vervelende mensjes op je pc, want die weten toch niet hoe ze de boel aan de gang moeten krijgen.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Mobo is dood heb nieuwe besteld. Iig bedankt voor alle adviezen.

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 09:53 schreef Jeroen Blom het volgende:

[..]

Als je de knop net voordat de pc afsluit indrukt blijft ie het doen. Ik heb er nu al twee jaar een at aan- en uitknop inzitten omdat ik mijn atx afgebroken had.

Zo komen er ook geen vervelende mensjes op je pc, want die weten toch niet hoe ze de boel aan de gang moeten krijgen.
Ach .. ik sla ze gewoon heel hard als ze ook maar naar mijn PC kijken :Y)

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
wat d8 je van een jumpertje:? heeft hetzelfde effect >:)

..::System Specs::..

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 22 februari 2002 08:32 schreef HlpDsK het volgende:
Een ATX-schakelaar is geen Aan/Uit-knop. Hij maakt alleen tijdelijk even contact.
Een echte Aan/Uit-knop is samen met de AT-standaard verdwenen.
vraagje daarover, beetje offtopic, maar toch

ik heb een poeter met een AT-voeding, ook een AT-aansluiting op het moederbord iig, maar het is geen echte aan-uitknop, maar gewoon net als bij ATX zo een knoppie

windows zet de computer ook echt uit.....wat is dat voor iets vaags, enig id :?

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Die AT voedingen hebben toch fysiek een aan en uitknop er op zitten

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 20:01 schreef -ET- het volgende:
Die AT voedingen hebben toch fysiek een aan en uitknop er op zitten