Toon posts:

FSB wil niet hoger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar maanden een systeempje. Deze had ik na aankoop direct overgeklokt doormijn fsb op te krikken. Het lukte me om hem stabiel te krijgen op 11.5x144, en hier staat hij dus nu op. Als ik hem hoger dan dit zet dan krijg ik blauwe schermen, en sluit mijn pc niet meer goed af. Ik heb naar mijn mening alles geprobeerd wat er te proberen viel. (inc. search)

Ik heb al geprobeerd om mijn Vcore/dimm voltage hoger te zetten maar dat hielp niet. Mijn processor is stressed ongeveer 46 graden en de sys temp ligt ongeveer rond de 23 graden. Mijn 5+ volt lijntje staat op +/- 4.86v. Ik heb alle pci kaarten eruit gehad. Ik heb nou volgens mij alle bios instellingen wel een keer geprobeerd. En ik heb volgens mij nog wel veeel meer geprobeerd maar dat weet ik allemaal niet meer zo goed. Maar het mocht allemaal niet baten.

Aan mijn onderdelen moet het denk ik ook niet liggen, ofwel?.

- AMD XP 1800+
- PC2400 corsair
- Epox 8Kha+ (laatste bios)
- Antec 300watt voeding
- Silverado Noise COntrol
- Radeon8500

Of is dit misschien het hoogste wat mijn processor kan hebben, en zal ik hem moet laten unlokken?

Tips zijn van harte welkom-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt alsof je de max voor je huidige multiplier bereikt hebt. Omlaag die multiplier en omhoog die FSB dus- als je met 11x150 ook al de 1650 bereikt zal het een stuk sneller zijn. Je geheugen zou iig goed moeten zijn tot 150MHz (maar let op de timings- als je CAS2 doet en het CAS2.5 is, dan kan dat ook wat verklaren)

Sterker nog, BSOD is normaal eerder een mem probleem dan CPU (dan loopt het helemaal vast)- misschien toch iets met de RAM :?

Oslik blyat! Oslik!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Idd ff die multiplier omlaag doen. Van 11.5 naar 11 of 10.5 of zelfs 10. Kan een hoop schelen.

Je AthlonXp moet dan wel unlocked zijn he!

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
sorry, vergeten te vermelden, mijn processor is dus nog gelockt.

Die blauwe schermen heb ik niet altijd, als ik de fsb nu bijv. weer hoger zet, dan blijft mijn pc hangen met bij. het draaien van 3dmark.

Ik heb het ook al geprobeerd met cas2.5 instellingen, maar dat hielp ook niet.

Maar ik denk dat mijn processor maar snel geunlockt moet worden als ik het zo zie.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Crash bij 3DMark... Doet me denken aan een AGP probleem...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de snelheid van mijn agp bus een bekeken, en deze loopt nu 72mhz. Volgens mij is dit te veel, of niet ?

Moet je de agp-divider in de bios instellen? Want volgens
moet dit automatisch gebeuren wanneer je fsb-jumper op 133 staat, net als de pci divider.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
72 mhz moet makkelijk kunnen, die van mij draait op 80 mhz ofzo. Standaard is ie 66 mhz, wat bij mij hielp is agp 4x uitzetten anders kreeg ik artifacts in 3dmark :(

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 22 februari 2002 03:47 schreef co-tje het volgende:
Ik heb de snelheid van mijn agp bus een bekeken, en deze loopt nu 72mhz. Volgens mij is dit te veel, of niet ?

Moet je de agp-divider in de bios instellen? Want volgens
moet dit automatisch gebeuren wanneer je fsb-jumper op 133 staat, net als de pci divider.
Mwoah, 72MHz AGP teveel :?

Ik heb zonder problemen 2 jaar met een AGP van 83MHz gedraaid (en korte tijd zelfs @92, maar goed, een TNT2-M64 is wat minder verfijnd dan een Radeon 8500)

Iig hangt de aanwezigheid van die divider af van je mobo, maar ik zou er niet op rekenen.

Oslik blyat! Oslik!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

72 MHz = 6 teveel
6x4 = 24 teveel.

Sommige kaartjes willen dat niet... Kunt wellicht je signaal wat boosten door de AGP drive wat hoger te zetten...

Forget your fears...
...and want to know more...

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 22 februari 2002 04:15 schreef Aetje het volgende:
72 MHz = 6 teveel
6x4 = 24 teveel.
ZUCHT |:(

6 teveel, OK, maar 6x4 slaat nergens op. Dat AGP '4X' zou zijn veronderstelt dat het per clocksignaal 4 stukjes informatie verstuurt. Dus blijft het lekker op 66MHz (in dit geval 72)- vier Dafjes maken niet één Lambourgini ;)

Hoe lang nog gaat de hele computerende wereld denken dat zodra een marketing kwal ergens '2X' op plakt het echt op 2x de snelheid draait. Straks gaat iemand me vertellen dat de P4 bus op 400MHz draait :+ :z
Sommige kaartjes willen dat niet... Kunt wellicht je signaal wat boosten door de AGP drive wat hoger te zetten...
En dat is weer wel erg zinnig ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 04:15 schreef Aetje het volgende:
Dit heb ik dus gedaan, ik heb hem op AC gezet, maar mijn fsb wil nog steeds niet hoger. Wel heeft het geholpen voor het verhelpen van horizontale lijnen bij het spelen van games, met 2x/4x agp speed. Beter :)

Maar ik heb nog eens gekeken en wanneer ik nu mijn fsb hoger zet, dan blijft hij hangen zoals ik eerder zei bij het draaien van 3dmark.

Andere benchmarks (o.a. sandra2002) doet hij wel gewoon allemaal.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AC? das niet bepaald een goede AGP driving strength waarde
probeer EA

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 15:24 schreef VeldKoe het volgende:
AC? das niet bepaald een goede AGP driving strength waarde
probeer EA
Jij zegt het, ik probeer het :)

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

AGP, enz zullen geen probleem zijn, ik draai 181, bus 4x agp, niks aan de hand, probeer eerder je vmem hoger te zetten, corsair geheugen heeft micron chippies en die lusten wel n voltje of 3, als dit niet werkt zit je gewoon aan je max van je proc. en zal alleen een voltage mod helpen

edit:

4.86 op je 5v lijn is nie zoveel en kan ook probs veroorzaken

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu achter wanneer ik die blauwe schermen zie, dat gebeurt wanneer ik me Vdimm op 3 of hoger zet.
Agpdrive op ea zetten hielp idd ook niet :(

edit:
OH, in dat blauwe scherm staat: "BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO"

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dit heeft totaal niks met AGP problemen te maken.
Iedereen blijft hier over doorhameren en zien het probleem niet meer. :Z
Je processor zal gewoon niet verder willen dan die snelheid op deze multiplier.
Je moet gewoon zorgen dat die processor unlocked is en dan de multiplier omlaag zetten. Hierna kan je FSB echt wel omhoog en je memory maakt hier ook geen problemen van.
Multiplier op 10, FSB op 165MHz (voorbeeld) en memory op maximale timings (snelste), vcore op 1.85volt (geen vcore mod), memory op 2.9 of 3.0volt.
Dit moet echt wel werken zonder problemen.
Enige probleem dat je kunt krijgen is met bepaalde harddisken dat je je harddisk snelheid op ATA66 moet zetten.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1